Ik lees jouw naam vaak als Bourbon, dus die snap ik dan weer wel.
Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Niemand houdt je tegen om een Refoforum-proeverij te organiseren.
De ervaring leert dat Zeeuwen meestal niet op komen dagen..
- Johann Gottfried Walther
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
Groepscirkel
Goede analyse, refo. Van Campen maar zeggen dat het geen partijpolitieke keuze is. Men zag gewoon kans om nu een statement te maken. Ik heb niet zoveel met de PVV, maar dit soort politieke spelletjes doet voor mij afbreuk aan vertrouwen in ons politieke stelsel. Dit geldt voor mij voor het uitrangeren van Bosma, maar eerder ook van Arib. Twee uitstekende voorzitters, die op basis van hun kwaliteit nog jaren langer mee hadden gekund.refo schreef: ↑19 nov 2025, 08:08 Eerste stemming: Van der Lee meer stemmen dan Van Campen.
(Ho, dat gaat niet goed. Als Van der Lee naast Bosma komt in de derde ronde, wordt Bosma gekozen. VVD gaat nooit Van der Lee stemmen)
Tweede stemming: Links stemt Van Campen. Die wordt tweede, Van der Lee valt af.
Derde stemming: geen linkse kandidaat meer, dus links stemt VVD. Hoe raar wil je het hebben. Want PVV is op veel punten veel linkser dan de VVD.
Wat je ook van de PVV vindt: het is de grootste partij in de 2e kamer. Daar zul je toch wat mee moeten.
Daarmee negeer je de bezwaren die er wel degelijk tegen Bosma zijn. Het is opvallend dat jij en anderen ook dit forum daar verder niet op ingaan en het onvermeld laten. Het is niet normaal wat Bosma in het verleden heeft gezegd en niet heeft teruggenomen. En zoals de koning enkele jaren geleden zei, we moeten niet normaal maken wat niet normaal is. Of iets van die strekking.Groepscirkel schreef: ↑19 nov 2025, 21:20Goede analyse, refo. Van Campen maar zeggen dat het geen partijpolitieke keuze is. Men zag gewoon kans om nu een statement te maken. Ik heb niet zoveel met de PVV, maar dit soort politieke spelletjes doet voor mij afbreuk aan vertrouwen in ons politieke stelsel. Dit geldt voor mij voor het uitrangeren van Bosma, maar eerder ook van Arib. Twee uitstekende voorzitters, die op basis van hun kwaliteit nog jaren langer mee hadden gekund.refo schreef: ↑19 nov 2025, 08:08 Eerste stemming: Van der Lee meer stemmen dan Van Campen.
(Ho, dat gaat niet goed. Als Van der Lee naast Bosma komt in de derde ronde, wordt Bosma gekozen. VVD gaat nooit Van der Lee stemmen)
Derde stemming: geen linkse kandidaat meer, dus links stemt VVD. Hoe raar wil je het hebben. Want PVV is op veel punten veel linkser dan de VVD.
Fout, dat is D66. Als het om kiezers gaat. Verder zou ik niet weten waarom je daar iets mee zou moeten, andere partijen van vergelijkbare grootte zijn recent ook niet in een regering gekomen.
Ik denk ook dat je de rechter flank niet kan negeren. JA21, PVV en FvD zijn behoorlijk gegroeid. Door hen te negeren zullen ze over 4 jaar nog harder groeien
Het gaat er niet om om die bezwaren te negeren. Maar mensen negeren is daar niet de oplossing voor. Partijen negeren ook niet, mijns inziens. Al weet ik dat PVV-stemmers gemiddeld genomen niet zo gevoelig zijn voor feiten.Profesto schreef: ↑19 nov 2025, 21:37Daarmee negeer je de bezwaren die er wel degelijk tegen Bosma zijn. Het is opvallend dat jij en anderen ook dit forum daar verder niet op ingaan en het onvermeld laten. Het is niet normaal wat Bosma in het verleden heeft gezegd en niet heeft teruggenomen. En zoals de koning enkele jaren geleden zei, we moeten niet normaal maken wat niet normaal is. Of iets van die strekking.Groepscirkel schreef: ↑19 nov 2025, 21:20Goede analyse, refo. Van Campen maar zeggen dat het geen partijpolitieke keuze is. Men zag gewoon kans om nu een statement te maken. Ik heb niet zoveel met de PVV, maar dit soort politieke spelletjes doet voor mij afbreuk aan vertrouwen in ons politieke stelsel. Dit geldt voor mij voor het uitrangeren van Bosma, maar eerder ook van Arib. Twee uitstekende voorzitters, die op basis van hun kwaliteit nog jaren langer mee hadden gekund.refo schreef: ↑19 nov 2025, 08:08 Eerste stemming: Van der Lee meer stemmen dan Van Campen.
En als er democratisch een voorzitter wordt gekozen, wordt er volgens jou iemand genegeerd?
We hebben twee keer iets geprobeerd in een kabinet met deze partij en het werd een flagrante mislukking.
We hebben nu een keer een voorzitter gehad met deze standpunten, die was goed in zijn werk, maar kon op sommige momenten zijn functie niet uitoefenen vanwege zijn standpunten en uitspraken.
Voldoende reden om een andere voorzitter democratisch te kiezen.
We hebben twee keer iets geprobeerd in een kabinet met deze partij en het werd een flagrante mislukking.
We hebben nu een keer een voorzitter gehad met deze standpunten, die was goed in zijn werk, maar kon op sommige momenten zijn functie niet uitoefenen vanwege zijn standpunten en uitspraken.
-
MGG
Een clubje zo onfatsoenlijk is om een uitnodiging in te trekken en vervolgens iemand niet meer uit te nodigen. Spijtig dat een flink deel van de kamer zoveel waarde hecht aan dit detail. Politieke spelletjes horen bij een democratie. Dat de nummer derde in ronde 1 in ronde 3 opeens eerste is, laat zien dat er echt wat te kiezen is.Profesto schreef: ↑19 nov 2025, 22:31 En als er democratisch een voorzitter wordt gekozen, wordt er volgens jou iemand genegeerd?