Wat doen we vandaag?

merel

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Bij ons niet. Wel was er meer begrip als kinderen te laat kwamen. Bij ons waren ze allemaal te laat vandaag, terwijl zij echt eerder weg zijn gegaan. Ze hebben het grootste gedeelte naar school lopend afgelegd. Fietsen was niet/nauwelijks mogelijk
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Op deze VO-school was er gewoon les volgens het rooster. Met verbazingwekkend veel zieken, in sommige klassen meer dan 1/3. Dat doet vermoeden dat ouders toch hebben gezegd: 'Ach, blijf maar thuis, hoor.'
Ik begrijp het ergens een beetje: dinsdag hoorde ik van leerlingen die met de bus naar school zouden gaan. Bus 1 kwam een kwartier te laat langs de halte en reed door, want zat overvol. Bus 2 kwam niet opdagen. Na meer dan een uur blauwbekken bij de halte kwam bus 3 langs: ook overvol, dus ze mochten niet instappen. Toen zijn die leerlingen maar weer naar huis gegaan. Als je 30 km te gaan hebt, is wandelen geen optie.
Als je dan hoort dat woensdag het busverkeer in de regio volledig plat ligt, sta je niet te springen om donderdag weer te gaan testen of er een bus gaat komen, en of je daar kunt instappen.
Tegelijkertijd: je moet gewoon naar school. Hup.
merel

Bericht door merel »

Aan de ene kant ook logisch. De fietspaden zijn nauwelijks gestrooid/geveegd.
merel

Bericht door merel »

Arja schreef: 06 jan 2026, 13:11
merel schreef: 03 jan 2026, 23:14
helma schreef: 03 jan 2026, 22:15
Arja schreef:Door een sneeuwstorm heen gereden, over een smalle dijk naar Schoonhoven. Ik vond het eng.
Blij dat ik veilig aan kwam.
Nou! Ik was ook blij dat hier iedereen veilig thuis kwam vandaag.
Ik lig nog te wachten ;)
Je blijft toch hanewaken dan.
Klopt, gelukkig weet hij dat en appt hij bij wegfietsen en thuiskomen. Het maakt mij weinig uit hoe laat dat is.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

J.C. Philpot schreef: 05 nov 2025, 16:28
Bonny schreef: 05 nov 2025, 14:27 Naar een bijeenkomst met ev. R.A. Timmerman.
Die ken ik niet.
Dat denk ik ook niet. Maar het was zeer goed.
The Groom's still waiting at the altar
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

We waren vandaag in Space Expo Noordwijk. Ik vond het erg tegenvallen zeker voor de prijs die je er voor betaald (18.50 volwassenen, 16.50 kinderen 4-12).Waren snel uitgekeken.
Maar gelijk even letterlijk en figuurlijk uitgewaaid op het strand van mijn geliefde Katwijk. En lekker kibbeling gesmikkeld, zo lekker krijg je het hier niet.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
merel

Bericht door merel »

Westerbork en vanavond naar Groningen
Arja

Bericht door Arja »

aggieoudje schreef: Gisteren, 17:42 We waren vandaag in Space Expo Noordwijk. Ik vond het erg tegenvallen zeker voor de prijs die je er voor betaald (18.50 volwassenen, 16.50 kinderen 4-12).Waren snel uitgekeken.
Maar gelijk even letterlijk en figuurlijk uitgewaaid op het strand van mijn geliefde Katwijk. En lekker kibbeling gesmikkeld, zo lekker krijg je het hier niet.
Gezellig klinkt dat
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Wij willen ook nog een dagje weg met de kinderen. Ik had SpaceExpo ook in gedachten.
Iemand ervaring met Naturalis? Is dat leuk voor kinderen van 6 tot 10?

Ik probeer niet weer in een zwembad terecht te komen..
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij vonden Space Expo erg leuk. Er is veel te zien van de ruimtevaart, en er zijn veel interactieve dingen.

Naturalis is geweldig. Je moet wel door een flinke hoeveelheid evolutietheorie heenkijken, naar er is veel te zien en te genieten.
newton

Bericht door newton »

Naturalis is erg leuk. Hebben je kinderen wat met dino’s? Er staan behoorlijk wat complete skeletten. Op de bovenste verdieping een complete kudde triceratops.
DDD

Bericht door DDD »

Ik was met mijn ouders in Museum Gouda en leuk daaraan is dat er een tentoonstelling is over geloven in Gouda waarin ook iemand vanuit de Gereformeerde Gemeente meewerkt.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Misschien waren de kinderen waar wij mee waren met hun 5 en 7 jaar te jong. Ze mochten nog niet mee die space trein mee omdat ze te jong waren. Mijn neefje is echt wel gek op de ruimte e.d. maar kan nog niet lezen en had niet echt interesse in het voorlezen van de bordjes. Mijn nichtje interesseert de ruimte niet zo maar ze vond de spelletjes wel leuk. Had de speurtocht ff gemist, had vooraf al kaartjes gekocht en dus zo doorgelopen. Misschien had dat het wel leuker gemaakt. Het is één grote ruimte. Met een uurtje ofzo hadden we het wel gezien en waren verbaasd dat dat het was. Er was nog een soort show dus wij daar op wachten. Bleek het één over ander saai praatje te zijn met een diashow. De kinderen vonden er weinig aan. Die mevrouw maakte echt flauwe grapjes zei mijn nichtje.
Ze hebben meer genoten van het bezoekje aan Katwijk en het strand en het zowel heen als terug boven in de dubbeldekker reizen.(alleen nog maar in een sprinter of koploper gezeten)
Maar wie weet is het voor andere kinderen of oudere kinderen wel heel leuk. Ieder zijn eigen ervaring!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Arja

Bericht door Arja »

Bourdon16 schreef: Gisteren, 21:18 Wij willen ook nog een dagje weg met de kinderen. Ik had SpaceExpo ook in gedachten.
Iemand ervaring met Naturalis? Is dat leuk voor kinderen van 6 tot 10?

Ik probeer niet weer in een zwembad terecht te komen..
Nemo science museum?
merel

Bericht door merel »

merel schreef: Gisteren, 17:45 Westerbork en vanavond naar Groningen
Opnieuw een dagje Groningen
DDD schreef: Gisteren, 22:14 Ik was met mijn ouders in Museum Gouda en leuk daaraan is dat er een tentoonstelling is over geloven in Gouda waarin ook iemand vanuit de Gereformeerde Gemeente meewerkt.
Het museum in Gouda is sowieso erg leuk.
Plaats reactie