Wij en de islam

MGG

Re: Wij en de islam

Bericht door MGG »

Michaels schreef: Vandaag, 11:36 Tweede Kamer botst over iftarmaaltijden in parlement

De Tweede Kamer discussieerde maandag in een debat over integratie over het al dan niet schorsen van de vergadering voor een iftarmaaltijd.

Ik ben het eens met Gidi Markuszower die noemde het een „eerste stap naar islamisering van het parlement” en vroeg een debat aan.

https://www.rd.nl/artikel/1141742-tweed ... -parlement
Je kan moeilijk massa's moslims binnenhalen en vervolgens klagen dat Nederland islamiseert. Het is niet iets wat ons overkomt maar het gevolg van keuzes die de overheid gemaakt heeft.
Michaels

Re: Wij en de islam

Bericht door Michaels »

Omdat mensen in Nederland vrij zijn in hun geloof, is het niet precies bekend hoeveel migranten of Nederlanders moslim / Islamitisch zijn. Wel is bekend dat landelijk 25% van de bevolking een migratieachtergrond heeft; in de grote steden zijn migranten oververtegenwoordigd en vormen zij meer dan de helft van de bevolking.

Gidi Markuszower komt uit een Joodse familie en heeft een sterke band met zijn geboorteland Israël. Ik begrijp heel goed dat hij niet wil dat de Tweede Kamer wordt geschorst vanwege het bijwonen van een iftarmaaltijd.
Ik begrijp ook dat de mensen van de partij Denk honger hebben, maar er speelt natuurlijk meer mee.

Iftar betekent letterlijk het onderbreken van de vasten tijdens de ramadan voor een maaltijd na zonsondergang. Deze praktijk komt voort uit de islamitische traditie en is gebaseerd op de gewoonten van de profeet Mohammed.
Het zou natuurlijk voordelig zijn voor partij Denk als vergaderingen in de Tweede Kamer door de voorzitter onderbroken zouden worden voor een islamitische reden en de naam van Mohammed genoemd zou worden.

Het is begrijpelijk dat Gidi Markuszower hierin een begin van islamisering ziet.
..
Plaats reactie