Ik wist niet wie het betrof vandaar mijn vraag. Nu kan ik jouw opmerkingen beter plaatsen.De Rijssenaar schreef: ↑07 feb 2026, 23:29 Oké. Nou volgens mij ben ik duidelijk genoeg in m’n berichten hierover en is mijn punt richting DIA ook gewoon duidelijk. ..
Schuivende panelen onder ons?
Re: Schuivende panelen onder ons?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Volgens mij bedoelt Rijssenaar met zijn voorbeeld gewoon te zeggen dat er een verband moet zijn tussen het onderwijs in de kerken en de grote heilsonzekerheid die hij om zich heen waarneemt.MGG schreef: ↑07 feb 2026, 22:04Afhankelijk van wie de toets maakt. Ik heb liever een 5 voor een echte toets dan een 10 voor een toets waarbij is zelf kies welk cijfer ik krijg.De Rijssenaar schreef: ↑07 feb 2026, 21:10 Oh daar kan ik wel tegen hoor
Hij heeft ook gelijk dat het een makkelijke redenering is, dat komt omdat het zo’n sluitende redenering is.. Stel je een school voor, een school met heel veel leerlingen, en op die school zitten heel veel mensen die onder de 5,5 scoren, lees onvoldoende. Dat blijft niet bij een enkeling, maar gebeurt in “grote getale”. Dan zegt elke wijze ouder: hoe zit dat met dat onderwijs op die school? Elke wijze ouder zou daar op z’n minst vragen over stellen..
Hij is niet de eerste die dat verband legt. Denk alleen maar aan het boek “Afwachten of verwachten”.
En als we onszelf dan al cijfers zouden moeten geven, dan kom je nooit verder dan een 0. Maar dat maakt ergens ook niet uit. Dat was juist het plan. Goed nieuws voor slechte mensen. Een arme bruid met een rijke Bruidegom. Als niets hebbende en nochtans alles bezittende.
We hoeven ons eigen geloof toch niet te gaan geloven of te gaan becijferen?
Die beoordeling laat ik graag aan de HEERE over.
@MGG
Ik hoop dat je deze viewtopic.php?p=1223341#p1223341 reactie van zaterdagavond nog gelezen hebt..
-
MGG
Geeft niks een misverstandje heb je snel. Zo dacht ik dat je onze als beleefdheidsvorm gebruikte. Sommige mensen praten in meervoud omdat zij dat netter vinden dan ik of mijn.Vrouwke schreef: ↑07 feb 2026, 22:18Misschien had ik je opmerking verkeerd begrepen? Sorry dan..
Dank dat je zo goed voor me wilde zorgen
Enne…
Rijssenaar is net zo veel m’n makker als de vele anderen hier hoor! Al herken je jezelf niet in iedereen evenveel.
Ik had het trouwens over onze makker maar dat maakt niet uit.
Goede zondag!