Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... s-culleton
De man is al jaren in de VS heeft een werkvergunning en is getrouwd met een Amerikaanse. Hoe is dit te verdedigen?
De man is al jaren in de VS heeft een werkvergunning en is getrouwd met een Amerikaanse. Hoe is dit te verdedigen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Er zijn nog veel meer wetten die toestaan dat heffingen worden toegepast. Dat zullen die rechters ook wel weten. Het mag wel, maar neem andere wetten.
Wim Anker beweerde hier dat het aantal mensen dat vanuit Amerika naar Nederland komt, niet zou toenemen.
Inmiddels is daar meer over bekend:
https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a02d641e/
Kennelijk is dat voor ondernemers vrij eenvoudig.
Inmiddels is daar meer over bekend:
https://www.ad.nl/binnenland/duizenden- ... ~a02d641e/
Kennelijk is dat voor ondernemers vrij eenvoudig.
Dat is inderdaad een interessante beweging.
Het komt op mij alleen wel lichtelijk ironisch over dat homo's vanwege de veiligheid naar Amsterdam of all places komen. Amsterdam is allang niet meer zo homovriendelijk als het ooit was. Ik hoop maar dat deze mensen geen spijt krijgen van hun besluit.
Het komt op mij alleen wel lichtelijk ironisch over dat homo's vanwege de veiligheid naar Amsterdam of all places komen. Amsterdam is allang niet meer zo homovriendelijk als het ooit was. Ik hoop maar dat deze mensen geen spijt krijgen van hun besluit.
Het ligt er natuurlijk aan waar je je in Amsterdam bevindt. Over het algemeen zullen degenen die de mogelijkheid hebben om hierheen te komen niet onbemiddeld zijn en in de wijken terecht komen waar zij niet zoveel te vrezen hebben.Edelweiss schreef: ↑23 feb 2026, 10:49 Dat is inderdaad een interessante beweging.
- Delftenaar
Buiten Amsterdam bestaat er nog Nederland.
Maar blijft wel wat vreemd. Het zal in steden als Seatle of Portland nu ook weer niet zoveel minder vriendelijk zijn dan in Europa voor homos. Ik kan me wel veel andere redenen voorstellen waarom je liever in zeg Kopenhagen woont dan in een Amerikaanse stad.
Ondertussen gaat alles maar door. Heffingen mogen niet op manier waarop Trump ze doorvoerde. Trump valt daarop het hooggerechthof aan en trekt loyaliteit aan grondwet in twijfel (En het vreselijke besluit om Supreme Court met kleine letters te schrijven, dat zal ze leren).
Ondertussen gaat alles maar door. Heffingen mogen niet op manier waarop Trump ze doorvoerde. Trump valt daarop het hooggerechthof aan en trekt loyaliteit aan grondwet in twijfel (En het vreselijke besluit om Supreme Court met kleine letters te schrijven, dat zal ze leren).
Het gaat toch helemaal niet over homo's? Het gaat over Amerikaanse ondernemers die makkelijk en in grote aantallen verhuizen naar Nederland. Daar zullen vast ook homo's tussen zitten, dat is logisch. Dat zijn natuurlijk mensen die bovengemiddeld bang zijn voor dictaturen. Maar dat is helemaal het punt van het artikel niet.
Overigens heeft het Hooggerechtshof nog eens goed uitgelegd hoe een democratie in elkaar zit, dus Amerika is nog geen dictatuur. Het grote kind Trump heeft zich vervolgens weer van zijn beste kant laten zien.
Overigens heeft het Hooggerechtshof nog eens goed uitgelegd hoe een democratie in elkaar zit, dus Amerika is nog geen dictatuur. Het grote kind Trump heeft zich vervolgens weer van zijn beste kant laten zien.
Dat weet ik, ik lichtte het er slechts even uit omdat het me opviel. Dat is alles.DDD schreef: ↑24 feb 2026, 21:30 Het gaat toch helemaal niet over homo's? Het gaat over Amerikaanse ondernemers die makkelijk en in grote aantallen verhuizen naar Nederland. Daar zullen vast ook homo's tussen zitten, dat is logisch. Dat zijn natuurlijk mensen die bovengemiddeld bang zijn voor dictaturen. Maar dat is helemaal het punt van het artikel niet.
(...)
Alleen zo jammer dat niemand het grote kind Trump voor de komende jaren huisarrest kan gevenDDD schreef: ↑24 feb 2026, 21:30 Het gaat toch helemaal niet over homo's? Het gaat over Amerikaanse ondernemers die makkelijk en in grote aantallen verhuizen naar Nederland. Daar zullen vast ook homo's tussen zitten, dat is logisch. Dat zijn natuurlijk mensen die bovengemiddeld bang zijn voor dictaturen. Maar dat is helemaal het punt van het artikel niet.
Het volk krijgt de leider die het verdient. Mensen hebben bewust op hem gestemd, en je moet aannemen dat een deel van hen bij hun volle verstand was. Net zo goed als veel mensen in 2012 bij volle verstand en in vrijheid voor Poetin stemden. Ze zochten een sterke leider. Het boek Koningen schrijft er al over.
Waar ik mij zorgen over maak, is dat verstandige mensen uit de ambtelijke dienst of zelfs uit Amerika vertrekken, en er over vier jaar nauwelijks nog een normaal denkend mens onder de ambtenaren te vinden is. Ik hoop dat dit geen werkelijkheid wordt. Dat zou een ramp zijn voor Amerika en voor de hele wereld.
Waar ik mij zorgen over maak, is dat verstandige mensen uit de ambtelijke dienst of zelfs uit Amerika vertrekken, en er over vier jaar nauwelijks nog een normaal denkend mens onder de ambtenaren te vinden is. Ik hoop dat dit geen werkelijkheid wordt. Dat zou een ramp zijn voor Amerika en voor de hele wereld.
Zo snel gaat dat niet. Net als in Nederland zijn er genoeg mensen die gewoon binding aan het land hebben en ervoor willen werken. En vervanging van ambtenarij (en baanwiss3ling) is in VS gewoner dan hier. Dan kun je ook terugwisselen als er weer wel een regering is waar je naar eer en geweten voor kunt werken.DDD schreef: ↑25 feb 2026, 11:21 Het volk krijgt de leider die het verdient. Mensen hebben bewust op hem gestemd, en je moet aannemen dat een deel van hen bij hun volle verstand was. Net zo goed als veel mensen in 2012 bij volle verstand en in vrijheid voor Poetin stemden. Ze zochten een sterke leider. Het boek Koningen schrijft er al over.