Oorlog in Oekraine

huisman

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door huisman »

refo schreef: 13 sep 2025, 09:45 Bij een misdaad moet je altijd in ogenschouw nemen: wie heeft er voordeel van?
Dat is wel duidelijk: Polen en de NAVO hebben nu reden om de oostgrens te versterken.
Dus vermoedelijk hebben ze hebben ze wat drones geleend van Oekraïne. Wat plaatjes verspreid van een nogal vreemd dak wat getroffen zou zijn. Zelensky produceert een plaatje met gele strepen.
Deze onzin is zelfs voor het Kremlin een brug te ver.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Terri

Bericht door Terri »

Ja maar dat getroffen huis viel mij wel op. Het leek nl een huis in aanbouw. Maar goed, laat ik me niet mengen in het stratego van refoforum. :D
MGG

Bericht door MGG »

refo schreef: 13 sep 2025, 09:45 Bij een misdaad moet je altijd in ogenschouw nemen: wie heeft er voordeel van?
Dat is wel duidelijk: Polen en de NAVO hebben nu reden om de oostgrens te versterken.
Dus vermoedelijk hebben ze hebben ze wat drones geleend van Oekraïne. Wat plaatjes verspreid van een nogal vreemd dak wat getroffen zou zijn. Zelensky produceert een plaatje met gele strepen.
Jij wou toch (een deel van) Oekraïne aan Poetin cadeau doen? Wil je Polen beschermen of mag Poetin dat ook hebben als hij belooft niet verder te gaan dan de grenzen van de SU?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Terecht zegt Trump dat Europa eerst zelf moet stoppen met Russische olie en ook zelf landen moeten scantioneren die Russische olie importeren.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

huisman schreef: 13 sep 2025, 09:52
Deze onzin is zelfs voor het Kremlin een brug te ver.
Oekraïne zat ook achter het opblazen van de gaspijpleiding.. Daar wilde niemand van weten. Mogelijk zit er nog een addertje onder het gras

Maar ongeacht of het wel of niet door westen is georganiseerd. Het Westen moet weer is laten zien wie de baas is en de lakens uitdeelt. Dus tis goed dat ze in een dronemuur gaan investeren.. maar we zouden ook veel aanvallender moeten worden.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Wim Anker schreef: 13 sep 2025, 14:35 Terecht zegt Trump dat Europa eerst zelf moet stoppen met Russische olie en ook zelf landen moeten scantioneren die Russische olie importeren.
Helemaal eens. In media doen ze weer zielig.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Op dit moment klinkt het luchtalarm in Polen en Roemenië. In Roemenië is een drone neergeschoten. Zoals verwacht gaat Poetin verder met het uittesten van de westerse vastberadenheid, totdat de NAVO echt een lijn in het zand trekt. Zachte heelmeesters maken in het geval van Poetin stinkende wonden.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Hoe Rusland kapot gaat.

https://open.spotify.com/episode/1yi9x2 ... E0cC15KbJA

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

ZWP

Bericht door ZWP »

“ Gisteren, tijdens het staatsbanket, noemde koning Charles Poetin in zijn toespraak een 'tiran'. Trump knikte instemmend ondanks het feit dat hij de Russische president kort geleden in Alaska ontmoette, hem als legitiem staatshoofd behandelde en vaak zegt dat hij goed met Poetin overweg kan.

In de persconferentie zei Trump tot twee keer toe 'teleurgesteld' te zijn in Poetin. Starmer haakte daar handig op in en benadrukte hoe belangrijk de rol van Trump is bij het onder druk zetten van Rusland en dat Amerikaanse rugdekking in Oekraïne noodzakelijk blijft.

Het is duidelijk dat er tijdens dit staatsbezoek op Trump is ingepraat, en de Amerikaanse president lijkt nu meer met het Europese perspectief mee te bewegen. Maar er geldt een bekend gezegde over Trump: hij is als een kussen dat de afdruk draagt van de laatste die erop heeft gezeten. Met andere woorden: wat hij vandaag zegt, kan morgen zomaar weer anders zijn."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Nu jankt Estland weer dat hun luchtruim is geschonden door 3 MIG's. De volgende zin van het artikel had moeten zijn: De MIG's zijn neergeschoten toen ze het luchtruim binnendrongen. ipv daarvan weer huilie huillie met termen als "flagrant" "ernsitg" "provocerend" enz etc. ::please

Vanavond weer zo'n kroondoppen spaarder bij de NPO waarschinlijk.
refo

Bericht door refo »

De komende tijd zullen er nog wel meer van zulke berichten komen. Europa had er vast op gerekend dat ze een 'vredesmacht' naar Oekraïne konden sturen.
Paar drones hier - 40.000 man naar de Poolse oostgrens. 1 drone boven Warschau - Engeland stuurt vliegtuigen. Nu weer 3 vliegtuigen boven de Oostzee - schepen er naar toe?
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: Gisteren, 17:11 Nu jankt Estland weer dat hun luchtruim is geschonden door 3 MIG's. De volgende zin van het artikel had moeten zijn: De MIG's zijn neergeschoten toen ze het luchtruim binnendrongen. ipv daarvan weer huilie huillie met termen als "flagrant" "ernsitg" "provocerend" enz etc. ::please
(...)
Ernstig en provocerend is het zeker, temeer omdat Putin weet dat hij dit kan doen zonder daar een tik op de vingers (ik druk me even heel voorzichtig uit) voor te krijgen. Het is ongetwijfeld uitkijken naar de volgende provocatie en ik vraag me af waar de grens getrokken zal worden en hoever en waar hij kan gaan.
Het Kremlin vindt overigens toch al dat Rusland 'de facto al in oorlog met de NATO is', aldus Peskov recent, dus ik ben benieuwd wat er nodig is om vanuit Europa tot echte actie over te gaan.

Ik vind het overigens ook heel bijzonder dat er heel wat Russische (schaduw)schepen op de Noordzee varen en dat Nederland ze niet controleert.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef: Gisteren, 17:43 De komende tijd zullen er nog wel meer van zulke berichten komen. Europa had er vast op gerekend dat ze een 'vredesmacht' naar Oekraïne konden sturen.
Paar drones hier - 40.000 man naar de Poolse oostgrens. 1 drone boven Warschau - Engeland stuurt vliegtuigen. Nu weer 3 vliegtuigen boven de Oostzee - schepen er naar toe?
Op zich al knap dat Rusland 3 Mig 31’s tegelijk in de lucht krijgt. Is nu niet echt een betrouwbaar bakbeest. Verder vind ik dit niet zo spannend. Rusland is conventioneel geen partij voor de NAVO en dat weet Poetin erg goed.
Door in de Oekraïne zo af te gaan heeft Rusland zich militair gezien tot het lachertje van de wereld gemaakt. Als een supermacht zo stuntelt zijn 3 Migs nu niet echt om van te schrikken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie