De verhalen van hongersnood. horen we al bijna sinds het begin. Het lijkt er vooral op dat het voedsel oneerlijk verdeeld wordt.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771
Weer een kijkje in Gaza. Geen spoor van honger maar relaxte jongeren in een mooi straatje. Er is zoveel fakenews verteld door de media en politiek. Hoop dat ze daar nog eens op terugkomen.
Bezet gebied?
-
Re: Bezet gebied?
Kunnen we zelfde maatstaf leggen langs fotos van Nederland bij bevrijding? Stelde hongerwinter niet veel voor? Ik denk ook dat de verdeling van voedsel groot probleem was. Maar dat maakt voor het leed weinig uit.MGG schreef: ↑Gisteren, 12:04De verhalen van hongersnood. horen we al bijna sinds het begin. Het lijkt er vooral op dat het voedsel oneerlijk verdeeld wordt.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771
Weer een kijkje in Gaza. Geen spoor van honger maar relaxte jongeren in een mooi straatje. Er is zoveel fakenews verteld door de media en politiek. Hoop dat ze daar nog eens op terugkomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Ik heb nooit het beeld gekregen dat heel Nederland in de hongerwinter ernstige honger had. Dit beeld wordt wel gewerkt voor de situatie in Gaza.parsifal schreef: ↑Gisteren, 12:10Kunnen we zelfde maatstaf leggen langs fotos van Nederland bij bevrijding? Stelde hongerwinter niet veel voor? Ik denk ook dat de verdeling van voedsel groot probleem was. Maar dat maakt voor het leed weinig uit.MGG schreef: ↑Gisteren, 12:04De verhalen van hongersnood. horen we al bijna sinds het begin. Het lijkt er vooral op dat het voedsel oneerlijk verdeeld wordt.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771
Natuurlijk heeft de Palestijnse bevolking geleden onder Hamas. Natuurlijk hopen Palestijnse burgers op bevrijding van Hamas. Dat lijkt me evident.huisman schreef: ↑Gisteren, 12:01Nee de gedode terroristen zie ik inderdaad niet. Maar ik zie wel weldoorvoede jongeren. Geen spoor van honger. Ik zag eerder deze week op de NOS een filmpje uit Gaza met reacties op plan Trump. Ze spraken op de laatste vrouw na allemaal uit dat ze hoopten dat Hamas eindelijk op zou houden met vechten. Geen negatief woord over Israël. Nogmaals de Palestijnse burgerbevolking heeft het meest te lijden gehad van Hamas. Hamas heeft het meest geleden door onze helden van de IDF.Profesto schreef: ↑09 okt 2025, 18:38Ik vind dit een vreemde bijdrage. Natuurlijk zie je geen dode mensen juichen voor de camera. De met scherp beschoten dode kinderen zie je ook niet dansen voor een camera. Ook de vermoorde hulpverleners kunnen niet opstaan en voor de camera gaan staan.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771
Maar wat jij doet is het genocidale geweld wat Israël heeft toegepast verdraaien naar een parallelle werkelijkheid waarin de Israëlische regering alles goed heeft gedaan en de vele doden, waaronder heel veel vrouwen, kinderen, hulpverleners en journalisten, doe je af als bijkomend leed. Dat vind ik onbegrijpelijk.
Parsifal trekt een vergelijk met de tweede Wereldoorlog. Wist je dat holocaust-ontkenners hetzelfde doen als jij? Die laten een plaatje van enkele - op het oog - gezonde gevangenen en zeggen dan dat het wel meeviel in de vernietigingskampen. Ik zal nu wel weer iedereen en zijn moeder over me heen krijgen vanwege deze vergelijking, dus ik zeg alvast dat ik uiteraard vindt dat de situatie niet 1-op1 te vergelijken is.
Maar laat het even tot je doordringen en bedenk dat je met je meningen naar aanleiding van een filmpje en een foto niet bepaald een gefundeerd oordeel kunt geven over de omstandigheden in Gaza.
Dat kan wel op basis van verslaggeving en journalistiek onderzoek. En dat schetst een heel ander beeld dan het beeld dat jij met zoveel aplomb en met graagte wilt neerzetten, omdat het bij jouw overtuiging past. Maar bedenk dan dat de werkelijkheid zich niet aan jouw wereldbeeld aanpast.
-
Een flink deel van de Palestijnen steunt Hamas. Bij het verslaan van nazi Duitsland was het niet te verkomen dat talloze burgers stierven. Zijn burgerslachtoffers per definitie zielige onschuldige mensen? In mijn beleving niet. Een overtuigde nazi of Hamas supporter die een burger leven leidt, was/is mede verantwoordelijk voor het leed dat andere veroorzaken.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:30Natuurlijk heeft de Palestijnse bevolking geleden onder Hamas. Natuurlijk hopen Palestijnse burgers op bevrijding van Hamas. Dat lijkt me evident.huisman schreef: ↑Gisteren, 12:01Nee de gedode terroristen zie ik inderdaad niet. Maar ik zie wel weldoorvoede jongeren. Geen spoor van honger. Ik zag eerder deze week op de NOS een filmpje uit Gaza met reacties op plan Trump. Ze spraken op de laatste vrouw na allemaal uit dat ze hoopten dat Hamas eindelijk op zou houden met vechten. Geen negatief woord over Israël. Nogmaals de Palestijnse burgerbevolking heeft het meest te lijden gehad van Hamas. Hamas heeft het meest geleden door onze helden van de IDF.Profesto schreef: ↑09 okt 2025, 18:38Ik vind dit een vreemde bijdrage. Natuurlijk zie je geen dode mensen juichen voor de camera. De met scherp beschoten dode kinderen zie je ook niet dansen voor een camera. Ook de vermoorde hulpverleners kunnen niet opstaan en voor de camera gaan staan.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771
Maar wat jij doet is het genocidale geweld wat Israël heeft toegepast verdraaien naar een parallelle werkelijkheid waarin de Israëlische regering alles goed heeft gedaan en de vele doden, waaronder heel veel vrouwen, kinderen, hulpverleners en journalisten, doe je af als bijkomend leed. Dat vind ik onbegrijpelijk.
