Grote ergernissen

Mister
Administrator

Re: Grote ergernissen

Bericht door Mister »

merel schreef: 05 jan 2026, 15:09
Edelweiss schreef: 05 jan 2026, 13:49 Geen grote ergernis, maar ik haak even aan op het onderwerp 'sneeuw'.
Ik kreeg een heel blij appje van een nichtje dat de middelbare school dicht is (Rotterdam). Daar moest ik toch wel even om glimlachen, omdat het intussen zo ver van me af staat: openbaar vervoer plat, scholen dicht en extreme chaos op de weg, en een extra lang Journaal.

Enne, beterschap, Ad!
Mijn kinderen hopen voor morgen ook op sneeuw en ijsvrij. Wij hebben nog niets van school gehoord.

Ik vind sneeuw trouwens geen grote ergernis, maar een grote vreugde. Echt genieten!
Logisch, dat mag ook niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-ijsvrij
merel

Bericht door merel »

Edelweiss schreef: 05 jan 2026, 15:48
Philip schreef: 05 jan 2026, 14:15 Er ligt hier 25 cm sneeuw, dan kun je simpelweg niet naar school fietsen. Ook in Schotland zijn veel scholen gesloten, terwijl ze daar toch echt wel wat gewend zijn.

En vanuit een bergdorpje in Zwitserland hoeven toch echt veel minder auto's over de weg dan rondom Utrecht. Er wordt altijd een beetje flauw over gedaan, maar als je hier in Nederland 18 miljoen Zwitsers zou neerzetten, zou de boel net zo goed helemaal vastlopen.
Grote hoeveelheden sneeuw slaan ook hier de grote steden, knooppunten, verkeersaders en spoorverbindingen niet over, maar ik denk dat je mijn bericht heel anders opvat dan ik 't bedoelde. Geeft verder niet.

@merel: ik hoop het ook voor ze. Ik ben ook echt dol op sneeuw.
@Maanenschijn: een one horse open sleigh, heerlijk!
Ik ben ook dol op sneeuw en de kinderen ook. Helaas hebben ze een beetje pech. School begint later. Ouders mogen hun kinderen afmelden als het vanwege het weer niet lukt om te komen. Iedereen kijkt nu smekend mijn kant op. Beetje jammer dat die bal mijn kant op is geschoven.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

merel schreef: 05 jan 2026, 16:03
Philip schreef: 05 jan 2026, 14:15 Er ligt hier 25 cm sneeuw, dan kun je simpelweg niet naar school fietsen. Ook in Schotland zijn veel scholen gesloten, terwijl ze daar toch echt wel wat gewend zijn.

En vanuit een bergdorpje in Zwitserland hoeven toch echt veel minder auto's over de weg dan rondom Utrecht. Er wordt altijd een beetje flauw over gedaan, maar als je hier in Nederland 18 miljoen Zwitsers zou neerzetten, zou de boel net zo goed helemaal vastlopen.
Grote hoeveelheden sneeuw slaan ook hier de grote steden, knooppunten, verkeersaders en spoorverbindingen niet over, maar ik denk dat je mijn bericht heel anders opvat dan ik 't bedoelde. Geeft verder niet.

Ik ben ook dol op sneeuw en de kinderen ook. Helaas hebben ze een beetje pech. School begint later. Ouders mogen hun kinderen afmelden als het vanwege het weer niet lukt om te komen. Iedereen kijkt nu smekend mijn kant op. Beetje jammer dat die bal mijn kant op is geschoven.
Zo moeilijk is dat toch niet? Voor en na schooltijd mag je buiten in de sneeuw. Alle ruimte dus voor zowel leren als vermaken :D
merel

Bericht door merel »

Mister schreef: 05 jan 2026, 16:06
merel schreef: 05 jan 2026, 16:03

Zo moeilijk is dat toch niet? Voor en na schooltijd mag je buiten in de sneeuw. Alle ruimte dus voor zowel leren als vermaken :D
Helaas gaat dat niet lukken. Ze hebben namelijk ook toetsen en volle lesdagen. Ik begrijp hen wel. Ze hopen dat ik over mijn hart strijk, maar ik houd moedig stand :haha
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hier hadden ze nog een dagje vrij. En eindelijk ook sneeuw. Heerlijk!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De VK in een artikel over het spoor:

"Ten oosten van Amsterdam staat de wisselverwarming deze week uit voor gepland onderhoud. Vervolgens werd ProRail gisteren 'overvallen door de sneeuwval', met wisselstoringen tot gevolg. ProRail kan die verwarming volgens de woordvoerder niet makkelijk weer aanzetten, 'anders hadden we dat wel gedaan'. Over het inplannen van onderhoud met slecht weer (of uberhaupt in de wintermaanden aan de verwarming, toevoeging WA) op komst kon hij verder ook niets zeggen."

Echt......
Plaats reactie