Beroepingswerk discussie [7]

huisman

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door huisman »

Martijn schreef: 24 jan 2026, 13:10 Wat mij betreft schaffen we het preken over belijdenisgeschriften per direct af. :hum
En laten we zo de Bijbel als het woord van God in het middelpunt staan.
Dat is nu juist wat de belijdenisgeschriften doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Martijn schreef: 24 jan 2026, 13:10 Wat mij betreft schaffen we het preken over belijdenisgeschriften per direct af. :hum
En laten we zo de Bijbel als het woord van God in het middelpunt staan.
Wat een vreemde, in zichzelf tegenstrijdige opmerking. Juist in leerdiensten staat de Schrift centraal, alleen meer thematisch.
Hartelijke groet,
Evangelist
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

En daardoor zorg je ervoor dat in de middagdienst het accent net wat anders ligt.

Dat voorkomt, ondanks dat de stof in elke dienst anders is, al teveel dubbelingen met de ochtenddienst. Zodat de middagdienst, die toch wat onder druk staat, haar plek kan behouden.
Henk J

Bericht door Henk J »

Fred schreef: Gisteren, 14:01 HHK
Aangenomen naar:
Waddinxveen (Dorpsstraat)
ds. IJ.R. Bijl wonend te Poederoijen
die bedankte voor Kerkwijk e.o.
Fijn om te lezen dat ds. Bijl weer een gemeente krijgt. Daarmee heeft hij straks in Waddinxveen zowel de gemeente gediend die voortkomt uit de eerdere NHK als de gemeente die eerder een 'Christelijk afgescheiden gemeente' vormde.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Henk J schreef: Gisteren, 14:22
Fred schreef: Gisteren, 14:01 HHK
Aangenomen naar:
Waddinxveen (Dorpsstraat)
ds. IJ.R. Bijl wonend te Poederoijen
die bedankte voor Kerkwijk e.o.
Fijn om te lezen dat ds. Bijl weer een gemeente krijgt. Daarmee heeft hij straks in Waddinxveen zowel de gemeente gediend die voortkomt uit de eerdere NHK als de gemeente die eerder een 'Christelijk afgescheiden gemeente' vormde.
Het verbaast mij dat ds. Bijl een gemeente gaat dienen. Ik dacht dat hij vanwege zijn gezondheid niet meer in staat was om dit te doen.

Hoeveel leden heeft deze gemeente ongeveer?
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

In 2019 waren er ongeveer 80 leden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HHKtE

Bericht door HHKtE »

2020 110 leden
Henk J

Bericht door Henk J »

Konijntje schreef: Gisteren, 16:50 Het verbaast mij dat ds. Bijl een gemeente gaat dienen. Ik dacht dat hij vanwege zijn gezondheid niet meer in staat was om dit te doen.

Dacht dat ds. Bijl inderdaad niet uit Vriezenveen vertrok vanwege zijn gezondheid. De HHG aan de dorpsstraat in Waddinxveen heeft momenteel net iets meer dan 100 leden zag ik.
huisman

Bericht door huisman »

Henk J schreef: Gisteren, 20:48
Konijntje schreef: Gisteren, 16:50 Het verbaast mij dat ds. Bijl een gemeente gaat dienen. Ik dacht dat hij vanwege zijn gezondheid niet meer in staat was om dit te doen.

Dacht dat ds. Bijl inderdaad niet uit Vriezenveen vertrok vanwege zijn gezondheid. De HHG aan de dorpsstraat in Waddinxveen heeft momenteel net iets meer dan 100 leden zag ik.
Beroep is voor 30%.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

huisman schreef: Gisteren, 21:16
Henk J schreef: Gisteren, 20:48

Beroep is voor 30%.
Dat verklaart e.e.a.

Overigens een fijne predikant om naar te luisteren.
Plaats reactie