Parsifal trekt een vergelijk met de tweede Wereldoorlog. Wist je dat holocaust-ontkenners hetzelfde doen als jij? Die laten een plaatje van enkele - op het oog - gezonde gevangenen en zeggen dan dat het wel meeviel in de vernietigingskampen. Ik zal nu wel weer iedereen en zijn moeder over me heen krijgen vanwege deze vergelijking, dus ik zeg alvast dat ik uiteraard vindt dat de situatie niet 1-op1 te vergelijken is.
Maar laat het even tot je doordringen en bedenk dat je met je meningen naar aanleiding van een filmpje en een foto niet bepaald een gefundeerd oordeel kunt geven over de omstandigheden in Gaza.
Dat kan wel op basis van verslaggeving en journalistiek onderzoek. En dat schetst een heel ander beeld dan het beeld dat jij met zoveel aplomb en met graagte wilt neerzetten, omdat het bij jouw overtuiging past. Maar bedenk dan dat de werkelijkheid zich niet aan jouw wereldbeeld aanpast.
Wat zeg je nu eigenlijk? Dat zulke mensen zonder pardon afgeslacht mogen worden?
Als je hier de holocaust bijhaalt ben je voor mij geen gesprekspartner meer. Wat een schandalige en puur antisemitische vergelijking.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:30Natuurlijk heeft de Palestijnse bevolking geleden onder Hamas. Natuurlijk hopen Palestijnse burgers op bevrijding van Hamas. Dat lijkt me evident.huisman schreef: ↑Gisteren, 12:01Nee de gedode terroristen zie ik inderdaad niet. Maar ik zie wel weldoorvoede jongeren. Geen spoor van honger. Ik zag eerder deze week op de NOS een filmpje uit Gaza met reacties op plan Trump. Ze spraken op de laatste vrouw na allemaal uit dat ze hoopten dat Hamas eindelijk op zou houden met vechten. Geen negatief woord over Israël. Nogmaals de Palestijnse burgerbevolking heeft het meest te lijden gehad van Hamas. Hamas heeft het meest geleden door onze helden van de IDF.Profesto schreef: ↑09 okt 2025, 18:38Ik vind dit een vreemde bijdrage. Natuurlijk zie je geen dode mensen juichen voor de camera. De met scherp beschoten dode kinderen zie je ook niet dansen voor een camera. Ook de vermoorde hulpverleners kunnen niet opstaan en voor de camera gaan staan.huisman schreef: ↑09 okt 2025, 11:57 https://nos.nl/l/2585771

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dan lees je dus niet goed. Ik maak die vergelijking niet. Ik vergelijk jouw houding met de houding van mensen die de holocaust ontkennen. Dat is iets anders.huisman schreef: ↑Gisteren, 14:17Als je hier de holocaust bijhaalt ben je voor mij geen gesprekspartner meer. Wat een schandalige en puur antisemitische vergelijking.Profesto schreef: ↑Gisteren, 13:30Natuurlijk heeft de Palestijnse bevolking geleden onder Hamas. Natuurlijk hopen Palestijnse burgers op bevrijding van Hamas. Dat lijkt me evident.huisman schreef: ↑Gisteren, 12:01Nee de gedode terroristen zie ik inderdaad niet. Maar ik zie wel weldoorvoede jongeren. Geen spoor van honger. Ik zag eerder deze week op de NOS een filmpje uit Gaza met reacties op plan Trump. Ze spraken op de laatste vrouw na allemaal uit dat ze hoopten dat Hamas eindelijk op zou houden met vechten. Geen negatief woord over Israël. Nogmaals de Palestijnse burgerbevolking heeft het meest te lijden gehad van Hamas. Hamas heeft het meest geleden door onze helden van de IDF.
Dat kan wel op basis van verslaggeving en journalistiek onderzoek. En dat schetst een heel ander beeld dan het beeld dat jij met zoveel aplomb en met graagte wilt neerzetten, omdat het bij jouw overtuiging past. Maar bedenk dan dat de werkelijkheid zich niet aan jouw wereldbeeld aanpast.![]()
-
Gelukkig, dan zijn we het daarover eens.
En natuurlijk ga ik geen vraag beantwoorden over hoe schuldig een bevolking moet zijn om te accepteren dat er (veel) burgerdoden vallen.
-
Waarschijnlijk vier je jaarlijks de vrijheid die de geallieerden ons gaven. Zij bombardeerden bewust burgerdoelen. Beschuldig je hun ook van genocide en oorlogsmisdaden?Profesto schreef: ↑Gisteren, 17:19Gelukkig, dan zijn we het daarover eens.
En natuurlijk ga ik geen vraag beantwoorden over hoe schuldig een bevolking moet zijn om te accepteren dat er (veel) burgerdoden vallen.
Niet van genocide, er zijn wel oorlogsmisdaden gepleegd door de geallieerden.MGG schreef: ↑Gisteren, 20:57Waarschijnlijk vier je jaarlijks de vrijheid die de geallieerden ons gaven. Zij bombardeerden bewust burgerdoelen. Beschuldig je hun ook van genocide en oorlogsmisdaden?Profesto schreef: ↑Gisteren, 17:19Gelukkig, dan zijn we het daarover eens.