Gereformeerde Gemeenten

Job

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

pierre27 schreef: Gisteren, 16:30
DDD schreef: 06 feb 2026, 13:22 Je ziet in Scherpenzeel dat daar een professional aan heeft gewerkt. Het is misschien groter dan ideaal voor een mooi gebouw, een kathedraal uitgezonderd, maar het zit goed in elkaar.
Ondanks de grootte is het toch wel weer genoeglijk.
Ja? Hoe zit dat, wil je dat uitleggen? Ik was er meermaals maar wát een enorme grootte.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Job schreef: Gisteren, 17:01
DDD schreef: 06 feb 2026, 13:22 Je ziet in Scherpenzeel dat daar een professional aan heeft gewerkt. Het is misschien groter dan ideaal voor een mooi gebouw, een kathedraal uitgezonderd, maar het zit goed in elkaar.
Ja? Hoe zit dat, wil je dat uitleggen? Ik was er meermaals maar wát een enorme grootte.
Nou overzichtelijk en vooral is het praktisch.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Job

Bericht door Job »

pierre27 schreef: Gisteren, 18:26
Job schreef: Gisteren, 17:01
Nou overzichtelijk en vooral is het praktisch.
Okay, bedankt, ik kreeg bij genoeglijk meer het gevoel van knus en gezellig, dat kon ik me haast niet voorstellen bij die proporties.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Het zou mooi zijn dat er ook veel aandacht aan akoestiek wordt besteed. Die nieuwe kerken waar de kerkzaal dwars op het gebouw staat (GG Kesteren, HHG Lunteren, etc) hebben doorgaans niet zo’n fraaie akoestiek. Vanavond was in in de GG van Geldermalsen, waar bijna 2000 man (en vrouw) zongen. Geweldig, akoestiek is daar ook best redelijk. Alleen is achterin de spreker bijna niet te horen.

Gewoon weer zaalkerken bouwen, met hoge gewelven, liefst van metselwerk. :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie