Dit is toch onzin? Hij zegt alleen dat modder gooien wederzijds geen zin heeft. Het is overduidelijk dat Rijnsburg wel mee kan met de principebesluiten, maar niet met de handhavingsbesluiten.HHR schreef: ↑Vandaag, 09:24Is dit een verrassing Huisman?huisman schreef: ↑Vandaag, 09:09Bedankt, is nu duidelijk waar jij staat. Het gaat bij jou niet om Schriftgezag maar om een besluitje.
Leg mij uit waarom ik uit mijn kerkverband moet en jij mag blijven?
Je bent trouwens ook niet feitelijk. De besluiten zinnen Rijnsburg wel. Het zich niet houden aan de besluiten en de voortgaande ongehoorzaamheid en het afdrijven van Gods onfeilbaar Woord is de reden van deze crisis.
Al blijf ik me ook altijd weer verbazen hoever sommige mensen in een paar jaar kunnen verschuiven.![]()
Die zijn allebei kerkrechtelijk geldig. Net als de kerkorde. Mensen die dat niet inzien, die missen gewoon een stuk van de werkelijkheid in hun hoofd. Dat mag, maar het heeft geen zin om je dan vast te pinnen in je eigen gelijk. Ik vind dat ook heel ingewikkeld om te zien. Ik weet niet wat voor psychologisch proces het precies is, maar ik vind het moeilijk voorstelbaar dat ds. Egas zelf gelooft wat hij opschrijft. Het is naar het oordeel der liefde dat ik er toch maar vanuit ga.