Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 17:26
huisman schreef: ↑Gisteren, 11:56
MidMid schreef: ↑Gisteren, 09:53
HHR schreef: ↑Gisteren, 07:59
Maar met alle respect Midmid, heb je echt niet door hoe ontzettend slap dit soort reacties zijn?
Het heeft iets weg van de boel de boel laten en klagen en zorgen maken dat het zo'n zooitje wordt.
Maar tussendoor niets doen en lijdelijk afwachten hoe het afloopt.
Echt waar, ik begrijp van zo'n houding werkelijk niets.
Wat ik wil is volgens mij vrij helder. Er komt een GS Hoogeveen in 2027. Daar regel je als kerken de dingen. Tot die tijd steek je wat mij betreft de energie en tijd in de lokale gemeente, bezoek je de meerdere vergaderingen op de momenten dat je uitgenodigd wordt.
Dus nee niet 'niets doen' en afwachten. Misschien accepteren dat mensen nu eenmaal verschillen in gedachten en toewerken naar een oplossing qua inhoud en qua snelheid. Wat voor mij zeker niet de weg is om 'toevallig' na de bidstond van afgelopen zaterdag een nietszeggende brief uit doen gaan naar alle kerken als Rijnsburg c.s. over je voorgenomen Algemene Vergadering in de Oenenburg in Nunspeet (hoe fout die locatie!).
Dat begrijp ik dan weer echt totaal niet ...
Het tijdstip van de brief was allang bekend. Heeft niets met de bidstond te maken.....en de weg naar Nunspeet is voor mij een bekende. Begrijp niet dat je aanslaat op de locatie. Ook onze classis vergaderd niet meer op haar gebruikelijke locatie omdat deze gemeente met Rijnsburg meegaat. De GS van Hoogeveen zal ook niet in de Oeneburger kerk vergaderen. Dat is het logische gevolg toch?
Die gemeente heeft nog niet besloten dat ze met Rijnsburg meegaan, dus het is op zijn minst voorbarig om dat gebouw als vergaderlocatie te kiezen.
Als locaties nu ook al een probleem gaan vormen. We hebben de eerste keer vergaderd in Rijnsburg. Is de laatste GS ook gestart mocht dat ook niet? Daarna tweemaal in Veenendaal Pniël een convent gehouden. Was ook de locatie van het landelijke convent mocht dat ook niet? Nu in Nunspeet waar ook de laatste GS vergaderde. Ja beste broeders dat komt vanwege onze gedeelde geschiedenis dat we op locaties zitten waar de hele CGK haar herinneringen aan heeft.
Als alle 181 gemeenten gehoorzaam waren gebleven aan Schrift, belijdenis, kerkorde en de daarop gegronde synodale besluiten of naar vermaan gehoorzaam waren geworden konden we met alle 181 gemeenten bij elkaar komen voor een bid en dankstond.
Op elke locatie. Gehoorzaamheid is zo’n belangrijke deugd in Gods Woord. Dat raakt de kern van het ware geloof. Door het geloof….gehoorzaam geweest.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.