De SGP - een open partij

Zeeuw

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: Gisteren, 16:03 Mijns inziens is dat de enige aanvaardbare uitleg van de uitdrukking. Het spijt me, maar een andere uitleg vind ik vooralsnog heel naïef.
Ik dacht juist dat je het niet aanvaardbaar vond.
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: Gisteren, 15:57
DDD schreef: Gisteren, 15:54 Ik zie niet in hoe je seksuele aantrekkelijkheid op een aanvaardbare manier kunt inzetten in een inhoudelijke discussie.

Ik vind dat altijd onjuist. Natuurlijk nemen mensen liever iets aan van een aantrekkelijke man of vrouw, maar ik vind dat je daar juist zoveel mogelijk bewust van moet zijn en daar zeker geen gebruik van moet maken.
Het bijwoord "sexueel" is een aanname of invulling van "aantrekkingskracht" door @Merel de minister in de schoenen geschoven.
Ik heb alleen de woorden blond charmeoffensief gebruikt. Bewoordingen die de betreffende minister zelf gebruikt heeft. Jij maakt er iets seksueels van.
DDD

Bericht door DDD »

Nee, dat deed ik. En vooralsnog vind ik dat ook de juiste uitleg van deze woorden. Ik ben benieuwd hoe je ze anders wilt uitleggen.
Zeeuw schreef: Gisteren, 16:05
DDD schreef: Gisteren, 16:03 Mijns inziens is dat de enige aanvaardbare uitleg van de uitdrukking. Het spijt me, maar een andere uitleg vind ik vooralsnog heel naïef.
Ik dacht juist dat je het niet aanvaardbaar vond.
Dat heb je uitstekend begrepen. Maar dat staat er los van.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Gisteren, 07:25
Ik kan het artikel niet lezen, maar de kop duidt al wel veel.
Nee, het draait er ok dat de hoogopgeleiden bepalen wat er in Nederland gebeurt en dat de mening van praktisch geschoolden niet meetelt. En dit in de wetenschap dat de laatste groep de meerderheid van de bevolking vormt.
Terri

Bericht door Terri »

We missen wijze intelligente mensen. Hoog opgeleiden zijn er genoeg, kennis zonder ervaring kan best wel voor brokken zorgen. Je belandt zo gauw in een koker-visie.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 17:54
Nee, het draait er ok dat de hoogopgeleiden bepalen wat er in Nederland gebeurt en dat de mening van praktisch geschoolden niet meetelt. En dit in de wetenschap dat de laatste groep de meerderheid van de bevolking vormt.
Stel dat de Tweede Kamer een afspiegeling wordt van de bevolking en dat de meerderheid van de zetels wordt ingenomen door praktisch geschoolden. Hoe zie jij de praktijk voor je?
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Vandaag, 09:01
Stel dat de Tweede Kamer een afspiegeling wordt van de bevolking en dat de meerderheid van de zetels wordt ingenomen door praktisch geschoolden. Hoe zie jij de praktijk voor je?
Ze mogen wel stemmen maar niet besturen? Dat vertrouw jij niet?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef: Vandaag, 09:11
Ze mogen wel stemmen maar niet besturen? Dat vertrouw jij niet?
Je wilt toch mensen die geschikt zijn voor hun werk. Er zijn best praktisch geschoolden geschikt en enthousiast voor een vergaderbaan als Kamerlid, maar het is niet zo dat die er verhoudingsgewijs net zo veel zijn als econometristen, bestuurskundigen of juristen. Ik denk echt dat er praktisch geschoolden in het Parlement moeten zitten, maar het zullen er relatief weinig zijn. Net als ik er niet op zit te wachten dat 10% van de Kamerleden 75+ is, terwijl die groep wel meer dan 10% van de stemgerechtigde bevolking uitmaakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wat Mark Bovens beschrijft is dat er een meritocratie is ontstaan in Nederland. Er wordt onvoldoende rekening gehouden met wat een grote groep wil of vindt. Dat komt mede omdat in de Tweede Kamer enkel hoger opgeleiden zitten die zich in een bubbel van gelijken begeven.

Dat kan deels doorbroken worden door ervoor te zorgen dat meer (V)MBO-ers in het parlement komen. Het parlement gaat ook over representativiteit. Al die hoger opgeleiden hebben vaak weinig benul van wat er leeft bij mensen die hard moeten sappelen. De randstedelijke elite heeft geen flauw benul wat er op het platteland relevant is. Etc.
merel

Bericht door merel »

Waar jij voor staat is duidelijk. Nu graag de praktijk; hoe zie jij die voor je? In hoeverre is de gemiddelde praktisch opgeleide in staat om het kamer werk te verrichten?

