Verkiezingen oktober 2025

MGG

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Gisteren, 20:50
MGG schreef: Gisteren, 16:47
Profesto schreef: Gisteren, 16:10
MGG schreef: Gisteren, 13:54 Blokkeert Gl/PvdA de PVV niet meer of liegt Jeese Klaver?
Volgens mij zit er geen woord Spaans bij.
De enige reële optie om in een kabinet te komen voor zijn partij is met D66, VVD en CDA. Ik denk dat hij erop rekent dat eventuele gesprekken over betrokkenheid bij een andere coalitie al snel zullen stranden. Ik vind het een verstandige zet om de VVD uit de blokkeermodus te halen.
Natuurlijk is dat geen liegen.
Omdat er geen woord Spaans bij zit vermoed ik dat hij liegt. Het lijkt mij onvoorstelbaar dat hij geen blokkades meer heeft voor partijen die hij als extreem/radicaal rechts ziet.
Volgens mij is het liegen door Kamerleden meer specialiteit van de fractieleiders van VVD en PVV. Bijvoorbeeld over nareis op nareis, of over verdwenen PVV-stemmen.
Als je zo stellig zegt dat iemand liegt, moet je daar bewijs bij leveren.
Je leest niet goed en reageert daarom onzin.

Vergeet Timmermans niet die loog over MH17 en daarmee het leed van de nabestaanden erger maakte.

Zijn uitspraken over AZCs waren ook erg discutabel. Wel typisch links een AZC bij andere is prima. Je doet gewoon alsof het vlakbij is.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik zie dat je je stelling als vraag formuleert, maar ondertussen beschuldig je wel tussen de regels door de leider van een linkse partij van liegen.

Ik constateer dat het demoniseren van de volgende linkse/ progressieve leider begonnen is.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: Gisteren, 21:22
Profesto schreef: Gisteren, 16:10
Volgens mij zit er geen woord Spaans bij.
De enige reële optie om in een kabinet te komen voor zijn partij is met D66, VVD en CDA. Ik denk dat hij erop rekent dat eventuele gesprekken over betrokkenheid bij een andere coalitie al snel zullen stranden. Ik vind het een verstandige zet om de VVD uit de blokkeermodus te halen.
Natuurlijk is dat geen liegen.
Omdat er geen woord Spaans bij zit vermoed ik dat hij liegt. Het lijkt mij onvoorstelbaar dat hij geen blokkades meer heeft voor partijen die hij als extreem/radicaal rechts ziet.
Volgens mij is het liegen door Kamerleden meer specialiteit van de fractieleiders van VVD en PVV. Bijvoorbeeld over nareis op nareis, of over verdwenen PVV-stemmen.

Vergeet Timmermans niet die loog over MH17 en daarmee het leed van de nabestaanden erger maakte.

Zijn uitspraken over AZCs waren ook erg discutabel. Wel typisch links een AZC bij andere is prima. Je doet gewoon alsof het vlakbij is.
Moest je lang nadenken om ergens op te komen?
Wat was de leugen van Timmermans over MH17?
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Gisteren, 22:35 Ik zie dat je je stelling als vraag formuleert, maar ondertussen beschuldig je wel tussen de regels door de leider van een linkse partij van liegen.

Ik constateer dat het demoniseren van de volgende linkse/ progressieve leider begonnen is.
Knap dat jij in de vraag een stelling ziet. Geloof jij dat Jesse Klaver de PVV niet uitsluit?

Ik constateer dat liegen geen probleem is zolang het maar linkse leiders zijn die liegen.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Gisteren, 22:39
MGG schreef: Gisteren, 21:22

Moest je lang nadenken om ergens op te komen?
Wat was de leugen van Timmermans over MH17?
Neehoor. Ik bedacht opeens dat Timmermans weleens de kampioen liegen kon zijn. Dus daarom vulde ik mijn bericht aan. Opmerkelijk dat jij zo'n grote en heftige leugen niet meer lijkt te weten.
NOS schreef: De minister zei dat een passagier van MH17 een zuurstofkapje op zijn mond had. Bronnen in Den Haag benadrukten vanmorgen ook dat zijn uitspraak feitelijk onjuist was, omdat het masker bij het slachtoffer om de nek zat.
DDD

Bericht door DDD »

Een vergissing is geen liegen. Dit is geen voldoende bewijs.
Profesto

Bericht door Profesto »

Inderdaad, dat was helemaal geen leugen. Hij maakte een pijnlijke en zeer onhandige uitglijder door informatie publiek te maken die nog niet bekend was bij de nabestaanden. Hij heeft daar zijn excuses voor aangeboden, maar het was zeker geen leugen.

Het blijkt dus dat je vooral zelf aan het liegen bent om linkse leiders zwart te maken. Zo doe je mee aan het haatklimaat wat Timmermans en eerder progressieve leiders als Kaag trof. Allemaal opgestookt door de rechtse leiders waar jij zoveel mee op hebt. Ik vind het niet zo fraai allemaal.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: Vandaag, 07:08 Inderdaad, dat was helemaal geen leugen. Hij maakte een pijnlijke en zeer onhandige uitglijder door informatie publiek te maken die nog niet bekend was bij de nabestaanden. Hij heeft daar zijn excuses voor aangeboden, maar het was zeker geen leugen.

