Tijdens de periode onder ds Verschuure zongen we regelmatig de bedezang voor de predikatie. Toen onze huidige ds bevestigd werd en dit gezang ook gezongen werd verbaasde het velen die van extern kwamen dat de gemeente dit gezang goed kon zingen.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik denk dat jij wat beter met de muziek om kan gaan dan het gemiddelde kerkmens.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 18 okt 2025, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook zo een. Wij zingen die standaard thuis voordat we naar de kerk gaan. Prachtig lied!
In R-Noord wordt de bedezang voor de predicatie na de komst van de huidige leraar ook meer gezongen.Ad Anker schreef: ↑Gisteren, 19:32Ook zo een. Wij zingen die standaard thuis voordat we naar de kerk gaan. Prachtig lied!
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ken alleen de eerste. Die melodie vind ik ook mooier. Ik heb er trouwens een hekel aan als een gemeente zo op hol slaat. Ik denk dat ik dan als organist ook sneller zou gaan spelen. Maar het is heel vervelend als mensen niet tellen tussen de regels en zodra ze voldoende adem hebben verder gaan.Pjotr92 schreef: ↑Gisteren, 19:37Ik ken m op twee melodieën:
https://youtu.be/m4sL3c_Ko8A?si=MPrgFkVRwF9Pdb8y
https://youtu.be/nm2uXArr1fE?si=CPEXJDG8DsQpxmhb
-
Oké, het kan dus ook heel erg per plaats verschillen dan! Wel mooi dat je dat anders hebt ervaren. Ik denk ook dat je niet perse van gezangen of opwekking hoeft te houden.. Ik vind best wel wat mooie liederen tussen zitten, maar het is denk ook echt niet allemaal goed.. Ik denk ook als je alleen psalmen luisterd dat dat ook wel prima is..pierre27 schreef: ↑Gisteren, 18:53Dat was ergens een fijne tijd. Daar praten niet alle mensen zo. Sowieso hebben oudere mensen vaker meer van het (geestelijk) leven gezien. Ik heb persoonlijk nooit veel met opwekkingsliederen en gezangen gehad dus ik vind het lastig daar een goede mening over te hebben. De psalmen en de gezangen in mijn psalmboekje vind ik fijn, alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 17:17Hoe was dat?
Want ik herken wat Geeske allemaal zegt wel. En ik ben GerGem.. Bij ons praten veel ouderen ook zo.. Onder jongeren is het wel wat anders. En m'n ouders leeftijd kan het wel heel verschillend zijn![]()
Mooie reactie Rijssenaar.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 23:35Oké, het kan dus ook heel erg per plaats verschillen dan! Wel mooi dat je dat anders hebt ervaren. Ik denk ook dat je niet perse van gezangen of opwekking hoeft te houden.. Ik vind best wel wat mooie liederen tussen zitten, maar het is denk ook echt niet allemaal goed.. Ik denk ook als je alleen psalmen luisterd dat dat ook wel prima is..pierre27 schreef: ↑Gisteren, 18:53Dat was ergens een fijne tijd. Daar praten niet alle mensen zo. Sowieso hebben oudere mensen vaker meer van het (geestelijk) leven gezien. Ik heb persoonlijk nooit veel met opwekkingsliederen en gezangen gehad dus ik vind het lastig daar een goede mening over te hebben. De psalmen en de gezangen in mijn psalmboekje vind ik fijn, alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 17:17Hoe was dat?
Want ik herken wat Geeske allemaal zegt wel. En ik ben GerGem.. Bij ons praten veel ouderen ook zo.. Onder jongeren is het wel wat anders. En m'n ouders leeftijd kan het wel heel verschillend zijn![]()