Wij hebben diverse praktisch opgeleiden in onze vriendenkring. Zij hebben een eigen onderneming. Zij geven zelf aan dat de huidige praktisch opgeleide minder snel het dingen begrijpt dan pakweg 30 jaar geleden. Indertijd gingen de jongens die met hun handen wilden werken ongeacht hun denkniveau naar de LTS en soms aansluitend naar de MTS. Dat is nu anders. Het daadwerkelijke denkniveau van de praktisch opgeleide is nu lager. Vandaar mijn vraag; hoe zie jij dit in de praktijk voor je?

En dan een persoonlijke vraag; stem jij ook zelf op een praktisch opgeleid persoon op de kieslijst? Daarnaast heb jij ook wel eens aangegeven dat de praktisch opgeleiden in jouw omgeving zich laten leiden door complottheorieën. Zie jij dat niet als een gevaar voor de democratie?
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Nieuwe verkiezingsprogramma van de SGP schreef:SGP voldoet aan nieuwe NAVO-norm.
SGP wil meer F-35’s, meer luchtverdediging en aanvulling infanteriebataljons.
Nederlandse (maritieme) maakindustrie moet profiteren van extra investeringen in Defensie.
Ik vermoed dat @huisman deze keer op de SGP gaat stemmen! :garde
Hartelijke groet,
Evangelist
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Vandaag, 11:01 Waar jij voor staat is duidelijk. Nu graag de praktijk; hoe zie jij die voor je? In hoeverre is de gemiddelde praktisch opgeleide in staat om het kamer werk te verrichten?

Wij hebben diverse praktisch opgeleiden in onze vriendenkring. Zij hebben een eigen onderneming. Zij geven zelf aan dat de huidige praktisch opgeleide minder snel het dingen begrijpt dan pakweg 30 jaar geleden. Indertijd gingen de jongens die met hun handen wilden werken ongeacht hun denkniveau naar de LTS en soms aansluitend naar de MTS. Dat is nu anders. Het daadwerkelijke denkniveau van de praktisch opgeleide is nu lager. Vandaar mijn vraag; hoe zie jij dit in de praktijk voor je?

En dan een persoonlijke vraag; stem jij ook zelf op een praktisch opgeleid persoon op de kieslijst? Daarnaast heb jij ook wel eens aangegeven dat de praktisch opgeleiden in jouw omgeving zich laten leiden door complottheorieën. Zie jij dat niet als een gevaar voor de democratie?
Onlangs hadden we een presentatie van een bekende commando (die tegenwoordig nogal vaak op tv is) die aangaf dat dit standaard is voor generaties. Toen de LTS kwam, was de ambachtsschool beter, toen het MBO kwam was de LTS echt geweldig enz. En iedere generatie vindt de volgende minder kunnen dan de eigen generatie.

Ik zou hopen dat praktisch opgeleide mensen meer voor de oplossing gaan, ipv het bashen van anderen. Ik word zo moe van de politiek tegenwoordig. Het gaat allang niet meer om de beste oplossing, maar om te vertellen dat een ander het fout heeft.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ik zie weinig verschil met nu. Jij doet net of de hoger opgeleiden besluiten nemen die voor iedereen het beste zijn. Dat is aanmatigend en bovendien onwaar.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 12:43
Ik zie weinig verschil met nu. Jij doet net of de hoger opgeleiden besluiten nemen die voor iedereen het beste zijn. Dat is aanmatigend en bovendien onwaar.
Helaas ga je opnieuw niet in op mijn vragen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Vandaag, 11:01 Waar jij voor staat is duidelijk. Nu graag de praktijk; hoe zie jij die voor je? In hoeverre is de gemiddelde praktisch opgeleide in staat om het kamer werk te verrichten?
Die is daar prima toe in staat. In de eerste plaats vind ik je laatdunkend, en ten tweede overschat jij het kamerwerk. Bepaalde specifieke dossiers vergen wellicht bepaalde kennis, maar in veel dossiers is dat helemaal niet nodig. Ik volg een aantal dossiers voor mijn werk en ben niet bepaald onder de indruk van parlementariërs. En dat zijn dan hoog opgeleiden.
Ik stem vaak op de eerste vrouw, maar wellicht stem ik u anders.
Plaats reactie