Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Ik zit hier juist om nieuwe gezichtspunten op te doen. Dus dat stoort me helemaal niet. 
Wat is an iftar? Is dat iets wat je eet?
-
De Rijssenaar
Ik heb ook nog niks gezien over Ramadan…
Houden zo..
Ik zit hier in de Randstad, misschien scheelt dat. Winkels als AH en Wibra pakken er hier uitgebreid mee uit. Maar ook lees ik bijvoorbeeld dat onze Koningin een Iftar is gaan bijwonen vandaag en heeft NOS een artikel over de zichtbaarheid van de ramadan in Utrecht. En agenten zie ik inclusieve berichtjes plaatsen op X. Naja, ik zou zeggen: weet je hiermee voldoende geinformeerd en zorg dat je niet in een verkeerd algoritme terechtkomt.
Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met deze berichtgeving. Dit is belangrijk voor een deel van de mensen in Nederland. Daarnaast ken ik Christenen die wel eens gevraagd worden voor deze maaltijd. Dezelfde moslims komen ook met hen mee naar de kerk met kerst en pasen.
Ik merk dat ik hier moeite mee heb, vooral vanwege de dubbele moraal. Bezoeken aan synagoges werden afgezegd vanwege de wens niet in verband te willen worden gebracht met godsdienstige standpunten, terwijl een iftar geen probleem is. Het is een prima manier om verbinding te houden met de fatbikejeugd-met-broccolihaar, maar ten diepste is het hypocriet.