Helemaal eens Job!Job schreef: ↑23 aug 2025, 12:48 Waar ik nu echter alleen aan moest denken, was aan die arme ouders die bij de kist zitten van hun verminkte kind. Hartverscheurend, verbijsterend. Het lijkt me een vreselijk idee als er dan over je kind heen politiek bedreven wordt, zonder éven, gewoon even, te zwijgen.
Dit dus helemaal los van de dader. Maar uit piëteit.
Verkiezingen oktober 2025
Re: Verkiezingen oktober 2025
De nacht terug eisen vind ik behoorlijk naief. Alleen over straat is nu gevaarlijk, maar 50 jaar geleden ook. Marianne Vaatstra is vermoord door een Nederlandse boer en Nikkie Verstappen is ook vermoord door een Nederlandse man, Tanja Groen is zelfs nooit teruggevonden.
Dat het gevaarlijk is, ligt niet aan een bevolkingsgroep of kleur, maar aan de slechtheid van de mens.
Opzich eens. Nu sprak ik gisteren bij geval een inspecteur bij de politie die toch echt zei dat het probleem nu zit bij de asielzoekers. Vaak getraumatiseerde jonge mannen. Zelf mishandeld en misbruikt. Die zichzelf nog amper als mens zien en een jonge vrouw zeker ook niet.merel schreef: ↑23 aug 2025, 13:50De nacht terug eisen vind ik behoorlijk naief. Alleen over straat is nu gevaarlijk, maar 50 jaar geleden ook. Marianne Vaatstra is vermoord door een Nederlandse boer en Nikkie Verstappen is ook vermoord door een Nederlandse man, Tanja Groen is zelfs nooit teruggevonden.
Dat het gevaarlijk is, ligt niet aan een bevolkingsgroep of kleur, maar aan de slechtheid van de mens.
In zijn (grote) stad lopen er tientallen rond. Helaas hoor je daar Halsema niet over.
Dit wordt weer een belangrijk thema tijdens de verkiezingen en gaat PVV en JA21 groot maken is mijn verwachting.
Dit omdat partijen als CDA en GL-PvdA dit nuanceren of zelfs wegkijken en niet durven benoemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ook aan de cultuur.
Overigens is deze constatering klassieke sociologie wat nooit tot commotie heeft geleid in allerlei andere cultuurbotsingen in de geschiedenis. Dat maakt het zo vreemd dat het nu niet benoemd mag worden.
Halsema sloot in 2019 al eens een azc vanwege een veelheid aan incidenten.huisman schreef: ↑23 aug 2025, 14:07Opzich eens. Nu sprak ik gisteren bij geval een inspecteur bij de politie die toch echt zei dat het probleem nu zit bij de asielzoekers. Vaak getraumatiseerde jonge mannen. Zelf mishandeld en misbruikt. Die zichzelf nog amper als mens zien en een jonge vrouw zeker ook niet.merel schreef: ↑23 aug 2025, 13:50De nacht terug eisen vind ik behoorlijk naief. Alleen over straat is nu gevaarlijk, maar 50 jaar geleden ook. Marianne Vaatstra is vermoord door een Nederlandse boer en Nikkie Verstappen is ook vermoord door een Nederlandse man, Tanja Groen is zelfs nooit teruggevonden.
In zijn (grote) stad lopen er tientallen rond. Helaas hoor je daar Halsema niet over.
Dit wordt weer een belangrijk thema tijdens de verkiezingen en gaat PVV en JA21 groot maken is mijn verwachting.
Dit omdat partijen als CDA en GL-PvdA dit nuanceren of zelfs wegkijken en niet durven benoemen.
Ook in de recente persconferentie over de aanhouding van de verdachte voor poging tot seksueel misbruik en de moord op het 17-jarige meisje geeft Halsema aan dat zij niet wil wachten met maatregelen tot het volgende incident.
Maar daar hoor je de radicaal- en extreemrechtse 'opiniemakers' niet over, die hier nagepraat worden.
Ja, die maatregelen zijn indrukwekkend:
Het sluiten van een AZC is ook geen maatregel. Dat verplaatst alleen de problemen.
Geen maatregelen dus.Ze verwees naar extra veiligheidsmaatregelen die de gemeente Ouder-Amstel heeft genomen. De route die Lisa fietste liep deels over grondgebied van die gemeente.
Ouder-Amstel heeft daar camera's opgehangen en de afstelling van de straatverlichting aangepast. Die wordt daar na 23.00 uur niet meer gedimd. Ook wordt gekeken of het groen daar moet worden gesnoeid.
Het sluiten van een AZC is ook geen maatregel. Dat verplaatst alleen de problemen.
