Bezet gebied?

Wim Anker

Re: Bezet gebied?

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef: 18 sep 2025, 12:27
Jeremiah schreef: 18 sep 2025, 12:04Hij brengt Israël veel schade toe.
Ik ben het niet met al je bewoordingen eens. Maar ik denk inderdaad dat de huidige haviken-regering Israel veel schade toebrengt. Ik kijk uit naar een nieuwe regering in Israel. En ondertussen blijf ik evenwel (zei het enigzins kritisch) achter Israel staan, dat een existentiële strijd voert.
Als het allemaal inderdaad zo schadelijk zou zijn zouden de criticasters op Israël het wel toejuichen. Die willen enkel een foei gesprek als joden worden vermoord en verder mogen de daders immers geen strobreed in de weg worden gelegd.
ZWP

Bericht door ZWP »

Commentaar RD vandaag:

“Premier Netanyahu en zijn regering zijn echter vastbesloten de operatie door te zetten. Hamas dient koste wat kost militair vernietigd te worden, is het devies. Daarmee moet niet alleen worden voorkomen dat de Palestijnse terreurbeweging nog ooit weer een rol in het bestuur van de Gazastrook zal spelen, maar vooral dat een herhaling van de gruwelijke aanslagen van 7 oktober zich zal voordoen.
Dat zijn op zichzelf volstrekt legitieme doelstellingen. Het zou de Israëlische regering echter op zijn minst tot nadenken moeten stemmen dat er ook in eigen land steeds meer stemmen opgaan om een einde aan de oorlog te maken.

NOS:

“ Trump en Starmer spraken ook over de oorlog in Gaza. Hun standpunten lopen uiteen als het gaat om de erkenning van een Palestijnse staat - het VK heeft aangekondigd tot die stap over te gaan, tegen de zin van de VS. Op de persconferentie hield Starmer de pers voor dat die kwestie losstond van het bezoek van de Amerikaanse president.

Trump benadrukte dat "we ons 7 oktober moeten herinneren", refererend aan de aanval van Hamas op Israël in 2023, maar zei daarbij dat "het vechten moet stoppen. Gevraagd of hij de Israëlische premier Netanyahu zal zeggen dat hij met de oorlog moet stoppen, antwoordde Trump bevestigend, maar stelde dat "eerst alle gijzelaars moeten worden vrijgelaten".
Profesto

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef: 18 sep 2025, 19:49
J.C. Philpot schreef: 18 sep 2025, 12:27
Jeremiah schreef: 18 sep 2025, 12:04Hij brengt Israël veel schade toe.
Ik ben het niet met al je bewoordingen eens. Maar ik denk inderdaad dat de huidige haviken-regering Israel veel schade toebrengt. Ik kijk uit naar een nieuwe regering in Israel. En ondertussen blijf ik evenwel (zei het enigzins kritisch) achter Israel staan, dat een existentiële strijd voert.
Als het allemaal inderdaad zo schadelijk zou zijn zouden de criticasters op Israël het wel toejuichen. Die willen enkel een foei gesprek als joden worden vermoord en verder mogen de daders immers geen strobreed in de weg worden gelegd.
Lekker aan het trollen?
huisman

Bericht door huisman »

ZWP schreef: 18 sep 2025, 20:37 Commentaar RD vandaag:

“Premier Netanyahu en zijn regering zijn echter vastbesloten de operatie door te zetten. Hamas dient koste wat kost militair vernietigd te worden, is het devies. Daarmee moet niet alleen worden voorkomen dat de Palestijnse terreurbeweging nog ooit weer een rol in het bestuur van de Gazastrook zal spelen, maar vooral dat een herhaling van de gruwelijke aanslagen van 7 oktober zich zal voordoen.
Dat zijn op zichzelf volstrekt legitieme doelstellingen. Het zou de Israëlische regering echter op zijn minst tot nadenken moeten stemmen dat er ook in eigen land steeds meer stemmen opgaan om een einde aan de oorlog te maken.

NOS:

“ Trump en Starmer spraken ook over de oorlog in Gaza. Hun standpunten lopen uiteen als het gaat om de erkenning van een Palestijnse staat - het VK heeft aangekondigd tot die stap over te gaan, tegen de zin van de VS. Op de persconferentie hield Starmer de pers voor dat die kwestie losstond van het bezoek van de Amerikaanse president.

Trump benadrukte dat "we ons 7 oktober moeten herinneren", refererend aan de aanval van Hamas op Israël in 2023, maar zei daarbij dat "het vechten moet stoppen. Gevraagd of hij de Israëlische premier Netanyahu zal zeggen dat hij met de oorlog moet stoppen, antwoordde Trump bevestigend, maar stelde dat "eerst alle gijzelaars moeten worden vrijgelaten".
Nog twee zinnen wat nadruk gegeven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Kijk, dat noem ik nu met twee woorden spreken. In plaats van Israel eenzeidig te veroordelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef: 18 sep 2025, 19:20
Zeeuw schreef: 18 sep 2025, 12:12
parsifal schreef: 18 sep 2025, 11:53
Zeeuw schreef: 18 sep 2025, 11:34 Wellicht 2 dingen tegelijk testen dan: 2 keppeltjes en dan hand in hand lopen en kijken wat er gebeurt.

Heel slecht experiment omdat je dan niet weet wat oorzaak is, mocht wat gebeuren.