Het blijkt dus dat je vooral zelf aan het liegen bent om linkse leiders zwart te maken. Zo doe je mee aan het haatklimaat wat Timmermans en eerder progressieve leiders als Kaag trof. Allemaal opgestookt door de rechtse leiders waar jij zoveel mee op hebt. Ik vind het niet zo fraai allemaal.
En zijn stellige bewering dat hij in de kamer zou gaan zitten mocht hij geen premier worden?

VK: Kunnen we u daaraan houden?
T : Ja!.

Dat is toch gewoon glashard liegen?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Tjonge jonge, wat zijn ze ter rechts toch slecht. Allemaal opgestookte mensen. Domme mensen ook vooral, om zich te laten opstoken.

Links gelukkig niet. Timmermans mag gerust op beeld vertellen dat het asielzoekerscentrum bij hem naast de deur is, al moet je er wel bijna een uur over doen om er naar toe te lopen, als je de feiten checkt.

Gelukkig kan links, of Profesto of… dat als slechts een vergissing zien.

Jouw bericht en toonzetting is precies die verwaandheid en elitaire houding die de kiezer van links drijft in de armen van de PVV. Maar de domme kiezer wordt natuurlijk opgestookt.

Ik zou zeggen: kom uit je bubbel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 23:27 Een vergissing is geen liegen. Dit is geen voldoende bewijs.
Opvallend dat je dit geen liegen vindt en niet aanslaat op de beschuldiging van Profesto naar Wilders en Yeşilgöz.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 07:08 Inderdaad, dat was helemaal geen leugen. Hij maakte een pijnlijke en zeer onhandige uitglijder door informatie publiek te maken die nog niet bekend was bij de nabestaanden. Hij heeft daar zijn excuses voor aangeboden, maar het was zeker geen leugen.

Meneer wordt betrapt en schaaft het verhaal dan bij. Ik zie dat als liegen jij als een uitglijder. Zoals meestal reageer je selectief en vermijd je de vraag waarmee het begon. Liegt Klaver of sluit hij de PVV niet meer uit?

Op de alternatieve waarheden (in mijn ogen leugens jij ziet het vast als uitglijders) over AZCs reageer je ook niet. Wim noemt nog een leugen of is dat ook een vergissing?

Het haatklimaat op dit forum is naar mijn idee vooral tegen Wilders gericht. Ik ben door niemand opgestookt maar heb geleerd van de moord op Fortuyn en Kirk. Woorden doen ertoe en we moeten niet zwijgen als andere vermoord worden.

Dat ik zoveel op heb met rechtse leider is ook een leugen. Ik vind het niet fraai dat je over mij liegt, maar ik lig daar gelukkig niet wakker van.
Profesto

Bericht door Profesto »

Haha, zo grappig als je een keer rechtse partijleider een koekje van eigen deeg geeft er meteen geroepen moet worden dat de boodschapper verwaand en elitair is. :D
Het laat tegelijk zien hoe sterk het frame is van radicaal- en extreemrechts dat iedereen die het niet met hen eens is tot 'de elite' behoort en dat men deze frames grif overneemt.

Ik heb nog helemaal niets gezegd over het asielzoekerscentrum om de hoek van Timmermans. Dat is gefactcheckt en dat is inderdaad niet waar. Dat had Timmermans niet moeten zeggen als het niet waar is, dat is dus een leugen. Ik heb verder ook kritiek genoeg op Timmermans, net als heel veel linkse kiezers. Linkse partijen hebben over het algemeen een zeer actieve en kritische partijdemocratie, waar bij rechtse partijen veel minder sprake van is, met als toppunt de eenpersoonspartij van Geert Wilders, oftewel 'een man met een twitteraccount' waar kritiek uiten niet mogelijk is.

Wat betreft de belofte dat Timmermans in de kamer zou gaan zitten: had hij niet moeten zeggen als hij daar niet 100% zeker van was. Tegelijkertijd heeft hij verantwoordelijkheid genomen voor het verlies van kamerzetels na zijn campagne. Dat vind ik dan weer sterk leiderschap. Je kunt nadat je heel stellig iets gezegd hebt, door omstandigheden van mening veranderen.

Woorden doen er inderdaad toe, zoals is gebleken bij de moord op Els Borst en bijvoorbeeld het fakkelincident bij Kaag.

