Dat zeg ik helemaal niet, en dat probeer ik nu al de hele tijd uit te leggen maar je lijkt het niet te (willen?) begrijpen. Om in jouw vergelijking te blijven: ik zeg juist dat het voor iemand die zelf met een rode lamp voorop fietst het nogal verwonderlijk is om mensen te veroordeelen die geen lamp op hun fiets hebben (want: 'ik heb tenslotte nog een lamp op mijn fiets, hoewel niet volgens het voorschrift maar het is altijd nog beter dan geen lamp') Zo'n redenering houdt natuurlijk geen stand. Jij maakt daar een verschil in, de wet niet want een boete voor ondeugdelijke verlichting is even hoog als voor geen verlichting.
Dat zeg ik helemaal niet, en dat probeer ik nu al de hele tijd uit te leggen maar je lijkt het niet te (willen?) begrijpen. Om in jouw vergelijking te blijven: ik zeg juist dat het voor een groep fietsers die zelf met een rode lamp voorop fietsen het nogal verwonderlijk is om mensen te veroordeelen die geen lamp op hun fiets hebben (want: 'wij hebben tenslotte nog een lamp op mijn fiets, hoewel niet volgens het voorschrift maar het is altijd nog beter dan geen lamp, iets is beter dan niets') Zo'n redenering houdt natuurlijk geen stand. Jij maakt daar een verschil in, de wet niet want een boete voor ondeugdelijke verlichting is even hoog als voor geen verlichting. Exact zo voor het hoed dragen, bijbels gezien