Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Natuurlijk draait het bij het uitsluiten van de PVV wel om de inhoud. Dat wordt ook letterlijk gezegd. Maar ik denk dat het frame dat de PVV wordt tegengewerkt intussen zo sterk is dat inhoudelijke en terechte kritiek op hun standpunten en ideeën of de organisatie van de partij door de fans wordt opgevat als uitsluiting zonder reden. En dat is niet aan de hand.
Het is natuurlijk ook maar een erebaantje met zeer beperkte invloed. De vorige dames hebben er dan een potje van gemaakt. Bosma zorgt wel voor orde. Alhoewel ik graag zou willen dat een voorzitter ook optreed tegen te vuile taal in de kamer en het op de persoon debatteren buiten de kamer.
Ik had ook liever Bosma gezien, en ik heb weinig sympathie voor PVV. Natuurlijk speelt de partij wel een grote rol. Het is via de partij dat iemand in Kamer komt en hij blijft deel van fractie.
Bosma is als voorzitter wel een stuk vredelievender dan als gewoon kamerlid en hij is echt goed als voorzitter. Het is een beetje als de niet-Christelijke vader als bestuurslid van School met de Bijbel. Vrouw is Christelijk, kind zit op school, maar toch wat problematisch.
Bosma is als voorzitter wel een stuk vredelievender dan als gewoon kamerlid en hij is echt goed als voorzitter. Het is een beetje als de niet-Christelijke vader als bestuurslid van School met de Bijbel. Vrouw is Christelijk, kind zit op school, maar toch wat problematisch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lees dit stuk van de Correspondent maar eens, daaruit blijkt dat de PVV op tal van onderwerpen niet zo links is als je denkt.MGG schreef: ↑Vandaag, 09:15Kort door de bocht stemt de PVV tegen elke belastingverhoging en tegen elke bezuiniging. Dus voor afschaffen eigen risico, AOW leeftijd verlagen en niet of nauwelijks willen bezuinigingen.
Ik vind het jammer dat Bosma het niet geworden is. Hij deed het echt goed.
-
MGG
Jij weet niet wat ik denk. Ik benoem duidelijk een paar belangrijke onderwerpen waarop zij links zijn. Doordat zij ook tegen bijna elke bezuiniging zijn, kom je uiteindelijk gematigd uit.Profesto schreef: ↑Vandaag, 09:40Lees dit stuk van de Correspondent maar eens, daaruit blijkt dat de PVV op tal van onderwerpen niet zo links is als je denkt.
-
MGG
Dat heeft Bosma inderdaad goed voor elkaar. Ik hoop dat de nieuwe voorzitter dit voortzet.
Dit snap ik niet? Tegen Bosma zijn is wel degelijk inhoudelijk. Het is niet alleen een functie als 'technisch' voorzitter, maar als voorzitter van de Kamer doen zijn standpunten er toe. Denk aan die slavernijherdenking.
Het is gelukkig een man gebleven.
De dames Arib en Verbeet deden dit m.i. prima.
Ik moet bekennen dat ik stiekem een beetje zat te stoken..
Opmerkelijk dat je hier zo’n vrouwonvriendelijke opmerking zwart-op-wit plaatst op basis van iets wat je dacht te begrijpen, maar wat helemaal niet waar blijkt te zijn.
Ok, leuk!