Dat kan inderdaad iets zijn waar je weinig keuze in hebt..
Hoe ontspan je?
Re: Hoe ontspan je?
Fijn dat ik aan jouw ontspanning kan bijdragen.DDD schreef: ↑14 mar 2026, 19:21 Niet helemaal. Sommige mensen moeten hard werken om in een eenvoudig huis te kunnen wonen. En zeker als je dan ook nog kinderen hebt, is er niet altijd veel keus.
Ik ontspan onder andere door Refoforum. Tijdens het werk neem ik regelmatig een mini-pauze op het forum. Dan moet ik wel een half uur langer werken op een dag, maar dat vind ik er zeker tegenop wegen.
Daarnaast speel ik piano en orgel en ik zing veel. Bezoek bij vrienden of bezoek krijgen vind ik ook ontspannend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
MGG
In theorie eens. Tussen het druk hebben en je druk maken (letterlijk of figuurlijk) kan een grote kloof zitten. De praktijk kan echter lastiger zijn, bijvoorbeeld doordat je kinderen hebt gekregen en mantelzorger wordt. Minder betaald werken is vaak een goede oplossing, maar financieel is dat niet voor iedereen mogelijk. Via de politiek sprak ik regelmatig mensen die uit pure noodzaak fulltime werkte. Als alleenstaande ouder heb je dan ontzettend veel verplichting. Helemaal als je kind een beperking heeft.
Tegelijkertijd merk ik dat wanneer ik bij collega’s die het te druk hebben doorvraag, het bijna altijd een keuze blijkt te zijn. Zelfontwikkeling, luxe en onafhankelijkheid hoor ik dan vaak terug. Iedereen is vrij om keuzes te maken, maar accepteer dan ook de consequenties.
Klassieke muziek luisteren. Lezen. Dutje doen. Alleen zijn. Klussen. Niks doen.J.C. Philpot schreef: ↑14 mar 2026, 12:38 Is dit ook voor anderen herkenbaar? Wat zijn de methoden die jullie aanwenden om tot ontspanning te komen?