Bezet gebied?

parsifal

Re: Bezet gebied?

Bericht door parsifal »

helma schreef: Gisteren, 09:27 Ik denk dat Trump er wel op hoopt. We zullen zien. (En inderdaad...voor wat het waard is)
Ik denk dat Trump zichzelf al heeft gediskwalificeerd door er heel opzichtig naar te solliciteren. De boodschap van haat op Kirk's begrafenis zal ook niet helpen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

Je hebt nog altijd mensen voor wie het niet genoeg is:
Bezalel Smotrich, de extreemrechtse Israëlische minister van Financiën, zegt dat hij niet zal instemmen met het akkoord dat vannacht gesloten is tussen Israël en Hamas. Hij zei tegen Israëlische journalisten dat Hamas moet worden "vernietigd", zo gauw de overgebleven gijzelaars zijn teruggekeerd uit Gaza.

Voor zover bekend heeft hij echter niet gedreigd om de regering van Netanyahu ten val te brengen, om dit mogelijk te maken. Het is dus niet bekend wat Smotrichs verklaring betekent voor de aangekondigde ondertekening van het akkoord.
NOS
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik geloof niet dat hij de prijs verdiend heeft.

Als Trump vrede tussen Oekraïne en Rusland had bewerkstelligd, had ik echter gevonden dat hij de nobelprijs verdiend had.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Profesto

Bericht door Profesto »

Als we toch profeten aan het citeren zijn, is Jeremia 22: 3-5 ook relevant.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

ZWP schreef: Gisteren, 09:40 (...)
Voor zover bekend heeft hij echter niet gedreigd om de regering van Netanyahu ten val te brengen, om dit mogelijk te maken. Het is dus niet bekend wat Smotrichs verklaring betekent voor de aangekondigde ondertekening van het akkoord.
NOS
Ik zou het persoonlijk positief vinden, als de huidige coalitie ten val zou komen. Er zitten te veel haviken in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
helma

Bericht door helma »

Profesto schreef:Als we toch profeten aan het citeren zijn, is Jeremia 22: 3-5 ook relevant.
De trouw van Gods verbond is altijd ondanks ons. (En ons is ook 'ons'...)

"Dan zal Ik hen, die dwaas en wreev'lig overtreên,
Bezoeken met de roe en bitt're tegenheên;
Doch over hem Mijn gunst en goedheid nooit doen enden.
Niet feilen in Mijn trouw, noch Mijn verbond ooit schenden;
'k Zal nooit herroepen 't geen Ik eenmaal heb gesproken,
't Geen uit Mijn lippen ging, blijft vast en onverbroken."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

parsifal schreef: Gisteren, 09:33
helma schreef: Gisteren, 09:27 Ik denk dat Trump er wel op hoopt. We zullen zien. (En inderdaad...voor wat het waard is)
Ik denk dat Trump zichzelf al heeft gediskwalificeerd door er heel opzichtig naar te solliciteren. De boodschap van haat op Kirk's begrafenis zal ook niet helpen.
Ik denk ook niet dat men bij het Nobelprijscomité heel erg gecharmeerd is van Trump, dus de kans dat hij die prijs ooit krijgt, is klein, zelfs als hij die objectief gezien zou verdienen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Waarom zou hij hem niet verdienen? Het resultaat telt toch of is het meer politiek?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: Gisteren, 11:14 Waarom zou hij hem niet verdienen? Het resultaat telt toch of is het meer politiek?
Gaat Hamas akkoord omdat ze eigenlijk niet anders meer kunnen omdat Israël ze militair op de knieën heeft?
Of heeft Trump zodanig bemiddelt dat er nu een voorstel ligt 'dat eigenlijk niet geweigerd kan worden...'?

Dat lijkt mij een prima afweging voor zo'n comité om zo'n prijs aan iemand toe te kennen. Afgedwongen vrede is geen vrede. Je zou als comité dus met terugwerkende kracht de prijs aan Arafat moeten kunnen intrekken, omdat de vrede in het geheel niet duurzaam is gebleken.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Geen probleem om die weer in te trekken.
Met een afgedwongen vrede heb ik ook geen probleem. Die moest bij de Duitsers ook afgedwongen worden.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 08 okt 2025, 20:23 Ondertussen gaan gewezen milieu-activisten die hun prioriteiten wat verlegd hebben het OV platleggen. :( rare jongens (m/v/watdanook) die activisten.
Ja maar kijk eens wat ze bereikt hebben: ze gaan op het spoor zitten en een paar uur later is er een deal! :D

De deal is in mijn ogen goed nieuws maar wel van tijdelijke duur. Duurzaam durf ik er nog niet in te geloven.
Het helpt ook niet mee dat men in Gaza nog vrolijk 'Khaybar, Khaybar ya Yahud' staat te roepen (verwijzing naar de slachting van Joden door Mohammed en zijn leger bij Khaybar in 628). De heren in kwestie zien er overigens gezonder uit dan de gijzelaar op de foto die Greta gisteren deelde.
huisman

Bericht door huisman »

https://nos.nl/l/2585771

Weer een kijkje in Gaza. Geen spoor van honger maar relaxte jongeren in een mooi straatje. Er is zoveel fakenews verteld door de media en politiek. Hoop dat ze daar nog eens op terugkomen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP

Bericht door ZWP »

huisman schreef: Gisteren, 11:57 https://nos.nl/l/2585771

Weer een kijkje in Gaza. Geen spoor van honger maar relaxte jongeren in een mooi straatje. Er is zoveel fakenews verteld door de media en politiek. Hoop dat ze daar nog eens op terugkomen.
Zou deels kunnen kloppen dat het behoorlijk is aangedikt.
Aan de andere kant, als IDF daar heel wat maanden aan het vechten is met zware wapens, is het logisch dat er veel in puin ligt en er burgerslachtoffers worden gemaakt. Dat 'mooie straatje met relaxte jongeren' zal dus niet overal van toepassing zijn.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik vind dit een vreemde bijdrage. Natuurlijk zie je geen dode mensen juichen voor de camera. De met scherp beschoten dode kinderen zie je ook niet dansen voor een camera. Ook de vermoorde hulpverleners kunnen niet opstaan en voor de camera gaan staan.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Gisteren, 18:38

Ik vind dit een vreemde bijdrage. Natuurlijk zie je geen dode mensen juichen voor de camera. De met scherp beschoten dode kinderen zie je ook niet dansen voor een camera. Ook de vermoorde hulpverleners kunnen niet opstaan en voor de camera gaan staan.
Nee de gedode terroristen zie ik inderdaad niet. Maar ik zie wel weldoorvoede jongeren. Geen spoor van honger. Ik zag eerder deze week op de NOS een filmpje uit Gaza met reacties op plan Trump. Ze spraken op de laatste vrouw na allemaal uit dat ze hoopten dat Hamas eindelijk op zou houden met vechten. Geen negatief woord over Israël. Nogmaals de Palestijnse burgerbevolking heeft het meest te lijden gehad van Hamas. Hamas heeft het meest geleden door onze helden van de IDF.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie