Wist je dat...

helma

Re: Wist je dat...

Bericht door helma »

https://www.familiedagen.nl/kinderanimatie/

Een museum bezoeken kan echt leuk zijn. Maar dit is voor kinderen toch geweldig.
DDD

Bericht door DDD »

Niet voor alle kinderen. Ik geloof niet dat ik zoiets ooit leuk heb gevonden. Maar goed, dat hindert verder niet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mijn kinderen vonden het vroeger vreselijk.
Inmiddels volwassen geworden maar niet naar de familiedagen of een andere refobeurs.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Job

Bericht door Job »

helma schreef: Gisteren, 20:24
Job schreef:
Zeeuw schreef: Gisteren, 18:07
Vrouwke schreef: Gisteren, 13:21 Ik snap dat Zeeland groter is dan Schoolzicht in Aagtekerke. Maar ik bedoelde dat het merendeel van de mensen waarvan ik weet dat ze geregeld in Zeeland op vakantie gaan, naar die camping gaan. Ik zou er volgens mij wel zo tien gezinnen op kunnen noemen. Tegenover dat ene gezin die geregeld gewoon ergens anders in Zeeland een huisje huurt.
Ok, ik ken maar weinig mensen die erheen gaan :-)
Ik wel en ik blijf me erover verbazen. Al kreeg ik goud toe... :nonnon
Wat me nog het meest verbaast over de mensen die ik dan ken, is dat ze in hun gewone leven ook al in een refobastion wonen. Refoscholen voor de kids, alles refo. Volgende week gaat een deel van hen ook weer naar de Familiedagen.

Ik zal het wel nooit begrijpen.
Ah, voor gezinnen zijn de familiedagen echt een leuk verantwoord gezinsuitje.
Een grote speeltuin zonder foute muziek. Om te spelen maar er zijn ook veel informatieve, leuke dingen te zien en te horen.
Waar je ook met een groot gezin een redelijk bedrag kwijt bent inclusief al het eten en drinken.
Je ontmoet nog eens iemand waar je een goed gesprek mee kan hebben.
En je kan er kennismaken met vele goede doelen uit onze gezindte; ze zien je graag als nieuwe donateur. En een eenmalige gift mag ook. Ze vertellen je graag meer.
Maar ze geven ook graag informatie over het werk wat ze doen en waar ze voor staan. De kennis over bepaalde onderwerpen wordt ontdekt, vernieuwd of aangescherpt. Evt misverstanden worden uit de weg geruimd en ervaringsverhalen kunnen gedeeld worden.

En de onder ons bekende winkels hopen goede zaken te doen. Dat hoeft niet perse fout te zijn toch? Als we maar onthouden dat we vreemdelingen en pelgrims zijn...
En dat we alles weer moeten achterlaten.

Over Schoolzicht kan ik niets zeggen; daar ben ik nooit geweest.
Bedankt voor de warme aanbeveling! Je zou er een goede ambassadeur voor zijn. Toch laat ik het met alle liefde aan jou en anderen.
helma

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: Gisteren, 20:24
Job schreef:
Zeeuw schreef: Gisteren, 18:07 Ok, ik ken maar weinig mensen die erheen gaan :-)
Ik wel en ik blijf me erover verbazen. Al kreeg ik goud toe... :nonnon
Wat me nog het meest verbaast over de mensen die ik dan ken, is dat ze in hun gewone leven ook al in een refobastion wonen. Refoscholen voor de kids, alles refo. Volgende week gaat een deel van hen ook weer naar de Familiedagen.

Ik zal het wel nooit begrijpen.
Ah, voor gezinnen zijn de familiedagen echt een leuk verantwoord gezinsuitje.
Een grote speeltuin zonder foute muziek. Om te spelen maar er zijn ook veel informatieve, leuke dingen te zien en te horen.
Waar je ook met een groot gezin een redelijk bedrag kwijt bent inclusief al het eten en drinken.
Je ontmoet nog eens iemand waar je een goed gesprek mee kan hebben.
En je kan er kennismaken met vele goede doelen uit onze gezindte; ze zien je graag als nieuwe donateur. En een eenmalige gift mag ook. Ze vertellen je graag meer.
Maar ze geven ook graag informatie over het werk wat ze doen en waar ze voor staan. De kennis over bepaalde onderwerpen wordt ontdekt, vernieuwd of aangescherpt. Evt misverstanden worden uit de weg geruimd en ervaringsverhalen kunnen gedeeld worden.

En de onder ons bekende winkels hopen goede zaken te doen. Dat hoeft niet perse fout te zijn toch? Als we maar onthouden dat we vreemdelingen en pelgrims zijn...
En dat we alles weer moeten achterlaten.

Over Schoolzicht kan ik niets zeggen; daar ben ik nooit geweest.
Bedankt voor de warme aanbeveling! Je zou er een goede ambassadeur voor zijn. Toch laat ik het met alle liefde aan jou en anderen.
Oh ik ga er ook niet heen.
Maar ik heb er jaren voor Schreeuw om Leven gestaan en dan observeer je ook bezoekers.

En er zijn echt dingen die ook brhoorlijk in mijn allergie-zone zitten. Maar ik heb daar zoveel kinderen gezien die volop met elkaar genoten; daar werd ik altijd blij van.
Ik begrijp wel waarom mensen er wél heen gaan.

