Toch wel triest als mensen blijkbaar zó vast zitten aan een kerkverband...Middenrefo schreef: ↑Vandaag, 13:26Dan vraag ik me af of je wel beseft wat het betekent om CGK te zijn. De CGK Zwolle gaat bijvoorbeeld terug tot 1895, één van de oudere CGK gemeenten dus. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Het gaat niet aan om tegen zo'n gemeente in feite te zeggen: waarom stap je niet op?Refojongere schreef: ↑Vandaag, 12:22Het is slechts een spiegel voor middenrefo's uitspraak.MidMid schreef: ↑Vandaag, 12:16Kom op zeg, daar gaat het in het artikel niet eens over. Vind dit ietwat een vervuiling van de berichten die hier de laatste pagina's gedeeld worden.Refojongere schreef: ↑Vandaag, 12:14
Als een synodebesluit zo ontzettend bewust terzijde geschoven wordt door de linkerflank is het meteen duidelijk dat de linkerflank niets te zoeken heeft bij de CGK.
Ik spreek mensen van buiten de CGK die zelf niet zouden scheuren om v&a en die met v&a niet veel moeite hebben maar die niet kunnen begrijpen waarom de linkerflank niet gewoon aansluit bij de NGK.
Maar waarom daar zó krampachtig aan vast houden als de CGK Zwolle 1895 en CGK Zwolle 2025 niet eens in de verste verte meer op elkaar lijken?