Hij heeft maar 2 jaar bij ons gestaan omdat hij toen ook voorzitter van W&D was. Ik was toen nog te klein om daar herinneringen aan te hebben maar wel fijne herinneringen aan de vele malen dat hij daarna kwam preken.
In memoriam
-
aggieoudje
Re: In memoriam
Onze oud predikant
Hij heeft maar 2 jaar bij ons gestaan omdat hij toen ook voorzitter van W&D was. Ik was toen nog te klein om daar herinneringen aan te hebben maar wel fijne herinneringen aan de vele malen dat hij daarna kwam preken.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-
aggieoudje
Zaterdag om 10.00 zal de rouwdienst van Ds. A. Beens plaatsvinden in de Grote kerk in Genemuiden. Waarna hij in Genemuiden zal worden begraven.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Zoveel goede geestelijke herinneringen aan ds. A. Beens. Zijn preken hebben veel voor me betekent.
Doordat we op vakantie waren had ik het bericht vrijdag gemist.
Doordat we op vakantie waren had ik het bericht vrijdag gemist.
-
vriend-en-metgezel
Bron: Nu het ouderdomt - Scheerlicht over het leven van ds. A. Beens (de Banier, 2017)Nog één vraag dringt zich op. Behoort de dood tot het loslaten? Of staat de dood juist in het teken van vasthouden? Dat laaste, daar ben ik zeker van. Meer nog, het staat in het teken van vastgehouden wórden. Het is de Levende Die mij vasthoudt. Alles moet losgelaten, maar Hij houdt mij vast. (...) Om thuis te komen moet alles lostgelaten worden. Om in de handen van de levende Christus veilig gedragen te worden. Tot voor de troon.
Een voorbereidingspreek van ds. A. Beens, over Hooglied: "Hij kusse mij met de kussen Zijns monds; want Uw uitnemende liefde is beter dan wijn", was de waardevolste separatie-preek ooit gehoord.
-
Refojongere
Ik heb hem helaas niet vaak horen preken. Maar de preken waar ik onder gezeten heb heb ik allemaal onthouden en heeft de Heere echt willen gebruiken. Een zeldzame diepgravende Schriftuurlijk-bevindelijke prediking!
Los even van de inhoud: wat een woordkunstenaar, ook die titel van dat boek.vriend-en-metgezel schreef: ↑27 okt 2025, 19:01Bron: Nu het ouderdomt - Scheerlicht over het leven van ds. A. Beens (de Banier, 2017)Nog één vraag dringt zich op. Behoort de dood tot het loslaten? Of staat de dood juist in het teken van vasthouden? Dat laaste, daar ben ik zeker van. Meer nog, het staat in het teken van vastgehouden wórden. Het is de Levende Die mij vasthoudt. Alles moet losgelaten, maar Hij houdt mij vast. (...) Om thuis te komen moet alles lostgelaten worden. Om in de handen van de levende Christus veilig gedragen te worden. Tot voor de troon.