'Niet wachten met maatregelen', klinkt toch wel heel erg als 'wir haben es nicht eerder geweten'Profesto schreef: ↑25 aug 2025, 07:47Halsema sloot in 2019 al eens een azc vanwege een veelheid aan incidenten.huisman schreef: ↑23 aug 2025, 14:07Opzich eens. Nu sprak ik gisteren bij geval een inspecteur bij de politie die toch echt zei dat het probleem nu zit bij de asielzoekers. Vaak getraumatiseerde jonge mannen. Zelf mishandeld en misbruikt. Die zichzelf nog amper als mens zien en een jonge vrouw zeker ook niet.merel schreef: ↑23 aug 2025, 13:50De nacht terug eisen vind ik behoorlijk naief. Alleen over straat is nu gevaarlijk, maar 50 jaar geleden ook. Marianne Vaatstra is vermoord door een Nederlandse boer en Nikkie Verstappen is ook vermoord door een Nederlandse man, Tanja Groen is zelfs nooit teruggevonden.
Ook in de recente persconferentie over de aanhouding van de verdachte voor poging tot seksueel misbruik en de moord op het 17-jarige meisje geeft Halsema aan dat zij niet wil wachten met maatregelen tot het volgende incident.
Maar daar hoor je de radicaal- en extreemrechtse 'opiniemakers' niet over, die hier nagepraat worden.
Exact. En gebouwen oranje kleuren en posters door het land zullen evenmin iets veranderen. Het signaal is sympathiek, dat wel.refo schreef: ↑25 aug 2025, 09:08 Ja, die maatregelen zijn indrukwekkend:Geen maatregelen dus.Ze verwees naar extra veiligheidsmaatregelen die de gemeente Ouder-Amstel heeft genomen. De route die Lisa fietste liep deels over grondgebied van die gemeente.
Ouder-Amstel heeft daar camera's opgehangen en de afstelling van de straatverlichting aangepast. Die wordt daar na 23.00 uur niet meer gedimd. Ook wordt gekeken of het groen daar moet worden gesnoeid.
Ik vind het eigenlijk wel voor Halsema pleiten dat ze niet schuimbekkend en met rood doorlopen ogen direct extreme maatregelen neemt, maar dat ze aankondigt dat er maatregelen komen en daar even over nadenkt voor ze aangeeft welke maatregelen. Ik kan me voorstellen dat de gemeente een beetje tijd nodig heeft om die gewenste maatregelen voor te bereiden en uitvoerbaar te maken.
Maar hier wordt gedaan alsof Halsema helemaal niets doet, en alsof die oranje gebouwen haar persoonlijke idee is en dat dit een van de aangekondigde maatregelen zou zijn.
Lekker makkelijk scoren weer.
Maar hier wordt gedaan alsof Halsema helemaal niets doet, en alsof die oranje gebouwen haar persoonlijke idee is en dat dit een van de aangekondigde maatregelen zou zijn.
Het signaal is helemaal niet sympathiek. Sympathiek zou zijn als Halsema in Polen en Hongarije zou informeren waarom vrouwen zich daar wel veilig voelen ipv van suggereren dat er iets met mij mis is.Edelweiss schreef: ↑25 aug 2025, 11:17Exact. En gebouwen oranje kleuren en posters door het land zullen evenmin iets veranderen. Het signaal is sympathiek, dat wel.refo schreef: ↑25 aug 2025, 09:08 Ja, die maatregelen zijn indrukwekkend:Geen maatregelen dus.Ze verwees naar extra veiligheidsmaatregelen die de gemeente Ouder-Amstel heeft genomen. De route die Lisa fietste liep deels over grondgebied van die gemeente.
Ik wilde absoluut niet suggereren dat oranje gebouwen het persoonlijke idee van Halsema was, maar had dat wellicht wat duidelijker aan moeten geven. Maatregelen zelf, maar dat geldt landelijk en dus niet specifiek voor Halsema of welke ander stadsbestuurder dan ook, zie ik onderhand als een kwestie van het verdronken kalf - en dat vind ik verontrustend.Profesto schreef: ↑25 aug 2025, 11:59 Ik vind het eigenlijk wel voor Halsema pleiten dat ze niet schuimbekkend en met rood doorlopen ogen direct extreme maatregelen neemt, maar dat ze aankondigt dat er maatregelen komen en daar even over nadenkt voor ze aangeeft welke maatregelen. Ik kan me voorstellen dat de gemeente een beetje tijd nodig heeft om die gewenste maatregelen voor te bereiden en uitvoerbaar te maken.