Nou, dan misschien toch alleen dat keppeltje. En dan eens goed opletten of niemand je negatief bejegend voor het enkele feit dat je als Jood overkomt. Wellicht wat pijpekrulletjes laten groeien voor het echte effect, maar wellicht dat het zonder ook wel werkt.
Ik heb een keppeltje liggen maar ik durf er niet mee over straat.
Waarom niet?
J.C. Philpot

Zeeuw schreef: Gisteren, 07:45
Het is veiliger om dit filmpje te bekijken, dan om het zelf uit te proberen: https://youtu.be/s8ul3lfEQe8?si=fhsHgnW7RhN8ddVq (pas op, taalgebruik is niet zo best).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 07:59
Het is veiliger om dit filmpje te bekijken, dan om het zelf uit te proberen: https://youtu.be/s8ul3lfEQe8?si=fhsHgnW7RhN8ddVq (pas op, taalgebruik is niet zo best).
Nee, je kkmoeder etc is een beetje de standaard taal van de antisemieten.
J.C. Philpot

Zeeuw schreef: Gisteren, 16:21
Het schijnt voor hen inderdaad heel erg moeilijk te zijn om een zin zonder dit woord uit te spreken.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 16:24
Het schijnt voor hen inderdaad heel erg moeilijk te zijn om een zin zonder dit woord uit te spreken.
Klopt. Ze leren niet fatsoenlijk spreken. Iets waar bv degenen die met Charlie Kirk debatteerden ook moeite mee hadden. Al was het niet zo als dit. Maar gewoon respectvol, op inhoud. Niet eenvoudig blijkbaar.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Echt joh...gaan we nu Pow nieuws erbij halen om het gelijk te halen? Pow nieuws die christenen ook graag te kakken zet?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 16:52
Echt joh...gaan we nu Pow nieuws erbij halen om het gelijk te halen? Pow nieuws die christenen ook graag te kakken zet?
In ieder geval is de keppeltje wandeling nog niet gedaan want dan.was er een poosje niet getypt denk ik.
Amstelodamense

Nee, dat is er nog niet van gekomen. Maar ik weet wel dat hier schromelijk overdreven wordt. Ben hierin weer gesterkt door een gesprek wat ik gisteren had met een Joodse vrouw uit Amsterdam. Althans, Joods, half-Joods eigenlijk. Vader is een in Israel geboren Joodse man, moeder is Nederlands. Ik heb haar expliciet gevraagd wat zij merkt in haar omgeving van anti-semitisme. Aan haar zie je niet dat ze Joods is (behalve dan donker krullend haar en donkere ogen), haar vader draagt een keppeltje, woont in Amsterdam en geeft aan geen last te hebben van anti-semitisme.

Blij om dat soort geluiden ook te horen, na al dat geklaag op dit forum.

By the way, Joodse vader, Nederlandse moeder, wat ben je dan? Jood zijn gaat via de moeder, dus zou zij geen Jodin zijn? Toch zou zij met gemak een Israelisch paspoort aan kunnen vragen, in Israel kunnen gaan wonen, kolonist worden op de Westbank en zo land claimen? Komt haar dat dan ook toe volgens jullie, ondanks dat ze eigenlijk niet echt Joods is?

Gelukkig ben ik niet bang dat dit gebeurt, dit was een zeer weldenkend, genuanceerd persoon die beide kanten benadrukte. Vond Netanyahu een "jerk" (letterlijke woorden) die veel schade toebrengt in de regio.
Amstelodamense

Blij dat je zo goed op de hoogte bent
huisman

Bericht door huisman »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 18:20 Nee, dat is er nog niet van gekomen. Maar ik weet wel dat hier schromelijk overdreven wordt. Ben hierin weer gesterkt door een gesprek wat ik gisteren had met een Joodse vrouw uit Amsterdam. Althans, Joods, half-Joods eigenlijk. Vader is een in Israel geboren Joodse man, moeder is Nederlands. Ik heb haar expliciet gevraagd wat zij merkt in haar omgeving van anti-semitisme. Aan haar zie je niet dat ze Joods is (behalve dan donker krullend haar en donkere ogen), haar vader draagt een keppeltje, woont in Amsterdam en geeft aan geen last te hebben van anti-semitisme.

Blij om dat soort geluiden ook te horen, na al dat geklaag op dit forum.

By the way, Joodse vader, Nederlandse moeder, wat ben je dan? Jood zijn gaat via de moeder, dus zou zij geen Jodin zijn? Toch zou zij met gemak een Israelisch paspoort aan kunnen vragen, in Israel kunnen gaan wonen, kolonist worden op de Westbank en zo land claimen? Komt haar dat dan ook toe volgens jullie, ondanks dat ze eigenlijk niet echt Joods is?

Gelukkig ben ik niet bang dat dit gebeurt, dit was een zeer weldenkend, genuanceerd persoon die beide kanten benadrukte. Vond Netanyahu een "jerk" (letterlijke woorden) die veel schade toebrengt in de regio.
Voor Hitler was ze Joods genoeg geweest om haar af te voeren naar Auschwitz. Voor Hamas was ze Joods genoeg geweest om haar op 7 oktober te vermoorden.

Wat jij met bovenstaand bericht wil zeggen is mij een raadsel. Dat er ook weldenkende Joden zijn? Dat antisemitisme geen probleem is? Ik vind het een bericht waar ik nare gevoelens van krijg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie