Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

newton

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door newton »

Jeremiah schreef: 28 aug 2025, 09:45
Dodo schreef: 28 aug 2025, 08:33 De app van refoforum. Ik merkte dat ik er vaak op klikte uit gewoonte, of verveling. Nu kijk ik veel minder op het forum en dat bevalt best. Even op de laptop echt kijken of er wat interessants is (vaak niet) en dan weer wat anders gaan doen.
Wist niet dat refoforum een app heeft.
Geen eigen app, maar via Tapatalk kun je refoforum.nl ook lezen en reacties plaatsen. Deze app is generiek voor veel meer phpbb gebaseerde forums.
refo

Bericht door refo »

Vier meter Het Beste van Reader's Digest. De nieuwe eigenaar is er heel blij mee.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

refo schreef: Gisteren, 12:19 Vier meter Het Beste van Reader's Digest. De nieuwe eigenaar is er heel blij mee.
Jaren geleden een exemplaar op de rommelmarkt op de kop getikt en voorgelezen in het gezin. O.a. Robinson Crusoë, Schaking uit de 17e eeuw en Lof der Zotheid. Mooie klassiekers! Ik kan me voorstellen dat de nieuwe eigenaar er blij mee is.
Fides Quaerens Intellectum
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Er zijn twee soorten uitgaven van Het Beste: ingekorte romans (mooie uitgaven) en ingekorte artikelen uit diverse tijdschriften, in geplakte boekwerkjes van 200 pag oid. Prima voor je algemene ontwikkeling, zeker in een tijd dat er nog geen internet bestond. (Er zaten ook altijd twee rubrieken met moppen in: 'uit het leven gegrepen' en nog zoiets. Die vond ik als kind geweldig om te lezen.)
Ik vermoed dat Refo de tweede variant uitgaven kwijt is.
refo

Bericht door refo »

Zita schreef: Gisteren, 20:55 Er zijn twee soorten uitgaven van Het Beste: ingekorte romans (mooie uitgaven) en ingekorte artikelen uit diverse tijdschriften, in geplakte boekwerkjes van 200 pag oid. Prima voor je algemene ontwikkeling, zeker in een tijd dat er nog geen internet bestond. (Er zaten ook altijd twee rubrieken met moppen in: 'uit het leven gegrepen' en nog zoiets. Die vond ik als kind geweldig om te lezen.)
Dat klopt. De eerste categorie heet Het Beste Boek. Die bevatten telkens vier uittreksels van in de ogen van de uitgever belangwekkende boeken.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Zita schreef:Er zijn twee soorten uitgaven van Het Beste: ingekorte romans (mooie uitgaven) en ingekorte artikelen uit diverse tijdschriften, in geplakte boekwerkjes van 200 pag oid. Prima voor je algemene ontwikkeling, zeker in een tijd dat er nog geen internet bestond. (Er zaten ook altijd twee rubrieken met moppen in: 'uit het leven gegrepen' en nog zoiets. Die vond ik als kind geweldig om te lezen.)
Lachen is gezond.
Leuke tijdschriften inderdaad. En stonden soms heel boeiende artikelen in bv over mensen die een week in de bergen overleefden met een gebroken been o. I. D.
refo

Bericht door refo »

Er was ook een rubriek 'werk in uitvoering '. Anekdotes vanaf de werkvloer.

Prins Bernhard stapt 's morgens naar buiten en ziet een bewaker staan: "Goedemorgen, marechaussee!"
Deze antwoordt: "Goede morgen, hoogheid!"
Prins Bernhard, enigszins gepikeerd: "Koninklijke hoogheid!".
"Koninklijke marechaussee!", antwoordt de bewaker.
Plaats reactie