Verkiezingen oktober 2025

Martijn

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door Martijn »

Zeeuw schreef: 24 sep 2025, 19:40
Martijn schreef: 24 sep 2025, 17:34
Zeeuw schreef: 24 sep 2025, 13:50
Martijn schreef: 24 sep 2025, 13:05
Nou om even wat minder vriendelijk te zijn. Liever niet :) Maar dat is niet persoonlijk.
In onze omgeving worden veel woningen verkocht aan mensen van buiten Zeeland. Kunnen meer overbieden waardoor de plaatselijke bewoners niet kunnen door verhuizen naar een grotere woning of later juist naar een seniorenwonjng/appartement.
En helaas gaat er de komende jaren weinig tot niets gebouwd worden als de informatie die ik daarover hoor klopt.
Die klopt niet :)
Ik laat me in deze ook graag corrigeren :)
Ben benieuwd.
Een wethouder met een heel makkelijk kapsel kan er vast meer over vertellen :)
Dat zal ongetwijfeld. Maar het dorp waar we nu wonen en willen blijven weet ik het nog niet. Maar goed ik laat me graag verrassen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

https://www.rd.nl/artikel/1121397-hoe-k ... -verklaren

" De strijd tegen „onderdrukkende machtshebbers” verenigt dezer dagen dus progressief links en het islamisme in gewelddadige demonstraties. En die keren zich allang niet meer uitsluitend tegen de geniepige machtsstructuren van de consumptiemaatschappij, maar tegen het Westen als zodanig, inclusief het christelijk geloof dat de cultuur van het Westen heeft gevormd."

Vandaag bleek dit duidelijk in het debat: De haat van Links tegen PVV en FVD is groter dan de wil om geweld - van welke kant dan ook - te veroordelen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef: 25 sep 2025, 21:35 https://www.rd.nl/artikel/1121397-hoe-k ... -verklaren

" De strijd tegen „onderdrukkende machtshebbers” verenigt dezer dagen dus progressief links en het islamisme in gewelddadige demonstraties. En die keren zich allang niet meer uitsluitend tegen de geniepige machtsstructuren van de consumptiemaatschappij, maar tegen het Westen als zodanig, inclusief het christelijk geloof dat de cultuur van het Westen heeft gevormd."

Vandaag bleek dit duidelijk in het debat: De haat van Links tegen PVV en FVD is groter dan de wil om geweld - van welke kant dan ook - te veroordelen.
Dat je dit met droge ogen zegt binnen een week na een demonstratie die uitliep op rellen en vernielingen aan het Binnenhof en aan een partijkantoor, uitgevoerd door rechtsextremisten die zich hebben laten inspireren door juist die PVV en FVD zegt alles over jouw blik op Nederland. En dat die blik behoorlijk verwrongen is.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Profesto schreef: 25 sep 2025, 23:41
Wim Anker schreef: 25 sep 2025, 21:35 https://www.rd.nl/artikel/1121397-hoe-k ... -verklaren

Dat je dit met droge ogen zegt binnen een week na een demonstratie die uitliep op rellen en vernielingen aan het Binnenhof en aan een partijkantoor, uitgevoerd door rechtsextremisten die zich hebben laten inspireren door juist die PVV en FVD zegt alles over jouw blik op Nederland. En dat die blik behoorlijk verwrongen is.
Ik vind het op de persoon om een ander 'een verwrongen blik' aan te wrijven. Je zou het beter achterwegen kunnen laten en een extra argument in kunnen voegen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Wim Anker schreef: 25 sep 2025, 21:35 Vandaag bleek dit duidelijk in het debat: De haat van Links tegen PVV en FVD is groter dan de wil om geweld - van welke kant dan ook - te veroordelen.
Debat gisteren was voor de bühne, ik begrijp nooit waarom daarover een debat gevoerd moet worden. Zoiets hoort bij de gemeenteraad thuis, die gaan over de orde in hun stad.
Maar ik begrijp wel waarom de linkse partijen geen handtekening onder het pamflet van de CU wilden zetten. Gideon van Meijeren zei afgelopen maandag nog dat de politie zaterdag het geweld heeft uitgelokt en Wilders doet al jaren niets anders als de pers voor rotte vis uitmaken. Een handtekening onder een pamflet waarin men zegt pal te staan achter de politie en achter de pers is van deze partijen gewoon hypocriet. Aan de andere kant is het wel jammer dat er geen gezamenlijk statement meer mogelijk is.
MGG

Bericht door MGG »

Henk J schreef: Gisteren, 08:43
Wim Anker schreef: 25 sep 2025, 21:35 Vandaag bleek dit duidelijk in het debat: De haat van Links tegen PVV en FVD is groter dan de wil om geweld - van welke kant dan ook - te veroordelen.
Debat gisteren was voor de bühne, ik begrijp nooit waarom daarover een debat gevoerd moet worden. Zoiets hoort bij de gemeenteraad thuis, die gaan over de orde in hun stad.
Maar ik begrijp wel waarom de linkse partijen geen handtekening onder het pamflet van de CU wilden zetten. Gideon van Meijeren zei afgelopen maandag nog dat de politie zaterdag het geweld heeft uitgelokt en Wilders doet al jaren niets anders als de pers voor rotte vis uitmaken. Een handtekening onder een pamflet waarin men zegt pal te staan achter de politie en achter de pers is van deze partijen gewoon hypocriet. Aan de andere kant is het wel jammer dat er geen gezamenlijk statement meer mogelijk is.
Eerst zeggen voor te zijn en dan weer terugtrekken. Het niveau is zo treurig laag.
refo

Bericht door refo »

Ik zie de PVV weer heel groot worden.
Niemand wil met de PVV regeren. VVD wil niet dat ze aan de hypotheek komen.
Een formatie van een kabinet wordt onmogelijk.
MGG

Bericht door MGG »

refo schreef: Gisteren, 09:37 Ik zie de PVV weer heel groot worden.
Niemand wil met de PVV regeren. VVD wil niet dat ze aan de hypotheek komen.
Een formatie van een kabinet wordt onmogelijk.
De VVD gaat net als eerder wel aan de hypotheekrente komen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Herman schreef: Gisteren, 08:03
Profesto schreef: 25 sep 2025, 23:41

Ik vind het op de persoon om een ander 'een verwrongen blik' aan te wrijven. Je zou het beter achterwegen kunnen laten en een extra argument in kunnen voegen.
Ik heb in de voorgaande zin volgens mij de reden gegeven voor mijn constatering.
En opmerkelijk dat je mij wel aanspreekt op drogredeneringen terwijl er op dit forum zeer regelmatig behoorlijk boude beweringen worden gedaan die zeer op de persoon zijn richting mij en dat je dat in 99,99% van de gevallen laat lopen.
Ik klaag verder niet, ik kan de hitte in de keuken aan, om het Engelse spreekwoord maar eens aan te halen, maar het is natuurlijk wel opmerkelijk.
ejvl

Bericht door ejvl »

Henk J schreef: Gisteren, 08:43
Volgens mij zei Gideon van Meijeren iets anders, hij zei dat er signalen van een senator waren dat politie mede betrokken was bij geweldsuitlokking en of de minister dat mee zou willen nemen.
Dat is iets anders dan dat hij dat zelf zegt natuurlijk.
Plaats reactie