U moet de Heere Jezus aannemen voordat u dit kerkgebouw verlaat!
A. Gray
Korte citaten en spreuken
Re: Korte citaten en spreuken
If you ask God to win a marathon, he’ll send you a pair of running shoes not the medal.
Waarom heeft elk mens een geweten? Omdat er een God in de hemel is.
Ezekiel Hopkins
Ezekiel Hopkins
Gebruik jij je verleden als zitzak of als springplank.
Omdenk kalender
Omdenk kalender
Never, never, never give up.
De verkorte weergave van Winston Churchill’s iconische toespraak: https://youtu.be/wVEiskNv1hs
De verkorte weergave van Winston Churchill’s iconische toespraak: https://youtu.be/wVEiskNv1hs
Je moet de hemel niet anders zien dan dat daar je Vader is. God wil niet een lang, maar een goed gebed.
Maarten Luther
Maarten Luther
Gij verwijt mij te staan in het geloof der kinderjaren en van de catechisatiekamer. Ik schame mij er niet voor te belijden dat ik werkelijk sta in dat geloof en doe U alleen opmerken dat het woord blijven onjuist is. Ik heb dat veroverd onder allerlei smartelijke strijd en worsteling des uiterlijken en innerlijken levens. Het is nu door Gods genade mijn eigen verkregen goed, en ik heb er de kracht van leeren kennen bij ervaring.
Schrijfster Truitje Bosboom-Touissaint in een brief aan de theoloog en literatuurcriticus Conrad Busken Huet
Schrijfster Truitje Bosboom-Touissaint in een brief aan de theoloog en literatuurcriticus Conrad Busken Huet
In het onlangs verschenen boek ‘Korte verklaring formulieren van de Heilige Doop en van het Heilig Nachtmaal’ van een viertal minder bekende Duitse predikers (Oorman, Klugkist, Eyssonius en Meiners), verschenen in 1721, is te lezen:
‘Ten tweede betogen wij in dit ons werkje weg te nemen het ellendig misbruik, waardoor onze naamchristenen de woorden en spreekmanieren van deze formulieren deerlijk tot hun eigen verderf gaan misbruiken, passende op zichzelven toe hetgeen alleen de gelovige raakt en tot dezulke gezegd wordt die door het geloof met Jezus waarlijk verenigd zijn’.
‘Ten tweede betogen wij in dit ons werkje weg te nemen het ellendig misbruik, waardoor onze naamchristenen de woorden en spreekmanieren van deze formulieren deerlijk tot hun eigen verderf gaan misbruiken, passende op zichzelven toe hetgeen alleen de gelovige raakt en tot dezulke gezegd wordt die door het geloof met Jezus waarlijk verenigd zijn’.