HHR schreef: ↑Vandaag, 07:40
Wat een geframe. Als je dit dus allemaal leest is het niet verwonderlijk dat de meeste scheuringen in ruzieachtige sfeer eindigen.
Zo ook hier. Het draaien en framen om schuldigen handen boven het hoofd te houden en zij die blijven wat ze altijd waren en het na al die jaren niet meer kunnen dragen na te wijzen.
Bah.
Het heeft niets met goedwillendheid te maken.
Smerig spel. Laag bij de grond. Een dolk in de rug. Dat is het.
En dat alles onder een vroom sausje van liefde en verbinding.. Maar ten diepste is het haat.
Ik ben blij dat ik niet op zulke vergaderingen aanwezig hoef te zijn.
Geen idee of bovenstaande ook op mij slaat.
Mocht dit het geval zijn, jammer dat het zo overkomt. Zelf herken in mij niet in draaien, framen en schuldigen de hand boven het hoofd houden.
Bij dat laatste houd ik mij overigens maar vast aan
'Wij hebben allen schuld... ja, bij U, Heere, is de gerechtigheid, maar bij ons de schaamte op het gezicht. Heere, vergeef.'
Vingerwijzen in deze hele situatie dat helpt niemand.
Wat hierboven gebeurde was even doorvragen op Huisman naar een voor mij nieuw geluid n.a.v. de Dopperkerken. Stel dat en Huisman en ik op de GS zouden hebben gezeten, zouden we elkaar daar wellicht hebben kunnen vinden. Dus hoe dit smerig of laag bij de grond is, is mij een raadsel. Ik zie het zelfs als progressie na 439 pagina's...
Wat de discussie van tijd-tot-tijd troebel en onaangenaam maakt is het in de mond leggen van woorden, gedachten of conclusies.
Iets minder dus over de ander schrijven, iets meer kijken naar wat en hoe ik zelf schrijf dus.
On-topic...
Dat er vragen zijn over de legitimatie van de route Rijnsburg c.s. lijkt mij een terechte vraag. Mag je dan niet een nieuw KV oprichten, is dat zonde? Daar moet je voorzichtig mee zijn. Waar de moeite voor mij zit is dat dit spoor wordt gelopen terwijl er nog reguliere meerdere vergaderingen zijn in het kerkverband waar deze gemeenten nú toe behoren. Wanneer ik (ook afgelopen week weer) signalen krijg dat op gemeentevergaderingen de legitimatie van het rechterlijk besluit in twijfel wordt getrokken, wanneer ambtsdragers zeggen dat Hoogeveen een schijnsynode is; geeft dit mij vragen.