Het lijkt mij een mooie en leerzame dag maar helaas kan ik niet.Maanenschijn schreef: ↑28 jan 2026, 12:48 Zaterdag staat de Organistendag op de planning. Zijn er meerdere forummers die daar heen hopen te gaan?
Voor de organisten onder ons
Re: Voor de organisten onder ons
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een app waarmee je tijdens het zingen kan controleren wat het zangtempo is?
- Maanenschijn
Ja, zal ik je sturen. Daarmee hou ik Herman in de maatBourdon16 schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een app waarmee je tijdens het zingen kan controleren wat het zangtempo is?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- Johann Gottfried Walther
Vandaag kocht ik:
Koraalboek ten gebruike bij de Christelijke liederen...
door A. Pomper
(Albert Pomper organist in Amsterdam, geboren 1862 - 1917)
Wie kent deze koraalbundel? Pomper zou deze hebben samengesteld, maar van wie voorspelen en koraalzettingen?
door A. Pomper
Wie kent deze koraalbundel? Pomper zou deze hebben samengesteld, maar van wie voorspelen en koraalzettingen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Pomper componeerde ook zelf. Wat brengt je ertoe om te vermoeden dat de voorspelen en zettingen niet van zijn hand zijn?Johann Gottfried Walther schreef: ↑18 apr 2026, 19:25 Vandaag kocht ik:
door A. Pomper
~~Soli Deo Gloria~~
Voorwoord: Hoofdbestuur van het Ned. Luth. Genootschap voor IN- en Uitw. zending:Hendrikus schreef: ↑18 apr 2026, 21:07Pomper componeerde ook zelf. Wat brengt je ertoe om te vermoeden dat de voorspelen en zettingen niet van zijn hand zijn?Johann Gottfried Walther schreef: ↑18 apr 2026, 19:25 Vandaag kocht ik:
door A. Pomper
"Het hoofdbestuur van het Nederlandsch Luthersche Genootschap voor In- en uitwendige Zending beveelt het door den Heer A. Pomper samengestelde Koraalboek van harte bij de Gemeente aan."
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik denk dat je je laat misleiden door het bloemrijke taalgebruik van die tijd. Den Heer A. Pomper had een heleboel kladjes van voorspelen en zettingen in de la liggen, maakte er op verzoek van het Nederlandsch Luthersche Genootschap voor In- en uitwendige Zending nog een paar bij, en heeft toen uit die voorraad een selectie samengesteld die in deze uitgave is gepubliceerd. Samengesteld uit eigen werk, wat ik je brom.Johann Gottfried Walther schreef: ↑18 apr 2026, 21:42Voorwoord: Hoofdbestuur van het Ned. Luth. Genootschap voor IN- en Uitw. zending:Hendrikus schreef: ↑18 apr 2026, 21:07Pomper componeerde ook zelf. Wat brengt je ertoe om te vermoeden dat de voorspelen en zettingen niet van zijn hand zijn?Johann Gottfried Walther schreef: ↑18 apr 2026, 19:25 Vandaag kocht ik:
door A. Pomper
"Het hoofdbestuur van het Nederlandsch Luthersche Genootschap voor In- en uitwendige Zending beveelt het door den Heer A. Pomper samengestelde Koraalboek van harte bij de Gemeente aan."
Maar niettemin: een leuke aanwinst!
~~Soli Deo Gloria~~
Bedankt.
Bromt u maar.
Ik kon de in zeer goede staat zijnde koraalbundel uit 1916 voor 2 euro niet laten liggen.
Bromt u maar.
Ik kon de in zeer goede staat zijnde koraalbundel uit 1916 voor 2 euro niet laten liggen.