Ik vind het mooi als iemand een, goede, hoed draagt icm mooie kleren. Ik draag het laatste vrij regelmatig, maar het eerste vind ik nog een brug/hoed te ver.Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 09:39Correct.
Kom, bekijk het eens van de andere kant en bij voorkeur met iets minder emotie.
HHR hoort iets, neemt dit niet zomaar aan maar vraagt na of dit klopt, wat ik overigens te prijzen vind want er gaan genoeg fabeltjes rond over diverse kerkverbanden en plaatselijke gemeentes. Jij, echter, neemt direct aan dat HHR dit gelooft, sensatie zoekt en het kerkverband in een kwaad daglicht wil stellen. Dat gaat gelijk wel erg ver, niet?
Overigens heb ik absoluut niets tegen het dragen van een hoed bij een man, mits deze juist wordt gecombineerd.
En complimenten aan Maanenschijn voor zijn goede hoedensmaak![]()
Mode en kleding
Mode en kleding
Re: Positief topic over de GGIN
Mijn man stond er een aantal jaren geleden precies zo in. Na een bezoek aan een heren-hoedenmaker was hij om, en draagt hij in het winterseizoen niet anders meer. Ik kijk altijd graag naar hem maar dan nog veel meer
(En ja, die laatste zin past uiteraard meer in het topic kleine vreugden, on topic maar weer.)
Is het dragen van hoeden bij jullie meer gemeen goed dan in Nederland?Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 15:21Mijn man stond er een aantal jaren geleden precies zo in. Na een bezoek aan een heren-hoedenmaker was hij om, en draagt hij in het winterseizoen niet anders meer. Ik kijk altijd graag naar hem maar dan nog veel meer
(En ja, die laatste zin past uiteraard meer in het topic kleine vreugden, on topic maar weer.)
Ik vind hoeden en petten sjiek en stijlvol. Draag ze graag.Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 16:34Is het dragen van hoeden bij jullie meer gemeen goed dan in Nederland?Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 15:21Mijn man stond er een aantal jaren geleden precies zo in. Na een bezoek aan een heren-hoedenmaker was hij om, en draagt hij in het winterseizoen niet anders meer. Ik kijk altijd graag naar hem maar dan nog veel meer
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Puur gebaseerd op mijn eigen waarnemingen in beide landen (niet heel representatief, dus): zeker.
Hoeden voor heren zijn een vast onderdeel van de traditionele dracht, die zeker hier op het platteland ook elke zondag wordt gedragen. Dat is overigens geen regel die vanuit de kerk wordt opgelegd. Varianten hiervan verschillen overigens sterk per regio/kanton, en het heeft me een paar jaar gekost eer ik daar goed onderscheid in kon maken. Doordeweeks zie je vooral de Jagdhut. In de grote steden zie je de Trachten overigens minder vaak, maar zeker wel bij nationale en christelijke feestdagen.
Voor de echte stijlvolle exemplaren die perfect gecombineerd worden moet je in de grote steden zijn. Zeker rondom de Europaallee in Zürich in de winter is het een en al hoed, gesneden maatpak, Italiaanse schoenen en bijbehorend horloge wat de Zwitserse klok slaat. Overigens gelden daar onschreven doch strenge sociale regels voor: het effect van een goede hoed wordt onmiddellijk teniet gedaan als deze gecombineerd wordt met bijvoorbeeld een aktentas van een zeker merk.
Los hiervan vind ik herenhoeden absoluut bijdragen aan het straatbeeld; wat mij betreft maakt een goede hoed of pet van een man een gentleman.
@Pierre27: helemaal met je eens, en hulde voor het dragen!
- Maanenschijn
Een post naar mijn hart. Ik heb vandaag nog een nieuwe hoed gekocht. Wel even slikken bij het betalen...Edelweiss schreef:Puur gebaseerd op mijn eigen waarnemingen in beide landen (niet heel representatief, dus): zeker.
Hoeden voor heren zijn een vast onderdeel van de traditionele dracht, die zeker hier op het platteland ook elke zondag wordt gedragen. Dat is overigens geen regel die vanuit de kerk wordt opgelegd. Varianten hiervan verschillen overigens sterk per regio/kanton, en het heeft me een paar jaar gekost eer ik daar goed onderscheid in kon maken. Doordeweeks zie je vooral de Jagdhut. In de grote steden zie je de Trachten overigens minder vaak, maar zeker wel bij nationale en christelijke feestdagen.
