Toch klopt de - vetgedrukte - regel niet en is een drogredenering. Want vrouwen hebben dat zelfbeschikkingsrecht - wat er gebeurd met hun lichaam en wat erin gebeurd - niet meer als ze 24+ weken zwanger zijn. Als ze 25 weken zwanger zijn en er wordt dan een abortus gedaan is het moord. Volgens de NL wet. Vandaar dat veel klinieken als de "dood" zijn voor iedereen die abortus wil en bij hun aanklopt die tegen deze grens aanzitten, veel klinieken weigeren alles wat 22+ weken zwanger is. Het zelfbeschikkingsrecht is dus helemaal niet absoluut.Profesto schreef: ↑16 okt 2025, 14:24Ik zou dat er niet te snel in leggen. Ik denk ook dat mensen oprecht verontwaardigd zijn dat vrouwen niet zelf zouden mogen beschikken over hun lichaam en wat daarin gebeurd. Dat is een heel sterk sentiment
Ik denk dat daarmee de discussie de de SGP (hoe je daarover ook denkt) aanzwengelt, namelijk hoe komt het dat er een stijging zichtbaar is in het aantal abortussen, naar de achtergrond verdwijnt. En dat is toch jammer.
Wat ik bedoel: het sentiment over zelfbeschikking en baas in eigen buik wint het van een op zich objectieve constatering van de SGP dat het aantal abortussen stijgt.
Dus de oprechtheid is op z'n minst nogal selectief.....