Lobo schreef: ↑Vandaag, 09:37
Ik ben lid van de GG Tricht-Geldermalsen. Ik ga me inhoudelijk hier niet in de discussie mengen, maar heb wel meegelezen. Besef heel goed de volgende dingen en denk erover na:
1. Deze Johnny die steeds actief reageert zegt maar de halve waarheid. En wat is de halve waarheid? En waarom heeft hij er zoveel belang bij dat jullie zijn standpunt geloven?
2. Deze Johnny lijkt heel veel te weten van de situatie. Dat kan alleen als hij ingewijd is in het probleem, informatie ontvangt vanuit ambtsgeheim (daar gaat al iets niet goed als dat wordt gelekt), of hij is zelf een ambtsdrager betrokken in het probleem en in dit geval misbruikt hij hier zijn ambtsgeheim.
3. Het is opvallend dat deze Johnny zelf met de nep website aankwam. Het zou kunnen dat hij zelf de maker van deze website is of de tekst aangeleverd heeft. In dat geval is hij aan het lasteren. En het feit alleen al dat hij de website hier plaatst is al een vorm van laster.
Besef, deze Johnny brengt hier een gekleurd beeld. Ik ga me zelf niet inhoudelijk hierin mengen, maar het is absoluut niet de hele waarheid die hij vertelt. Er is een heel andere kant van het verhaal. Deze kant wordt op het forum niet vertolkt, of minder vertolkt. Blijf je er wel van bewust dat het opvallend is dat Johnny bijna dag en nacht op dit forum actief is om zijn kant van het verhaal de wereld in te brengen. Neem dit mee.
Vraag je ook af waarom de andere kant van het verhaal minder vertolkt wordt... Denk aan overgave, christelijke liefde, geen lasteraars willen zijn, het stil willen laten liggen in de handen van de classis... dat kunnen redenen zijn...
Beste Lobo,
Ik begrijp je punt, maar ik wil graag een paar zaken toelichten. Het feit dat iemand actief op een forum aanwezig is, betekent niet automatisch dat hij de waarheid niet verkondigt. De informatie die ik deel is inmiddels grotendeels bekend binnen de gemeente.
Ik ben benieuwd waarom je mijn berichten als “halve waarheden” ziet. Er speelt gerommel binnen de kerkenraad, en het duurt nu al langere tijd zonder dat duidelijk is hoe en waarom bepaalde besluiten zijn genomen. Momenteel zijn we zelfs onze kerkenraad kwijt, zonder dat de gemeente precies weet wat er speelt.
Daarom ben ik van mening dat het belangrijk is dat de gemeente op de hoogte wordt gebracht van de lopende zaken, zodat er transparantie en duidelijkheid is voor iedereen.
Wat betreft de website, ik heb hem net als vele anderen ontvangen en is hier gedeeld om mensen een inzicht te geven op de situatie. Zover ik zie zijn er geen feitelijke onwaarheden op de website.