Is juist realistisch over het klimaat denken en schrijven niet iets wat christenen veel eerder hadden moeten doen. Nu lijkt het iets 'links', terwijl het met het oog op de schepping (en Schepper) veelmeer 'christelijk' had moeten zijn. We hebben het wat laat ingezien dat we de schepping echt aan het misbruiken waren, ipv gebruiken.
Erdee
Re: Erdee
-
Trump is van de stroming die je het Poetinisme mag noemen: hyper neo-liberaal, elementen uit de stroming van het vroegere Italie uit begin 20e eeuw en monarchisch. Meer en meer zullen er ook op onze stembiljetten dergelijke lieden te vinden zijn.
Het progressieve gedram ben ik inderdaad meer dan zat. Mijn zorg zit hem in het feit dat Kerpel eenzijdig is. Over het thema wat hij bespreekt, zijn er verschillende invalshoeken. De door de regering Trump genomen besluiten kun je op diverse manieren uitleggen. Kerpel kiest er voor dit enkel negatief te belichten. Dan valt het mijn inziens onder opinie.Job schreef: ↑27 sep 2025, 20:36Ik sla de stukken van hem inmiddels over. Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de realiteit, maar ik kan me voorstellen dat zijn alarmistische toon op jou opiniërend en daarmee subjectief overkomt.Konijntje schreef: ↑27 sep 2025, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
www.rd.nl/artikel/1122198-trump-sloopt- ... ks-kritiek
Het valt mij op dat het RD steeds vaker, en zeker de journalist Michiel Kerpel, stelling neemt in het debat over het klimaat. Ik vind bijvoorbeeld dit artikel te veel belicht vanuit 1 kant. Het lijkt meer een opinie artikel.
Wat de gulden middenweg om objectief op de hoogte gehouden te worden wel is, weet ik niet. Waarschijnlijk is het 't D66-gedram en het door het toilet spoelen van vele miljaren aan dit thema wat veel goodwill heeft weggenomen.
Ik verwacht van het RD betere kwaliteit. Een evenwichtig artikel.
Wanneer is het geen opinie meer? Er zijn mensen die in homeopathie geloven. Verdient dat gelijke aandacht als reguliere geneesmethoden? Verdient de invalshoek dat BMR vaccins autisme veroorzaken vermelding, terwijl dit tegengesproken wordt door een heel grote meerderheid van de experts (ondersteunt door golden-standard onderzoek).Konijntje schreef: ↑Gisteren, 18:06Het progressieve gedram ben ik inderdaad meer dan zat. Mijn zorg zit hem in het feit dat Kerpel eenzijdig is. Over het thema wat hij bespreekt, zijn er verschillende invalshoeken. De door de regering Trump genomen besluiten kun je op diverse manieren uitleggen. Kerpel kiest er voor dit enkel negatief te belichten. Dan valt het mijn inziens onder opinie.Job schreef: ↑27 sep 2025, 20:36Ik sla de stukken van hem inmiddels over. Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de realiteit, maar ik kan me voorstellen dat zijn alarmistische toon op jou opiniërend en daarmee subjectief overkomt.Konijntje schreef: ↑27 sep 2025, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
Het valt mij op dat het RD steeds vaker, en zeker de journalist Michiel Kerpel, stelling neemt in het debat over het klimaat. Ik vind bijvoorbeeld dit artikel te veel belicht vanuit 1 kant. Het lijkt meer een opinie artikel.
Wat de gulden middenweg om objectief op de hoogte gehouden te worden wel is, weet ik niet. Waarschijnlijk is het 't D66-gedram en het door het toilet spoelen van vele miljaren aan dit thema wat veel goodwill heeft weggenomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik irriteer me een beetje aan het artikel in het RD over de groepenkasten.
https://www.rd.nl/artikel/1122405-kijk- ... -meterkast
De geïnterviewde is expert op het gebied van gelijkspanning. En hij gaat z'n zegje doen over een wisselspanningsinstallatie.
En een beetje elektricien pikt de onzin er zo tussenuit.
Zou het RD niemand hebben die dit soort berichten onder de loep neemt?
De geïnterviewde is expert op het gebied van gelijkspanning. En hij gaat z'n zegje doen over een wisselspanningsinstallatie.