En als 'goed doel' zijn zulke dagen een mooie gelegenheid om kennis te maken/in contact te komen met de achterban.

Ook denk ik met dankbaarheid terug aan vele gesprekken bij de stand die het hart en leven raakten.

Dus ik laat graag ook de positieve kant zien. Terwijl ik ook wel eens verdrietig ben van het consumentisme in onze gezindte. Maar dat zit ook in mijn hart...dus daar sluit ik mezelf maar bij in.
Ik heb het met name met tweedehands spullen.
Laatst gewijzigd door helma op 15 okt 2025, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

helma schreef: Gisteren, 22:44 https://www.familiedagen.nl/kinderanimatie/

Een museum bezoeken kan echt leuk zijn. Maar dit is voor kinderen toch geweldig.
Ik begrijp wat je bedoelt. Toch zou ik liever aankomend weekend naar bv het ridder toernooi bij Slot Loevestein gaan of in de zomermaanden naar Archeon of op een mooie herfstdag naar het strand met vliegers en ballen.

Ik begrijp het 'refosausje' nooit zo. Alsof alleen een verantwoorde dag mogelijk is met gelijkgestemden.
refo

Bericht door refo »

Je kunt het ene doen en het andere niet nalaten.
Dodo

Bericht door Dodo »

merel schreef: Vandaag, 06:28

Ik begrijp wat je bedoelt. Toch zou ik liever aankomend weekend naar bv het ridder toernooi bij Slot Loevestein gaan of in de zomermaanden naar Archeon of op een mooie herfstdag naar het strand met vliegers en ballen.

Ik begrijp het 'refosausje' nooit zo. Alsof alleen een verantwoorde dag mogelijk is met gelijkgestemden.
Misschien omdat voor jou (en voor mij ook trouwens) die ontmoeting niet zo'n grote rol speelt. Ik zou niet weten wie ik op een familiedag tegen zou moeten komen.
helma

Bericht door helma »

merel schreef:

Omdat (onder andere) in de herfstvakantie veel speeltuinen/dierentuinen versierd zijn met Halloween attributen.
Er geen harde wereldse muziek gedraaid wordt.
Omdat het redelijk betaalbaar is voor grote gezinnen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ja dat halloween is echt heel irritant.
Wij gaan vandaag naar een speeltuin waar ze niet aan halloween doen.
Henk J

Bericht door Henk J »

merel schreef: Vandaag, 06:28 Ik begrijp wat je bedoelt. Toch zou ik liever aankomend weekend naar bv het ridder toernooi bij Slot Loevestein gaan of in de zomermaanden naar Archeon of op een mooie herfstdag naar het strand met vliegers en ballen.

Zoals refo al zegt, het gaat ook wel samen op. Wij gingen als kind zowel naar de 'Naar Buiten' beurs, toen nog in Barneveld als naar Archeon of naar speelstad Oranje (bestaat niet meer trouwens). Maar een hoop valt ook af en zeker in de herfstvakantie wordt je op nogal wat plekken (van zwembaden tot pretparken) massaal geconfronteerd met Halloween.
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

Naar echt Halloween activiteiten zoals spookzwemmen in een zwembad oid zou ik zeker niet gaan met kinderen. Als het alleen bij wat attributen blijft die er als versiering houden zou ik me daardoor niet tegen laten houden. Ik zou dan als kinderen die versiering zien uitleggen waarom wij dat niet doen. Echt helemaal onderuit kom je er toch niet. Mensen hebben het ook regelmatig in hun voortuin.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

kan je ook niet naar de supermarkt meer, kruidvat, action, hema, etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
refo

Bericht door refo »

Ik denk bij zulk soort gedoe in winkels maar aan Paulus: Aangaande dan het eten der dingen, die den afgoden geofferd zijn, wij weten, dat een afgod niets is in de wereld, en dat er geen ander God is dan een.

Voor 'eten' vul ik dan in: 'haloween-gedoe in een winkel'.
merel

Bericht door merel »

Henk J schreef: Vandaag, 09:27
merel schreef: Vandaag, 06:28 Ik begrijp wat je bedoelt. Toch zou ik liever aankomend weekend naar bv het ridder toernooi bij Slot Loevestein gaan of in de zomermaanden naar Archeon of op een mooie herfstdag naar het strand met vliegers en ballen.

Zoals refo al zegt, het gaat ook wel samen op. Wij gingen als kind zowel naar de 'Naar Buiten' beurs, toen nog in Barneveld als naar Archeon of naar speelstad Oranje (bestaat niet meer trouwens). Maar een hoop valt ook af en zeker in de herfstvakantie wordt je op nogal wat plekken (van zwembaden tot pretparken) massaal geconfronteerd met Halloween.
Dan ga je een vakantie nergens heen. Hoe erg is dat?

Misschien sta ik/staan wij er anders in. Wij zijn beiden niet opgegroeid met dagjes weg en vele vakanties en hebben die bij onze kinderen ook nooit gedaan. Daarentegen is het tijdens vakanties bij ons altijd wel open huis en zijn er veel logeerpartijen met vrienden en vriendinnen met vuurkorven etc.
Plaats reactie