Dat denk ik niet, de NBV is door de generale synode niet vrijgegeven als vertaling om te gebruiken in de eredienst. Dat blijft niet bij wat geroep maar ik denk dat er serieuze maatregelen genomen worden.
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
We zijn hervormd. Dit is dan een lakmoesproef of je dat nog steeds bent.
-
De hervormd-gereformeerde hebben zich 100 jaar en langer niet aan synodebesluiten gehouden... Het zijn vrijgevochten jongens. Dus die cultuur buig je niet zomaar om.
Daar heb ik ook geen idee van. Dat verbaast mij ook wel wat.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 06:06Wat maakt dan dat hij o.a. door Vlissingen, Houten en Kampen beroepen is in 2024 en 2025? Ik hen een tijd geleden ook wat preken van hem geluisterd, en ik kon daar als HHKer best goed naar luisteren. Ik zou deze predikant persoonlijk dus meer in het midden plaatsen.
Met uitgesproken rechts bedoelde ik niet héél rechts. Maar uitgesproken; duidelijk. Het ligt er erg dik bovenop. Je kunt inderdaad met evenveel recht zeggen dat hij tot het brede midden behoort, en dat zal ik niet ontkennen. Dan leg je een andere nadruk.
Waar plaatst jij jezelf in de GG?DDD schreef: ↑Vandaag, 09:40Daar heb ik ook geen idee van. Dat verbaast mij ook wel wat.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 06:06Wat maakt dan dat hij o.a. door Vlissingen, Houten en Kampen beroepen is in 2024 en 2025? Ik hen een tijd geleden ook wat preken van hem geluisterd, en ik kon daar als HHKer best goed naar luisteren. Ik zou deze predikant persoonlijk dus meer in het midden plaatsen.
Met uitgesproken rechts bedoelde ik niet héél rechts. Maar uitgesproken; duidelijk. Het ligt er erg dik bovenop. Je kunt inderdaad met evenveel recht zeggen dat hij tot het brede midden behoort, en dat zal ik niet ontkennen. Dan leg je een andere nadruk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
@ Herman, Wat krijgen we nou? Hervormd-gereformeerden vrijgevochten jongens? Kunt u dat een beetje verduidelijken?
In de meeste opzichten uiterst links. Wat doet dat hier ertoe?huisman schreef: ↑Vandaag, 09:52Waar plaatst jij jezelf in de GG?DDD schreef: ↑Vandaag, 09:40Daar heb ik ook geen idee van. Dat verbaast mij ook wel wat.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 06:06Wat maakt dan dat hij o.a. door Vlissingen, Houten en Kampen beroepen is in 2024 en 2025? Ik hen een tijd geleden ook wat preken van hem geluisterd, en ik kon daar als HHKer best goed naar luisteren. Ik zou deze predikant persoonlijk dus meer in het midden plaatsen.
Hervormd zijn is protest, maar ook vrijheid, zeker op bijzakenJanRap schreef: ↑Vandaag, 10:03@ Herman, Wat krijgen we nou? Hervormd-gereformeerden vrijgevochten jongens? Kunt u dat een beetje verduidelijken?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Omdat je eigen positie veel te maken heeft met de kijk op de positie van anderen. Daar weet ik binnen de CGK alles van.DDD schreef: ↑Vandaag, 10:19In de meeste opzichten uiterst links. Wat doet dat hier ertoe?huisman schreef: ↑Vandaag, 09:52Waar plaatst jij jezelf in de GG?DDD schreef: ↑Vandaag, 09:40Daar heb ik ook geen idee van. Dat verbaast mij ook wel wat.J.C. Philpot schreef: ↑Vandaag, 06:06
Wat maakt dan dat hij o.a. door Vlissingen, Houten en Kampen beroepen is in 2024 en 2025? Ik hen een tijd geleden ook wat preken van hem geluisterd, en ik kon daar als HHKer best goed naar luisteren. Ik zou deze predikant persoonlijk dus meer in het midden plaatsen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Kom maar met bewijzen.
De GB is bijv nooit met een eigen berijming gekomen omdat dit niet-kerkelijk zou zijn.
1. Het laten voorgaan van niet gerechtigde predikersRefojongere schreef: ↑Vandaag, 14:24Kom maar met bewijzen.
De GB is bijv nooit met een eigen berijming gekomen omdat dit niet-kerkelijk zou zijn.
2. Het onttrekken van kerkelijke goederen uit de gemeenschap van de kerk door deze in een aparte beheerstichting te stoppen.
3. Het theologisch bekritiseren van de kerkorde van 51, de notitie over het apostolaat verwerpen en dergelijke theologische discussies meer.
Gewoon een paar voorbeelden. Dit naast het gegeven dat mijn hervormde schoonfamilie dat eigenlijk ook gewoon zo roept. We hebben nooit iets met de synode gehad, waarom zou die nu opeens wel belangrijk zijn?