Even los van de situatie ja:Evangelist schreef: ↑Gisteren, 09:28Even helemaal los van de situatie in TG: er is toch verschil tussen een dringend advies en een besluit?Johnny65 schreef: ↑Gisteren, 09:23De waarheid zal hopelijk boven tafel komen. En dan zullen jullie versteld staan.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 09:22Dat weet ik oprecht niet. Maar ik weet wel dat een advies, een dringend advies of een zeer dringend advies nog geen afzettingsbesluit is. En dat laatste besluit heeft de classis eenvoudigweg niet genomen, zoals jij steeds hebt beweerd.Johnny65 schreef: ↑Gisteren, 09:18 Ik ging enkel in op het dringend advies stukje. Mijn standpunt over de afzetting blijft. Het speelt al zo lang. Beetje gek dat ze nu "ineens" vrijwillig aftreden. Als het zo vrijwillig was volgens jullie, waarom dan niet onder leiding van bijv. ds. Silfhout? Of eerder?
Op papier is een dringend advies geen besluit. Maar in de realiteit kan een dringend advies onder bepaalde omstandigheden precies hetzelfde effect hebben. Als iemand geen reële keuzevrijheid meer heeft, dan is het verschil tussen ‘advies’ en ‘besluit’ in de praktijk verdwenen.
Een simpel voorbeeld: als jij op de rand van een klif staat en je wordt achternagezeten door beren, en ik ‘adviseer’ je dringend om te springen, dan kun je dat formeel vrijwillig noemen — maar iedereen snapt dat de verantwoordelijkheid dan niet alleen bij jou ligt.