naast het feit dat hij credobaptist was, was hij ook dispensationeel premil, hetwelk zijn uitleg wel vaak kleurt, vooral de OT profeten en ook Openbaring.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 20:44
Even een vraag over de John MacArthur StudyBible, hoe bevalt deze inhoudelijk? Hij wijkt qua standpunt wel af van het Calvinisme wat betreft doopvisie.
Ik ga naar de kerk en neem mee
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Ik ga naar de kerk en neem mee
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Goede aanvulling! In zijn uitleg van profetieën (Jesaja, Daniël, Openbaring) sterk dispensationalistisch Letterlijke toekomstige vervulling voor Israël. Dat botst wat met de klassieke gereformeerde uitleg.Bert Mulder schreef: ↑Gisteren, 22:40naast het feit dat hij credobaptist was, was hij ook dispensationeel premil, hetwelk zijn uitleg wel vaak kleurt, vooral de OT profeten en ook Openbaring.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 20:44
Even een vraag over de John MacArthur StudyBible, hoe bevalt deze inhoudelijk? Hij wijkt qua standpunt wel af van het Calvinisme wat betreft doopvisie.
De ESV Studybible heb je in een stuk compactere versies, maar stiekem heb je die al in de HSV variant. Misschien de Reformation Study Bible of Reformation Heritage KJV Study Bible?FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 22:37 Dank voor je uitleg . Ik ben dus op zoek naar een Engelse StudieBijbel die uitgaat van de gereformeerde leer en ook nog een beetje handzaam is om mee te nemen naar de kerk. De HSV StudieBijbel heb ik al heel lang maar die vind ik te groot.
Qua prijzen zijn de engelse versies wel aantrekkelijk. Voor de prijs van 1 BMU heb je een Reformation Study Bible _en_ een ESV Study Bible.
Wellicht die van Joël Beeke's uitgeverij? Is volgens mij de Reformation Heritage KJV Study Bible die Newton ook noemt.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 22:37Dank voor je uitleg . Ik ben dus op zoek naar een Engelse StudieBijbel die uitgaat van de gereformeerde leer en ook nog een beetje handzaam is om mee te nemen naar de kerk. De HSV StudieBijbel heb ik al heel lang maar die vind ik te groot.newton schreef:Met de wetenschap in je achterhoofd dat MacArthur qua doop- en verbondsvisie afwijkt van de gereformeerde belijdenis kun je deze studiebijbel wat mij betreft heel goed gebruiken. Als je thuis bent in onze belijdenisgeschriften hoef je je niet af te laten schrikken door wat andere standpunten. Op veel vlakken was MacArthur volgens mij uitgesproken calvinistisch.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 20:44Even een vraag over de John MacArthur StudyBible, hoe bevalt deze inhoudelijk? Hij wijkt qua standpunt wel af van het Calvinisme wat betreft doopvisie.newton schreef: Met een (vooral 's ochtends) goed gevulde kerk zitten wij vaak vroeg in de bank, dus volop tijd om de perikoop met alle verwijsteksten wat te bestuderen. Maar ook tijdens de preek lees ik wel verder in de uitleg die MacArthur geeft.
Qua formaat valt deze uitgave nog wat mee, nauwelijks groter dan veel BMU's en Bijbels met kanttekeningen die ik om me heen zien. De HSV Studiebijbel is wel weer een stukje groter.
Ik waardeer zijn vaak heldere vers-voor-vers uitleg met veel aandacht voor context, grammatica en historische achtergrond. Vooral bij Romeinen, Efeze, Galaten is hij inhoudelijk sterk. Voor bijbelstudie heeft hij echt meerwaarde. Vooral boven de BMU, wat naar mijn oordeel meer parafrase is dan uitleg. Hiernaast gebruik ik ook nog een HSV Studiebijbel, (of op mijn e-reader de bron, een ESV Studybible). MacArthur is regelmatig zeer stellig. De HSV Studiebijbel is voorzichter en laat meer ruimte voor weging.
Als je op zoek bent naar een studiebijbel, naast je SV zou ik in eerste instantie kiezen voor de HSV Studiebijbel. Qua afmetingen wel de grootste van wat ik hier naast elkaar gebruik IMG_7037.jpeg
- FlyingEagle
Ik heb er eens naar zitten kijken. Lijkt me ook een mooie Bijbel. Alleen ik ben bang dat deze wat groot is om mee te nemen naar de kerk. Vond wel een mooie vergelijkingsvideo https://www.youtube.com/watch?v=L8dkTjNiUrMErskinees schreef: ↑Vandaag, 11:13Wellicht die van Joël Beeke's uitgeverij? Is volgens mij de Reformation Heritage KJV Study Bible die Newton ook noemt.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 22:37Dank voor je uitleg . Ik ben dus op zoek naar een Engelse StudieBijbel die uitgaat van de gereformeerde leer en ook nog een beetje handzaam is om mee te nemen naar de kerk. De HSV StudieBijbel heb ik al heel lang maar die vind ik te groot.newton schreef:Met de wetenschap in je achterhoofd dat MacArthur qua doop- en verbondsvisie afwijkt van de gereformeerde belijdenis kun je deze studiebijbel wat mij betreft heel goed gebruiken. Als je thuis bent in onze belijdenisgeschriften hoef je je niet af te laten schrikken door wat andere standpunten. Op veel vlakken was MacArthur volgens mij uitgesproken calvinistisch.FlyingEagle schreef: ↑Gisteren, 20:44
Ik waardeer zijn vaak heldere vers-voor-vers uitleg met veel aandacht voor context, grammatica en historische achtergrond. Vooral bij Romeinen, Efeze, Galaten is hij inhoudelijk sterk. Voor bijbelstudie heeft hij echt meerwaarde. Vooral boven de BMU, wat naar mijn oordeel meer parafrase is dan uitleg. Hiernaast gebruik ik ook nog een HSV Studiebijbel, (of op mijn e-reader de bron, een ESV Studybible). MacArthur is regelmatig zeer stellig. De HSV Studiebijbel is voorzichter en laat meer ruimte voor weging.
Als je op zoek bent naar een studiebijbel, naast je SV zou ik in eerste instantie kiezen voor de HSV Studiebijbel. Qua afmetingen wel de grootste van wat ik hier naast elkaar gebruik IMG_7037.jpeg
Ik zag ergens dat de ESV Studybible ook een pocket versie heeft. Die is dus wat kleiner. Ga ik eens verder naar kijken.
Bedankt voor de input.
https://heritagebooks.org/products/the- ... ather.html
Deze is niet heel veel groter dan de BMU en ziet er ook enorm degelijk uit
Deze is niet heel veel groter dan de BMU en ziet er ook enorm degelijk uit
- J.C. Philpot
Ik heb geen opmerkingen over het uiterlijk. Maar ik vraag me wel af waarom hij het betreffende bedrag moet kosten. De KJV is vrij van rechten, dus dat kan de kostenfactor niet zijn.Erskinees schreef: ↑50 minuten geleden https://heritagebooks.org/products/the- ... ather.html
Deze is niet heel veel groter dan de BMU en ziet er ook enorm degelijk uit![]()
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Waarom neem je een studiebijbel mee naar de kerk? Wat ga je daar dan doen? Als je leest luister je niet. Hetzelfde geldt trouwens voor schrijven: wie schrijft luistert niet.