Presidentsverkiezingen USA 2024

Ambtenaar

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Ambtenaar »

Profesto schreef: Gisteren, 11:01
Dit vind ik dan ook weer een vreemde reactie. Ik begrijp de reactie van Amstelodamense wel.
Allemaal emoties. Is hij bereid een deel van zijn welvaart en van de verzorgingsstaat op te geven om macht te kunnen ontwikkelen? Is hij bereid tot een federaal Europa? De meeste mensen niet. Nieuwe heup op je 75e, sorry gaan we niet meer doen, tenzij je zelf betaalt. Schoolgeld, €10000 per kind per jaar. Enkeltje Amsterdam naar Maastricht, €175. Werkloos, maximaal 6 maanden 50% uitkering, etc. Kies maar, wat heb je over voor een sterk Europa? Nederland als deel Republiek van de EU. Beperkte eigen soevereiniteit, etc.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 24 jan 2026, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:05
DDD schreef: 23 jan 2026, 23:56 Ik snap niet hoe je je zo boos kunt maken op zo iemand als de heer Trump. Het is toch overduidelijk dat hij niet helemaal vol bij zijn verstand is?
Omdat hij niet conform jouw maatstaven handelt is hij niet bij zijn volle verstand?
Hij lijkt in veel opzichten minder scherp dan Biden op zijn slechte momenten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

DDD schreef: 23 jan 2026, 23:56 Ik snap niet hoe je je zo boos kunt maken op zo iemand als de heer Trump. Het is toch overduidelijk dat hij niet helemaal vol bij zijn verstand is?
Dit vind ik dan ook weer een vreemde reactie. Ik begrijp de reactie van Amstelodamense wel, terwijl ik ook zie dat dit de meest incompetente president is die de VS ooit hebben gehad.
Ook al is Trump een dwaas, dat betekent nog niet dat de gevolgen van zijn dwaasheid niet aan hem zijn toe te rekenen. En dat is iets waarover je je natuurlijk boos kunt maken.
Mijn boosheid richt zich ook op het Amerikaanse deel van de bevolking dat (weer) voor hem koos.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Gisteren, 11:12 Hij lijkt in veel opzichten minder scherp dan Biden op zijn slechte momenten.
Dat vind ik dan weer niet. Biden was veel te broos. Hij is wel grotendeels onnavolgbaar, voor mij althans.
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:05
Omdat hij niet conform jouw maatstaven handelt is hij niet bij zijn volle verstand?
Steun jij zijn beleid / manier van doen?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:14

Mijn boosheid richt zich ook op het Amerikaanse deel van de bevolking dat (weer) voor hem koos.
Hoe rationeel is dat?
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:11
Dit vind ik dan ook weer een vreemde reactie. Ik begrijp de reactie van Amstelodamense wel.
Allemaal emoties. Is hij bereid een deel van zijn welvaart en van de verzorgingsstaat op te geven om macht te kunnen ontwikkelen? Is hij bereid tot een federaal Europa? De meeste mensen niet. Nieuwe heup op je 75e, sorry gaan we niet meer doen, tenzij je zelf betaalt. Schoolgeld, €10000 per kind per jaar. Enkeltje Amsterdam naar Maastricht, €175. Werkloos, maximaal 6 maanden 50% uitkering, etc. Kies maar, wat heb je over voor een sterk Europa? Nederland als deel Republiek van de EU. Beperkte eigen soevereiniteit, etc.
Welke kant wil je op met je betoog en je vragen?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Nee. Maar ik doe er niet hysterisch over.
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:15

Hoe rationeel is dat?
Heel rationeel. Een leider die niet kan verbinden, is de facto een incompetente leider. Had daarom nooit gekozen mogen worden. Maar begrijp ik je goed dat jij dit alles positief duidt?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:16
Wij zijn militair afhankelijk, dus chantabel. Welk deel van jouw welvaart en van de verzorgingsstaat ben jij bereid op te offeren voor een sterke Europese defensie met uithoudingsvermogen.
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:16
Nee. Maar ik doe er niet hysterisch over.
Okay, fair enough. 90 jaar geleden waren er ook mensen die wegkeken toen het duidelijk was dat het met Hitler Duitsland de verkeerde kant opging.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:17
Heel rationeel. Een leider die niet kan verbinden, is de facto een incompetente leider. Had daarom nooit gekozen mogen worden. Maar begrijp ik je goed dat jij dit alles positief duidt?
Het is irrationeel om boos te zijn op kiezers. En ik duid zeker niet alles positief, eerder negatief, maar met hysterie heb ik niets.
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:18
Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:16
Wij zijn militair afhankelijk, dus chantabel. Welk deel van jouw welvaart en van de verzorgingsstaat ben jij bereid op te offeren voor een sterke Europese defensie met uithoudingsvermogen.
Hiermee legitimeer je degene die chanteert. Als je van een vriend/bondgenoot verandert in een vijand, who to blame? Als ik jou goed begrijp, ligt de fout bij Europa. Daarmee legitimeer je het gedrag van deze clown en z'n companen.
Amstelodamense

Ambtenaar schreef: Gisteren, 11:20
Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:17
Het is irrationeel om boos te zijn op kiezers. En ik duid zeker niet alles positief, eerder negatief, maar met hysterie heb ik niets.
Waarom is boos zijn irrationeel?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:18

Okay, fair enough. 90 jaar geleden waren er ook mensen die wegkeken toen het duidelijk was dat het met Hitler Duitsland de verkeerde kant opging.
De Europese kiezer kiest al 30 jaar voor partijen die onze defensie verwaarlozen. Ben je niet boos op deze kiezers?
Plaats reactie