Wat is er onevenwichtig aan het artikel? Het is niet zo dat onzin evenveel gezag heeft als de waarheid. De meeste dingen die Trump zegt, zijn onzin. Het is prima om dat objectief te belichten, dus ik ben benieuwd welke eenzijdigheden je hebt aangetroffen in het artikel.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 18:06Het progressieve gedram ben ik inderdaad meer dan zat. Mijn zorg zit hem in het feit dat Kerpel eenzijdig is. Over het thema wat hij bespreekt, zijn er verschillende invalshoeken. De door de regering Trump genomen besluiten kun je op diverse manieren uitleggen. Kerpel kiest er voor dit enkel negatief te belichten. Dan valt het mijn inziens onder opinie.Job schreef: ↑27 sep 2025, 20:36Ik sla de stukken van hem inmiddels over. Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de realiteit, maar ik kan me voorstellen dat zijn alarmistische toon op jou opiniërend en daarmee subjectief overkomt.Konijntje schreef: ↑27 sep 2025, 18:09 Wat vinden jullie van dit artikel?
Wat is er onzin dan?Hoopvol schreef: ↑Gisteren, 19:09 Ik irriteer me een beetje aan het artikel in het RD over de groepenkasten.
Wij hebben pas geleden de hele groepenkast laten vervangen door automatische zekeringen in plaats van smeltzekeringen.
- wat heeft het wel of niet hebben van een hoofdschakelaar invloed op de brandveiligheid?Tiberius schreef: ↑Gisteren, 19:15Wat is er onzin dan?Hoopvol schreef: ↑Gisteren, 19:09 Ik irriteer me een beetje aan het artikel in het RD over de groepenkasten.
Wij hebben pas geleden de hele groepenkast laten vervangen door automatische zekeringen in plaats van smeltzekeringen.
- de isolatie van de kabels te dun? Het probleem ligt niet aan dunne isolatie maar aan de te dunne geleiders of losgetrilde draden. In hele oude installaties kom je nog wel draden tegen met katoenen isolatie in stalen buizen. Maar dan heb je te doen met een volledige verouderde installatie en niet met een verouderde groepenkast.
- in een groepenkast is de interne bedrading doorgaans 6mm2. Dit was altijd de minimale dikte in de groepenkast. Die kan te dun zijn maar de netbeheerder komt normaal gesproken ook maar binnen met 6mm2. Dus als je een 1x25A groepenkast heb is dat gewoon voldoende. Het is natuurlijk wel zo dat je niet onbeperkt zonnepanelen kan aansluiten maar continue 25A zou die kast gewoon moeten kunnen hebben.
- hij stelt dat de installaties in Duitsland kwalitatief beter zijn dan in Nederland. Nou wij, in Nederland, hadden de NEN1010, deze was strenger dan de Europese normen. Maar een aantal jaar geleden is de NEN1010 afgeschaald, veel dingen m.b.t. de veiligheid van de installaties zijn afgeschaft. Als je weleens goed naar een Duitse installatie hebt gekeken dan lopen wij voorop qua kwaliteit hoor.
Ik ben het er wel mee eens dat het beter is om die oude kasten te vervangen, maar dan wel met goede argumenten.
-
De krant brengt leugens in het land
zeggen ze hier altijd in Riessen
zeggen ze hier altijd in Riessen
Al met al, Kerpel en elektriciteitshuisjes daargelaten, ben ik laatstentijds erg ingenomen met het RD. De krant heeft een volwassen koers ingeslagen onder De Bruijn. Schuwt heilige huisjes niet meer en daar is moed voor nodig. Zoals de serie 'Kerkpijn', echt moedig. Rondom dit thema vond ik het ingezonden briefje eind vorige week bemoedigend: iemand die onder vermaan stond of zelfs censuur en tot bekering is gekomen.
Helemaal eens met Job. Ontroerende brief, en verder gaat de kwaliteit ook zeker niet achteruit.
Overigens heeft Konijntje nog helemaal niet onderbouwd dat er iets onjuist is.
En een hoofdschakelaar is wel degelijk van belang bij brand, heb ik altijd begrepen. Die moet je bij brand uitzetten voordat je het huis verlaat, althans als je daar nog bij kan. Begrijp ik het nu goed, dat dat onzin is?
Overigens heeft Konijntje nog helemaal niet onderbouwd dat er iets onjuist is.
En een hoofdschakelaar is wel degelijk van belang bij brand, heb ik altijd begrepen. Die moet je bij brand uitzetten voordat je het huis verlaat, althans als je daar nog bij kan. Begrijp ik het nu goed, dat dat onzin is?