Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Wat vind je verkeerd dan? Je bent nogal vaag. Ik verwacht dat je heel ver met hem mee kan gaan anders zou je hier niet wezen.
Er is denk ik (hoop ik!) een heel groot verschil tussen een Nederlandse reformatorisch christen en een uiterst rechts conservatieve politiek activist die zich inliet met MAGA en alles wat daarbij hoort.
Het is denk ik best goed om de ideeen die genoemd worden te bediscussieren. Maar niet in de context van de moord op Kirk. Als hij echt "martelaar voor MAGA" wordt is dat vroeg genoeg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nee, jij verwacht dat mensen hier een heel eind met hem mee zouden moeten gaan. Maar dat betwijfel ik.KDD schreef: ↑Vandaag, 14:38Dat zeg Philip ook maar ik vraag om iets meer concreet.
Het lijkt me overigens om deze discussie los te trekken van de moord op Kirk. Het gaat mij ook meer om het christelijke gehalte van de die uiterst rechts conservatieve politieke activisten die Trump steunen.
Ze zijn weliswaar (op een activistische) manier tegen abortus etc. maar laten toch regelmatig ook hun andere kant zien die ik minder met het christendom kan verenigen. Zoals regelmatig een loopje met de waarheid nemen en beweren dat Amerika is gesticht voor en door christenen, pleiten voor wapenbezit het aanhangen van complottheorieën en dat soort zaken.
Ik heb een hele lijst met ellende gedeeld. Leugens en haat, inclusief antisemitische complottheorieën. Roepen dat voorbehoedsmiddelen vrouwen dom, bitter en boos maken is echt wat anders dan de Bijbelse lijn.
Volgens mij viel het met zijn antisemitische ideeën erg mee. Hij stond achter Israël.
Benjamin Netanyahu op X:
Charlie Kirk was murdered for speaking truth and defending freedom. A lion-hearted friend of Israel, he fought the lies and stood tall for Judeo-Christian civilization. I spoke to him only two weeks ago and invited him to Israel. Sadly, that visit will not take place.
We lost an incredible human being.
His boundless pride in America and his valiant belief in free speech will leave a lasting impact.
Rest in peace, Charlie Kirk
Minister van Buitenlandse Zaken van Israël op X:
Charlie Kirk was an incredible friend of Israel.
Charlie represented the Judeo-Christian values that unite Israel and America.
Above all, he was a fearless warrior for truth and freedom.
He was murdered for that.
Rest in peace, Charlie.
Achter de genocide in Gaza staan is al verschikkelijk. Maar dat je Joden de schuld geeft van de Hamas-aanval door te zeggen 'Jewish donors have been the Number 1 funding mechanism of radical, open border, neoliberal, quasi‑Marxist policies ... This is a beast created by secular Jews, and now it's coming for Jews' (november 2023) doet denken aan de nazistische complottheorieën uit de eerste helft van de twintigste eeuw.
- Maanenschijn
Ik blijf graag buiten de discussie of Kirk een waar gelovige (in de zin zoals wij die in reformatorisch Nederland omschrijven) is, ook kan ik mij niet vinden in allerlei (geo-politieke) uitspraken. Ook zijn acties voor de MAGA beweging zijn wat mij betreft niet zo prijzenswaardig.
Waar ik wel waardering voor heb is het onverbloemd uitdragen van bijbelse waarden als
- de waarde van het leven (bij aanvang en bij het einde);
- de waarde van het huwelijk tussen man en vrouw;
- het bestrijden van de gender transities en acceptatie daarvan;
- de schepping door God;
- het gezag van de Bijbel voor en in het dagelijks leven;
Als bovenstaande op een sterke retorische wijze wordt uitgedragen, is dat in de ogen van de hedendaagse maatschappij al snel haatdragend, provocerend, intolerant, niet wetenschappelijk, etc. Ik zie die reactie echter echt als een poging (van satan) om de Bijbel zoveel mogelijk uit het dagelijks leven te bannen. En ik betrap mij zelf er op dat het best lastig is om in het openbaar voor de Bijbelse waarheden uit te komen.
in die zin heb ik wel bewondering voor de retorische vaardigheden en verwoording door personen als Charlie Kirk.
Waar ik wel waardering voor heb is het onverbloemd uitdragen van bijbelse waarden als
- de schepping door God;
Als bovenstaande op een sterke retorische wijze wordt uitgedragen, is dat in de ogen van de hedendaagse maatschappij al snel haatdragend, provocerend, intolerant, niet wetenschappelijk, etc. Ik zie die reactie echter echt als een poging (van satan) om de Bijbel zoveel mogelijk uit het dagelijks leven te bannen. En ik betrap mij zelf er op dat het best lastig is om in het openbaar voor de Bijbelse waarheden uit te komen.
in die zin heb ik wel bewondering voor de retorische vaardigheden en verwoording door personen als Charlie Kirk.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hier ben ik mee eens. En ik verwacht dat de meeste op deze forum ook hier mee eens moeten zijn. Daarom begrijp ik niet de minachting voor die man. Het is opmerkelijk dat degenen die zijn christelijke standpunten verwerpen zullen (denk ik) wel met hem theologisch eens geweest zijn. Hij was geen hypercalvinist zal ik maar zeggen.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 18:08 Ik blijf graag buiten de discussie of Kirk een waar gelovige (in de zin zoals wij die in reformatorisch Nederland omschrijven) is, ook kan ik mij niet vinden in allerlei (geo-politieke) uitspraken. Ook zijn acties voor de MAGA beweging zijn wat mij betreft niet zo prijzenswaardig.
- de schepping door God;
Hij was ongetwijfeld geen hypercalvinist, maar hij heeft het christelijk geloof wel bespottelijk gemaakt, wat mij betreft, met zijn opvattingen over Corona en wapens en zo nog wat dingen. En zijn onzinnige standpunten over haatspraak in Europa. Maar goed. Er zijn dus ook mensen die daar anders over denken.
Ik ben niet zo onder de indruk van welsprekend onzin vertellen en anderen affakkelen. Maar goed, hij heeft ook minder tijd gehad om wijzer te worden en Trump als voorbeeld helpt ook niet bij het volwassen worden.
Ik ben niet zo onder de indruk van welsprekend onzin vertellen en anderen affakkelen. Maar goed, hij heeft ook minder tijd gehad om wijzer te worden en Trump als voorbeeld helpt ook niet bij het volwassen worden.
Ik vind Wikipedia echt geen bron voor zulke uitspraken.
Niet als het over polariserende mensen of themas gaat.