Maar misschien, Profesto, werkt het evenmin opbouwend om gelijk termen als 'radicaal- en extreemrechts' te gebruiken. Dat smaakje is inmiddels wel van de kauwgom.
Ga jij mij nu als oude witte man iets vertellen over mijn eigen mening over vrouwenzaken?

(en nu niet happen, dit was een heel flauw grapje)
Ik vind het signaal wel sympathiek. Gezien en gehoord worden doet er toe. Men moet er alleen niet de illusie aan verbinden dat er snel iets verandert.
Ik denk dat er al heel wat verbetering in de hele discussie zou komen als zaken gewoon eerlijk benoemd kunnen worden. Niet op Wilders-achtige wijze, maar ook niet op de Groot Wassink-manier.
BJ Spruyt laat zich in het ND kritisch uit over de rijzende ster Bontenbal. Als straks, wellicht onder zijn leiding, het toch al linkse midden in een coalitie stapt met PvdA GL, is dat geen vrolijk vooruitzicht. Dat deel ik wel met hem. Al ben ik niet negatief over Bontenbal.
Maar goed, eerst eens kijken wat er tot 29 oktober gaat gebeuren. De stemmingen over de situatie in Israël van afgelopen vrijdag zie ik als verrassend hoopvol maar links kan zich gaan roeren nu rechts zichzelf ruziënd irrelevant heeft gemaakt.
Maar goed, eerst eens kijken wat er tot 29 oktober gaat gebeuren. De stemmingen over de situatie in Israël van afgelopen vrijdag zie ik als verrassend hoopvol maar links kan zich gaan roeren nu rechts zichzelf ruziënd irrelevant heeft gemaakt.
Ik probeer te doen waar je in je reactie op Wim Anker een oproep toe doet: de zaken eerlijk benoemen.Edelweiss schreef: ↑25 aug 2025, 14:34Ik wilde absoluut niet suggereren dat oranje gebouwen het persoonlijke idee van Halsema was, maar had dat wellicht wat duidelijker aan moeten geven. Maatregelen zelf, maar dat geldt landelijk en dus niet specifiek voor Halsema of welke ander stadsbestuurder dan ook, zie ik onderhand als een kwestie van het verdronken kalf - en dat vind ik verontrustend.Profesto schreef: ↑25 aug 2025, 11:59 Ik vind het eigenlijk wel voor Halsema pleiten dat ze niet schuimbekkend en met rood doorlopen ogen direct extreme maatregelen neemt, maar dat ze aankondigt dat er maatregelen komen en daar even over nadenkt voor ze aangeeft welke maatregelen. Ik kan me voorstellen dat de gemeente een beetje tijd nodig heeft om die gewenste maatregelen voor te bereiden en uitvoerbaar te maken.
Maar misschien, Profesto, werkt het evenmin opbouwend om gelijk termen als 'radicaal- en extreemrechts' te gebruiken. Dat smaakje is inmiddels wel van de kauwgom.
Ik denk dat er al heel wat verbetering in de hele discussie zou komen als zaken gewoon eerlijk benoemd kunnen worden. Niet op Wilders-achtige wijze, maar ook niet op de Groot Wassink-manier.
En als we het toch over benoemen hebben: er wordt al bijna 30 jaar lang (sinds de opkomst van Fortuyn) consequent, heel uitgebreid en heel luid benoemd dat vreemdelingen de bron van alle problemen zouden zijn en tegelijkertijd wordt voortdurend geklaagd dat men dit punt niet zou mogen benoemen. Intussen heeft de meerderheid van de talkshows op TV een rechtse signatuur, mogen figuren als Wierd Duk wekelijks hun extremistische ellende uitstorten in die talkshows en wordt daarmee het geluid zo salonfähig gemaakt dat niemand meer opkijkt van betogen die bol staan van de haat.
Existentiële verandering- die broodnodig is- wordt niet bereikt met een beetje wegmasseren. Wilders heeft veel bereikt in de bewustwording van het multi culti verhaal en moet m.i. nog wel een paar jaar doorgaan met heldere taal. Wilders doet precies wat @Edelweiss vraagt, benoemen. Groot Wassink is ook glashelder: de vernietiging van de westerse manier van leven.Edelweiss schreef: ↑Ik denk dat er al heel wat verbetering in de hele discussie zou komen als zaken gewoon eerlijk benoemd kunnen worden. Niet op Wilders-achtige wijze, maar ook niet op de Groot Wassink-manier.
Zijn de "alle witte mannen zijn fout" denkers het er wel mee eens dat iemand die niet in NL is geen vrouw kan vermoorden in NL? Of is zelfs dit te hoog gegrepen?