Erdee

ZWP

Re: Erdee

Bericht door ZWP »

helma schreef: 27 nov 2025, 13:08 Ontroerend interview met Ds L den Butter
Mooi!
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef: 27 nov 2025, 13:08 Ontroerend interview met Ds L den Butter
Inderdaad.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Een mooi interview inderdaad. Dat lijkt me heel heftig. Ook wel ingewikkeld om zoiets als alleenstaande te lezen. Dan voel je toch extra je kwetsbaarheid als mens.
MGG

Bericht door MGG »

Mooi artikel. Zulke artikelen maken dat het RD een toegevoegde waarde.
MrNuwenspete

Bericht door MrNuwenspete »

Mooie lezing van Pieter Verhoeve, burgemeester van Gouda.
DDD

Bericht door DDD »

Ja, dat vond ik ook. Leuk dat hij daar uitgenodigd is.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Zijn er forumleden woonachtig in Rotterdam (geweest)?

Opvallend nieuws:
www.rd.nl/artikel/1129951-sgp-rotterdam ... ze-kiezers

Ik begrijp de SGP. In het verleden was er altijd een samenwerking: CU-SGP. De naam van de SGP stond dus ook vermeld op de kiesformulieren en vaak was de nummer 2 een SGP-er. Vier jaar geleden is dat op initiatief van de CU gestopt. Wellicht een stukje hoogmoed?

Dat de CU nu aangeeft open te staan voor een samenwerking, klinkt als mosterd na de maaltijd. Het klinkt nogal hypocriet.

Tegelijkertijd begrijp ik niet dat de CU niet open staat voor een hernieuwde samenwerking, waarbij de SGP ook weer op de lijst komt te staan. De kans is behoorlijk groot dat beide partijen hierdoor niet in de gemeenteraad komen en de CU haar zetel verliest. Dat doet pijn.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het wel goed van de SGP. Het is kiezen of delen. De ChristenUnie trekt regelmatig een véél te grote broek aan, vooral op landelijk bestuursniveau is de partij zeldzaam onbescheiden. Terwijl ze niets groter is -juist ook dankzij deze opstelling- dan de SGP.
MGG

Bericht door MGG »

Konijntje schreef: Gisteren, 18:20 Zijn er forumleden woonachtig in Rotterdam (geweest)?

Opvallend nieuws:
www.rd.nl/artikel/1129951-sgp-rotterdam ... ze-kiezers

Ik begrijp de SGP. In het verleden was er altijd een samenwerking: CU-SGP. De naam van de SGP stond dus ook vermeld op de kiesformulieren en vaak was de nummer 2 een SGP-er. Vier jaar geleden is dat op initiatief van de CU gestopt. Wellicht een stukje hoogmoed?

Dat de CU nu aangeeft open te staan voor een samenwerking, klinkt als mosterd na de maaltijd. Het klinkt nogal hypocriet.

Tegelijkertijd begrijp ik niet dat de CU niet open staat voor een hernieuwde samenwerking, waarbij de SGP ook weer op de lijst komt te staan. De kans is behoorlijk groot dat beide partijen hierdoor niet in de gemeenteraad komen en de CU haar zetel verliest. Dat doet pijn.
De vorige verkiezingen deed de CU het beter dan dat de gecombineerde lijst CU-SGP het ooit gedaan heeft. Net als bij het verbreken van de Europese samenwerking zal het ook een flink stuk kansberekening zijn. Toen dacht de CU wij halen die zetel toch wel, dus waarom flink water bij de wijn doen om de SGP aan een zetel te helpen. Een begrijpelijke gedachten, maar het risico is dat CU Rotterdam straks onvoorzien met lege handen staan.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Ik vind het een vrij domme keuze van de CU. Doe wat water bij de wijn en maak een compromis met de SGP. De kans is nu behoorlijk groot dat beide partijen met lege handen staan. Enige bescheidenheid zou de CU deugd doen.

Van de SGP begrijp ik de opstelling: wel profiteren van stemmers van de SGP, maar niet de naam willen dragen op het kiesformulier.

Het past wel in een landelijke trend: namelijk dat de CU en SGP van elkaar vandaan groeien. De verschillen worden groter.
Plaats reactie