Op 1 salaris, in de buurt van Rotterdam? Hoe? Fulltime werken en dan 10 dagen van de 14 'de kinderen hebben', zie ik maar heel weinig voorkomen eigenlijk.merel schreef: ↑23 sep 2025, 10:12 De gescheiden vrouwen die ik ken, gaan fulltime werken en kopen eigenlijk altijd een huis. Ik vraag mij ook af of deze vrouwen in Rotterdam überhaupt een spoedplek zouden krijgen. Ik vermoed van niet.
Qua integratie vind ik het lastig. Het is logisch dat men elkaar blijft opzoeken. Dat doen Nederlanders in Canada ook. Momenteel zijn er ook in spanje enclaves met Nederlanders die ook na jaren daar wonen nog vrijwel geen woord Spaans spreken.
Denk dat al veel opgelost zou worden als elk inkomend gezin gekoppeld zou worden aan een autochtoon Nederlands gezin. Dan leer je over en weer elkaars cultuur en gebruiken kennen
Klopt. Maar het verschil is dat die Nederlanders in Canada heel goed Engels en spreken en verder gewoon aan het maatschappelijke leven deelnemen. Over Spanje ben ik benieuwd naar waar je dat vandaan hebt. Wanneer het pensionado's zijn die verder geen gebruik maken van uitkeringen oid, prima toch. Ik ken (via, jaja, het padellen) 3 oudere stellen die in Spanje overwinteren en die kunnen zich echt wel serieus verstaanbaar maken eigenlijk.
Gezinnen die inkomen koppelen via maatjes gebeurt al best veel toch?