Zeker, hij was de oom van hem en ook van ds. C.G. op ‘t Hof uit Siddeburen.
Terug naar topic.
De preek over hongeren naar de gerechtigheid lijkt mij ook bijzonder in dit opzicht.Henk J schreef: ↑Vandaag, 10:01 Op Cvandaag las ik nog deze reactie van ds. Van Reenen op het overlijden van ds. Op 't Hof, vond het treffend, vandaar dat ik hem hier deel.
'Wat een bericht... Allereerst voor de familie. Ook voor de kerken.
Wat moet dit ook betekenen in Driedorp... Niemand heeft toch gewenst dat partijen zó afscheid moesten nemen...?
Een aansporing voor ons allen, om onze levenswandel te bezien in het licht van het einde. We weten niet wat er morgen zal zijn. We weten wel dat we onderweg zijn.'
Volgens mij heb ik die preek wel eens beluisterd, al wel een tijd geleden. Op 7 december ging ds. Op 't Hof nog voor in onze gemeente, met name de avonddienst is ook aan te bevelen.
Dank voor de linkHenk J schreef: ↑Vandaag, 10:12Volgens mij heb ik die preek wel eens beluisterd, al wel een tijd geleden. Op 7 december ging ds. Op 't Hof nog voor in onze gemeente, met name de avonddienst is ook aan te bevelen.
https://www.hhg-harskamp.nl/kerkenraad/ ... ber-2025-1
Wat een intens verdrietig bericht. Zo'n jonge echtgenoot en vader!
Ook de laatste twee preken van ds. Op 't Hof in Driedorp op oud- en nieuwjaarsdag zijn aangrijpend in meerdere opzichten. https://www.kerkfoon.nl/vhgdriedorp.php Ernstige stof, nog beklemmender door de omstandigheden, en met de kennis van nu grijpt het temeer aan.-DIA- schreef: ↑Vandaag, 10:03De preek over hongeren naar de gerechtigheid lijkt mij ook bijzonder in dit opzicht.Henk J schreef: ↑Vandaag, 10:01 Op Cvandaag las ik nog deze reactie van ds. Van Reenen op het overlijden van ds. Op 't Hof, vond het treffend, vandaar dat ik hem hier deel.
Wat moet dit ook betekenen in Driedorp... Niemand heeft toch gewenst dat partijen zó afscheid moesten nemen...?
Een aansporing voor ons allen, om onze levenswandel te bezien in het licht van het einde. We weten niet wat er morgen zal zijn. We weten wel dat we onderweg zijn.'
Hier klinkt ook de ernst in door.
(zie ander topic)
Ik heb het al eerder geschreven. De nieuwjaarspreek was troostvol en je kon merken dat ds Op 't Hof er rustig onder was.Job schreef: ↑Vandaag, 13:26Ook de laatste twee preken van ds. Op 't Hof in Driedorp op oud- en nieuwjaarsdag zijn aangrijpend in meerdere opzichten. https://www.kerkfoon.nl/vhgdriedorp.php Ernstige stof, nog beklemmender door de omstandigheden, en met de kennis van nu grijpt het temeer aan.-DIA- schreef: ↑Vandaag, 10:03De preek over hongeren naar de gerechtigheid lijkt mij ook bijzonder in dit opzicht.Henk J schreef: ↑Vandaag, 10:01 Op Cvandaag las ik nog deze reactie van ds. Van Reenen op het overlijden van ds. Op 't Hof, vond het treffend, vandaar dat ik hem hier deel.
(zie ander topic)
Excuses dat ik dat heb gemist!CvdW schreef: ↑Vandaag, 16:16Ik heb het al eerder geschreven. De nieuwjaarspreek was troostvol en je kon merken dat ds Op 't Hof er rustig onder was.Job schreef: ↑Vandaag, 13:26Ook de laatste twee preken van ds. Op 't Hof in Driedorp op oud- en nieuwjaarsdag zijn aangrijpend in meerdere opzichten. https://www.kerkfoon.nl/vhgdriedorp.php Ernstige stof, nog beklemmender door de omstandigheden, en met de kennis van nu grijpt het temeer aan.-DIA- schreef: ↑Vandaag, 10:03De preek over hongeren naar de gerechtigheid lijkt mij ook bijzonder in dit opzicht.Henk J schreef: ↑Vandaag, 10:01 Op Cvandaag las ik nog deze reactie van ds. Van Reenen op het overlijden van ds. Op 't Hof, vond het treffend, vandaar dat ik hem hier deel.
(zie ander topic)