Wim Anker schreef: ↑19 nov 2025, 15:01
Afijn, de Nobelprijs voor marketing gaat dit jaar naar de noodpakketten lobbyist! Geweldig gedaan.
Tjonge, wat zijn we weer geestig!
Grappig inderdaad. "Een ramp op z'n tijd, geeft richting aan beleid". Rob de Wijk zegt op NPO1 "De burger moet beginnen te begrijpen dat er echt iets aan de hand is, er kunnen enorme uitvallen komen van nutsvoorzieningen en dan moet je zelfredzaam zijn".
Dit is strategie.
Net zoals destijds met de MH17 ramp. NL niet daadkrachtig genoeg om Oekraine als een no fly zone te betitelen en de KLM te gierig (en te bang voor aandeelhouders) om een stukje om te vliegen. Maar in het organiseren van honderden begrafenisauto's en het afzetten van snelwegen waren we goed. Dat is de "zelfredzaamheid" wat de overheid propageert!
Kortom: uitstekend beleid om voorbereid te zijn op incidenten, maar niet overdreven angstig zijn.
merel schreef: ↑19 nov 2025, 16:14
Jij houdt je dus inderdaad aan de voorgeschreven hoeveelheid. Ik vind (voor ons) 30 liter water op voorraad hebben best veel. Al besef ik mij terdege dat het niets is als je daadwerkelijk meerdere dagen zonder water en/of stroom komt te zitten.
Beter iets dan niets. @Wim Anker zal wel bij broer Ad aankloppen.