Ik ken de inhoud van de revisie niet.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:49 Omdat het juist zo’n gevoelig thema was is er nauwkeurig gewerkt volgens onze eigen opgestelde regels (IRRA) Omdat het resultaat een consistente lijn geeft sinds 1998 is er ook niets vreemds gebeurd. Probleem in onze kerken is dat men besluiten van meerdere vergaderingen steeds weer ter discussie wil stellen. Dan kun je beter ophouden om nog instructies in te dienen, besluiten te nemen en om überhaupt nog meerdere vergaderingen te houden Dat is dan ook de lijn die ik voorsta. Art30/31 zijn ondergraven en werken niet meer in de CGK en dat is een verdrietige constatering.
Wel weet ik dat veel indieners van revisie zich niet of op z'n minst onvoldoende gehoord voelen.
De eerlijkheid is toch dat we met regels en procedures iets probeerden op te lossen, wat niet via die weg opgelost moest of kon worden. Uit de veelheid van revisie sprak dat de kerken een deel aan het verliezen waren vanwege een gebrek aan vertrouwen en binding. Dat lijm je niet met een IRRA of wat dan ook.
En verder eens dat er in het voortraject van indienen van instructies, besluiten die genomen zijn vast zaken anders kunnen en misschien ook wel moeten.
Stellen dat art. 30 en 31 ondergraven worden doordat men gebruikt maakt van het recht op revisie dan wel appel, is natuurlijk een gotspe. Zoals Middenrefo eerder al aangaf, is dat juist typisch gereformeerd om steeds met nuance te besluiten en niet 'ex cathedra'.
En indienen is nog iets anders dan dat het al overgenomen is of zou worden.