MidMid schreef: ↑Gisteren, 19:17
Herman schreef: ↑Gisteren, 19:09
MidMid schreef: ↑Gisteren, 18:58
De onderliggende vraag die bij de rechter juist voorlag, was juist wat jij hier neerpent
'Volgens mij staat het elke willekeurige CGK gemeente vrij om zichzelf te herorganiseren volgens oude dan wel nieuwe verbanden.' Het voorlopige advies was helder, die vrijheid is er niet. Daarvoor heb je een structuur als kerken en die moet je dus ook herstellen om daar en dus nergens anders, de zaken te regelen.
Dus als de groep Rijnsburg zichzelf organiseert, dan kan de rechter daar een stokje voor steken?
Dat denk ik niet.
Nee, maar dan zijn ze bezig met scheurmakerij. Fraaier kan ik het niet maken.
Je niet houden aan gezamenlijk genomen besluiten wordt door een groot deel van de CGK als scheurmakerij gezien. Helaas zie ik de paniek bij links en bij jou toenemen. Jammer want paniek vertroebeld het beeld.
Mijn verwachting is dat 60-90 gemeenten en ongeveer de helft van de leden op termijn niet meekan met de voortgaande ongehoorzaamheid. Regenboogdiensten zijn toch echt voor deze groep een brug te ver. Als bij ons de regenboog wordt genoemd gaat het over de trouw van God en niet over lhbtq+. Zie je echt niet dat dit niet meer in één afgescheiden kerkverband past?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.