Voor de echte stijlvolle exemplaren die perfect gecombineerd worden moet je in de grote steden zijn. Zeker rondom de Europaallee in Zürich in de winter is het een en al hoed, gesneden maatpak, Italiaanse schoenen en bijbehorend horloge wat de Zwitserse klok slaat. Overigens gelden daar onschreven doch strenge sociale regels voor: het effect van een goede hoed wordt onmiddellijk teniet gedaan als deze gecombineerd wordt met bijvoorbeeld een aktentas van een zeker merk.
Los hiervan vind ik herenhoeden absoluut bijdragen aan het straatbeeld; wat mij betreft maakt een goede hoed of pet van een man een gentleman.
@Pierre27: helemaal met je eens, en hulde voor het dragen!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wat een ijddeltuiterij allemaal zeg.
Het begint met een "is het ook dat er gezegd is dat....." over een hoed en hoe stom dat dan wel niet zou zijn als het gerucht waar is (uiteraard niet zoals elk kind al kan begrijpen) en het ontaard in een decadent etaleren van de eigen kledingsmaak, hoeden en petten.
Het begint met een "is het ook dat er gezegd is dat....." over een hoed en hoe stom dat dan wel niet zou zijn als het gerucht waar is (uiteraard niet zoals elk kind al kan begrijpen) en het ontaard in een decadent etaleren van de eigen kledingsmaak, hoeden en petten.
Weet je ook gelijk hoe de financiële pet/hoed staat 
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat is precies wat iemand die geen hoedenhoofd heeft zou zeggenWim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:29 Wat een ijddeltuiterij allemaal zeg.
Misschien willen de moderatoren zo vriendelijk zijn de off-topic berichten naar een kledingtopic te verplaatsen, als dat bestaat. Dan kan hier verder weer ontopic gesproken worden.
Re: Mode en kleding
Toch is het niet helemaal uit de lucht gegrepen, al hangt de klepel wel net ergens anders. Het klopt dat er een subsubcategorie mannen is (niet specifiek binnen de GGiN) die een hoed gaat dragen zodra er een ambt aanvaard wordt en/of wanneer er deelgenomen wordt aan het Heilig Avondmaal (en/of kerkmensen die dit verwachten van deze mannen). Om hen globaal te positioneren, wat altijd wat gevaarlijk is, zou ik zeggen: het betreft denk ik ongeveer de meest principiële bezoekers van de GBS-toogdagen.
We hoeven toch niet te doen alsof dat nieuw is? Zelfs een genuanceerde GG-predikant als de Rijssense ds. S. W. Janse bracht het ter sprake in een Terdege- of Gezinsgidsinterview enkele jaren geleden. In mijn woorden zei hij iets als: al willen de mensen dat ik zes hoeden opzet, ik doe het niet.
Zo zijn er bijvoorbeeld ook diepgewortelde opvattigen over het mogen dragen van jeans door Avondmaalgangers en ambtsdragers. Ik ken een diaken die op een verjaardag eens op zijn nette spijkerbroek werd aangesproken.
Serieus? Mag een spijkerbroek niet? Waarom? Wat is het verschil tussen een nette en niet-nette spijkerbroek? Ik neem aan dat hij daar niet met kapotte knieën zat.
-
Groepscirkel
Omdat de culturele oorsprong van de spijkerbroek wordt verbonden met rebellie en non-conformisme, werelds dus. Ik heb nog nooit een inhoudelijk antwoord gehad waarom dat dan niet geldt voor de 'vrouwelijke' panty.
Allemaal stemmingmakerij. Rare figuren zijn overal te vinden, in elk kv, alleen citeren we die hier niet. Of we noemen de voorbeelden niet op rf.
Degenen die hierover willen posten gedragen zich precies hetzelfde als degenen die ze beschrijven.
Trek je pet voor je ogen en je hoed over de oren.
Edit: Nu @Groepscirkel, in voor een scheuring en een nieuw kv want er is er geeneen die de regels heeft die @Groepscirkel toch wel als kenmerk van het ware beschouwd , die zich even verheft. Het is gewoon laster en kwaadspreken.
Degenen die hierover willen posten gedragen zich precies hetzelfde als degenen die ze beschrijven.
Trek je pet voor je ogen en je hoed over de oren.
Edit: Nu @Groepscirkel, in voor een scheuring en een nieuw kv want er is er geeneen die de regels heeft die @Groepscirkel toch wel als kenmerk van het ware beschouwd , die zich even verheft. Het is gewoon laster en kwaadspreken.
@Wim Anker: wat ga je toch weer 'heerlijk' uit je panty...
Maak je niet druk. Vroeger droeg iedere man een goed of pet. Ik zie in mijn omgeving ook weer dat het dragen van petten in populariteit toeneemt. Met name de wat links angehauchte mannen.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:29 Wat een ijddeltuiterij allemaal zeg.