Duo Lingo

J.C. Philpot

Re: Duo Lingo

Bericht door J.C. Philpot »

Omdat mijn oudste 2 Engels oefenen via Duolingo, heb ik de app ook geinstalleerd, en ben begonnen met Duits. Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Ik zit inmiddels op 1139. Ik ben benieuwd.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik ben gestopt met Frans omdat ik het idee had dat ik geen stap meer verder kwam met woordenschat.
Floppy

Bericht door Floppy »

Ik heb Arabisch "uitgespeeld" (er komen nu alleen nog herhalingsoefeningen). Aan de ene kant is het leuk, maar wat je er echt van opsteekt blijft beperkt. Mijns inziens in ieder geval. Het is een leuke kennismaking met een vreemde taal.
JohannaMaria

Bericht door JohannaMaria »

Ik oefen Spaans, Duits, en Frans. Gelukkig leer ik vrij makkelijk en heb ik niks te klagen.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Maar hoe oefen je de regels van de grammatica dan?

Of gaat dat op de manier wat in ons land tegenwoordig voor Nederlands doorgaat? Je vertaalt de woorden gedeeltelijk uit het Engels, handhaaft de Engelse grammatica in het Nederlands en dan heb je correct Nederlands.

Zo komen we aan woorden als crew, checken of een buitenlandminister.
DDD

Bericht door DDD »

Dat vraag ik me ook af. Maar daar zijn wel specifieke pagina's voor. Toch, als je het maar jaren volhoudt, dan kun je zo'n taal wel steeds beter verstaan, ook met maar drie minuten per dag.

Of het inderdaad een effectieve manier is, kan ik maar beperkt beoordelen. Ik heb het idee dat Duolingo de grammatica automatiseert zoals een kind goed leert spreken, gewoon, door het vaak te doen zodat je gaat horen wat raar klinkt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 15 sep 2025, 18:55 Dat vraag ik me ook af. Maar daar zijn wel specifieke pagina's voor. Toch, als je het maar jaren volhoudt, dan kun je zo'n taal wel steeds beter verstaan, ook met maar drie minuten per dag.

Of het inderdaad een effectieve manier is, kan ik maar beperkt beoordelen. Ik heb het idee dat Duolingo de grammatica automatiseert zoals een kind goed leert spreken, gewoon, door het vaak te doen zodat je gaat horen wat raar klinkt.
Dat laatste denk ik ook. Ik ben bezig met Italiaans en je leert een hoop woorden en zinnen, maar echt grammatica niet.
helma

Bericht door helma »

Ik heb de cursus Engels afgerond. Heb er echt wel wat van opgestoken. Zeker de gesprekken met Lily. (Een gesprek voeren met een AI persoon.)

Nu doe ik Nederlands vanuit het Engels. Dan moet je oa Nederlandse zinnen in het Engels vertalen. Dat is dan echt de zinsopbouw die ik wil leren.

Ben nu niet meer zo fanatiek als met de Engelse cursus.

DDD

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef: 15 sep 2025, 19:21
DDD schreef: 15 sep 2025, 18:55 Dat vraag ik me ook af. Maar daar zijn wel specifieke pagina's voor. Toch, als je het maar jaren volhoudt, dan kun je zo'n taal wel steeds beter verstaan, ook met maar drie minuten per dag.

Dat laatste denk ik ook. Ik ben bezig met Italiaans en je leert een hoop woorden en zinnen, maar echt grammatica niet.
Ik doe het nu drie jaar, maar een deel van die dingen begin ik toch te automatiseren, terwijl mijn leervermogen maar beperkt is, in ieder geval in verhouding tot 30 jaar geleden.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 15 sep 2025, 19:41 Ik heb de cursus Engels afgerond. Heb er echt wel wat van opgestoken. Zeker de gesprekken met Lily. (Een gesprek voeren met een AI persoon.)

Nu doe ik Nederlands vanuit het Engels. Dan moet je oa Nederlandse zinnen in het Engels vertalen. Dat is dan echt de zinsopbouw die ik wil leren.

Maar beheers je nu de Engelse taal goed?
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef: 15 sep 2025, 19:41 Ik heb de cursus Engels afgerond. Heb er echt wel wat van opgestoken. Zeker de gesprekken met Lily. (Een gesprek voeren met een AI persoon.)

Maar beheers je nu de Engelse taal goed?
Ik kan me aardig redden en dat is zeker niet alleen dankzij Duolingo; maar heeft er wel aan meegewerkt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 15 sep 2025, 20:18
Zeeuw schreef: 15 sep 2025, 19:21

Ik doe het nu drie jaar, maar een deel van die dingen begin ik toch te automatiseren, terwijl mijn leervermogen maar beperkt is, in ieder geval in verhouding tot 30 jaar geleden.
Welke taal doe je?
DDD

Bericht door DDD »

Italiaans
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 16 sep 2025, 10:10Italiaans
Ah, Salve DDD, come va? I sono Zeeuw :)

Maar, dan stop het dus. Ik ken inmiddels wel veel woorden, maar echt zinnen, gesprekken etc kan ik echt nog niet. Eind deze maandag 3 dagen naar Milaan, maar het zal veel Engels worden.
Plaats reactie