Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Vanmiddag naar een evensong in Wijk bij Duurstede.
Kaakchirurg
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Vandaag een bruiloft.
Ja, het was al weer even geleden, dus dan is het weer helemaal leuk. En ik wordt er altijd wel blij van als twee mensen goed bij elkaar lijken te passen en dan samen het huwelijk ingaan.
-
Mannenzang Katwijk kijken. Mijn broers hebben mijn vader als verassing mee genomen. Kijken of ik ze kan spotten. En natuurlijk ook gelijk mee genieten!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Dagje Snits. helaas geen orgelbezoek, de kerk is dicht
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Koffer pakken. Morgen hoop ik een week mijn handen uit de mouwen te gaan steken in Israël.
- Dodo
We zijn vandaag naar de zandsculpturen in Elburg geweest. Werkelijk bijzonder mooi. Veel bijbelse taferelen, je wandelde min of meer de bijbel door. De zandsculpturen waren prachtig omringd met allerlei attributen van allerlei soort, echt schitterend.
Helaas was de begeleidende tekst een beetje raar. Luther had de beeldenstorm veroorzaakt, Calvijn met het vingertje van wie niets mocht, toen het christendom in Europa kwam, was de deur meteen potdicht voor andere godsdiensten en daar hebben we nu nog steeds last van, mensen ging een god in de natuur zoeken en daarom hagepreken houden en zo maar verder. Heel raar.
Toch wel blij er geweest te zijn. Respect voor de kunstenaars, die van de hele wereld kwamen.
Helaas was de begeleidende tekst een beetje raar. Luther had de beeldenstorm veroorzaakt, Calvijn met het vingertje van wie niets mocht, toen het christendom in Europa kwam, was de deur meteen potdicht voor andere godsdiensten en daar hebben we nu nog steeds last van, mensen ging een god in de natuur zoeken en daarom hagepreken houden en zo maar verder. Heel raar.
Toch wel blij er geweest te zijn. Respect voor de kunstenaars, die van de hele wereld kwamen.
Vandaag via Dinant naar Charleville Mezieres gereden. Morgen naar de Vogezen, via Metz. Het is een prachtig seizoen om de bossen te zien. Zo nog even het plein hier bekijken maar eerst even bijlezen op het forum;-).
Zijn de bossen al aan het "kleuren"? Lijkt me zo mooi.
Vakantie-to-do-list afwerken. Lekker als al die klusjes die steeds blijven liggen op het gemakje afgewerkt kunnen worden. Zowaar in die stapel papier die ik uitzocht mijn stempas gevonden, ook wel prettig
Helaas zie ik al klussend/rommelend/opruimend/poetsend steeds meer dingen die ook wel even gedaan kunnen worden, dus de lijst wordt nog steeds niet korter. Morgen maar een halve dag museum, ter afleiding.

-
Met mijn moeder naar Gorinchem, familiedagen.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)