Ik zou het zo zeggen: een gedoopt kind heeft het geestelijk heil tenzij het dit door ongeloof afwijst.
Kinderdoop, 100% naar de Heilige Schrift!
-
Refojongere
Re: Kinderdoop, 100% naar de Heilige Schrift!
Helemaal niet. Jij beijvert je ervoor om de doop krachteloos te maken voor gedoopten die zich niet als gelovig ervaren.
En daar maakt huisman een terechte kanttekening bij. Want dat is niet wat de doop is.
En daar maakt huisman een terechte kanttekening bij. Want dat is niet wat de doop is.
Idd..
Maar crypto-baptisten laten het verbond van de genade pas werkelijkheid worden na bekering en geloof. Daarmee zijn ze in de praktijk feitelijk baptisten geworden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22 ... tisten-2-/
Nee, geestelijk heil heb je pas daadwerkelijk door wedergeboorte.Refojongere schreef: ↑Vandaag, 12:00Ik zou het zo zeggen: een gedoopt kind heeft het geestelijk heil tenzij het dit door ongeloof afwijst.
Iets anders is dat het heil aangeboden wordt. Maar daarmee 'heb' je het nog niet.
'Het' verbond der genade als zodanig komt niet in de Bijbel voor. Als je er Gods heilsplan mee bedoelt, dan is dat er al van eeuwigheid. En God komt met Zijn goede boodschap tot de mensen. Maar dat onverlet dat je pas in dit heil deelt door wedergeboorte, of je nu uit christelijke ouders bent geboren of niet.Vrouwke schreef: ↑Vandaag, 12:12 Idd..
Maar crypto-baptisten laten het verbond van de genade pas werkelijkheid worden na bekering en geloof. Daarmee zijn ze in de praktijk feitelijk baptisten geworden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22 ... tisten-2-/
Wat een vage uitdrukking: 'die zich niet als gelovig ervaren'.
De NT sacramenten zijn voor de gelovigen, dus ook de doop.
Mensen kunnen gelovig zijn, maar zich niet als gelovig ervaren. Vooral als de prediking niet helemaal zuiver is.
Maar goed, anderen hebben er al veel zinnigs over geschreven hierboven.
Maar goed, anderen hebben er al veel zinnigs over geschreven hierboven.
Waarom? Jij lijkt beneden te beginnen maar al het leven begint bij de belovende God. Ik hoor jou alleen maar zeggen wat de doop niet is. De Heere Jezus heeft de doop ingesteld. Blijkbaar vond de Zoon van God de doop belangrijk. Als ik jou lees lijkt voor jou de doop van heel weinig belang te zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
.....voor de gelovigen en hun zaad. Dat laatste zit niet echt op jouw netvlies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.