Dan inderdaad maar terug waar het mee begon: Klaver geeft aan dat hij geen partij uitsluit. Jij zegt dat hij liegt, maar het kan toch ook zo zijn dat ze bij PvdA/GL dit serieus menen? Iedereen begrijpt dat een samenwerking met PVV er nooit van gaat komen, maar dat lijkt me volkomen logisch gezien de standpunten die diametraal tegenover elkaar liggen. Aantonen dat Klaver liegt, kun je dus alleen als blijkt dat hij later zegt: we sluiten de PVV uit. Dat heeft hij niet gedaan, dus je conclusie is voorbarig en je schept een klimaat waarbij Klaver wordt weggezet als leugenaar zonder dat daar sprake van is.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mensen die op lijst staan, horen gewoon kamer in te gaan als ze daarvoor gekozen worden. Uitzonderingen zijn regeringsposten, mogelijk burgemeesterpositie of andere functies die direct landsbelang of internationale samenwerking dienen. In die zin heb ik geen respect voor keuze Timmermans. Terugtreden als fractieleider is wel goede keus denk ik. Dat had hij al veel eerder moeten doen.

Partijen uitsluiten moet je niet snel doen. PVV lijkt een uitzondering om de manier waarop die stekker uit kabinet hebben getrokken (eigenlijk zou ik ook niet met VVD willen zolang Yeşilgöz daar leider is, na val vorige kabinet). Zo zijn Denk, 55+ waarschijnlijk ook geen partijen die je er bij wilt.

Anders ligt het als er politiek weinig overeenkomst is. BBB en D66 zullen elkaar niet uitsluiten, maar ik zie niet hoe die ooit tot compromis kunnen komen waar beide tevreden over zijn. Misschien is dit bij VVD en GL/PvdA ook zo, maar dan hoeft er niet uitgesloten te worden.

Yeşilgöz is voor mij als De Jonge of Rutte. Volkomen onbetrouwbaar en voor groot deel verantwoordelijk voor het wantrouwen waar politiek als geheel nu mee te maken heeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Profesto schreef:Haha, zo grappig als je een keer rechtse partijleider een koekje van eigen deeg geeft er meteen geroepen moet worden dat de boodschapper verwaand en elitair is. :D
Het laat tegelijk zien hoe sterk het frame is van radicaal- en extreemrechts dat iedereen die het niet met hen eens is tot 'de elite' behoort en dat men deze frames grif overneemt.

Ik heb nog helemaal niets gezegd over het asielzoekerscentrum om de hoek van Timmermans. Dat is gefactcheckt en dat is inderdaad niet waar. Dat had Timmermans niet moeten zeggen als het niet waar is, dat is dus een leugen. Ik heb verder ook kritiek genoeg op Timmermans, net als heel veel linkse kiezers. Linkse partijen hebben over het algemeen een zeer actieve en kritische partijdemocratie, waar bij rechtse partijen veel minder sprake van is, met als toppunt de eenpersoonspartij van Geert Wilders, oftewel 'een man met een twitteraccount' waar kritiek uiten niet mogelijk is.

Wat betreft de belofte dat Timmermans in de kamer zou gaan zitten: had hij niet moeten zeggen als hij daar niet 100% zeker van was. Tegelijkertijd heeft hij verantwoordelijkheid genomen voor het verlies van kamerzetels na zijn campagne. Dat vind ik dan weer sterk leiderschap. Je kunt nadat je heel stellig iets gezegd hebt, door omstandigheden van mening veranderen.

Woorden doen er inderdaad toe, zoals is gebleken bij de moord op Els Borst en bijvoorbeeld het fakkelincident bij Kaag.

Dan inderdaad maar terug waar het mee begon: Klaver geeft aan dat hij geen partij uitsluit. Jij zegt dat hij liegt, maar het kan toch ook zo zijn dat ze bij PvdA/GL dit serieus menen? Iedereen begrijpt dat een samenwerking met PVV er nooit van gaat komen, maar dat lijkt me volkomen logisch gezien de standpunten die diametraal tegenover elkaar liggen. Aantonen dat Klaver liegt, kun je dus alleen als blijkt dat hij later zegt: we sluiten de PVV uit. Dat heeft hij niet gedaan, dus je conclusie is voorbarig en je schept een klimaat waarbij Klaver wordt weggezet als leugenaar zonder dat daar sprake van is.
Grappig hè, als je bij iemand elitair gedrag constateert, bij diegene geen zelfreflectie ontstaat, maar vooral bij de ander de domheid van het trappen in een rechts framen wordt veronderstelt.

Heb je niet in de gaten dat met het herhalen van allerlei kwalificaties er geen vruchtbaar gesprek tot stand komt?

Ik ben blij dat ik met met mijn kennissen van GL en PvdA op lokaal niveau een prima inhoudelijk gesprek kan voeren zonder al dit soort kwalificaties en frames. Overigens ook met mijn PVV kennissen en familie, waar ik het volstrekt me oneens ben.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Profesto

Bericht door Profesto »

En het vruchtbare gesprek ontstaat volgens jou dus wel als een linkse leider ongefundeerd verdacht wordt gemaakt van liegen? Want daar begon dit gesprek mee.

Je doet daarnaast precies wat je mij verwijt, namelijk een kwalificatie (elitair) op mij plakken.

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat je dom bent of doet, dat maak jij ervan. Ik constateer alleen het succes van het radicaalrechtse frame, wat blijkt uit jouw gebruik van het frame terwijl ik je niet inschat als radicaalrechts.

Misschien moet je even bij jezelf te rade gaan voor je allerlei verwijten uit?
Plaats reactie