Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

huisman

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Gisteren, 15:54 Stellen dat met de activiteiten van die commissie het werk is gedaan, is simpelweg niet de werkelijkheid. De verschillende (!) classes die ik heb meegemaakt, daar was het gesprek net van de grond gekomen. Als je daar nog bezig bent om te verdedigen dat je bij de opening wat anders laat zingen dan een 1773 of andere vertaling leest dan de SV, kan je wel indenken dat een gesprek over wezenlijke zaken nog helemaal niet aan de orde is geweest.

Overigens heb ik niet meegemaakt dat het rapport kerk zijn/zoekt eerst het Koninkrijk van God - daadwerkelijk op de classis is besproken.
Dat sterkt mij enkel maar in de overtuiging dat we wel zeggen met elkaar te hebben gesproken, maar geeft mij grote vraagtekens of dit ook daadwerkelijk is gebeurd.

Waarom trouwens altijd uitgaan van het negatieve 'ombuigen van de feiten'?
Kan het zo zijn dat wij allebei in andere classes acteren en dus verschillende ervaringen hebben? Of is/staat Huisman voor de hele cgk-beleving?
Het gaat erom dat je deze taakgroep helemaal niet noemt. Alsof er niet gesproken is op allerlei niveaus. Juist ook met de ongehoorzame kerkenraden. Dat was één van mijn kritiekpunten toen ik de taakgroep sprak. De kerkenraden die pijn hebben van de ongehoorzaamheid zijn niet gehoord. Je bent waarschijnlijk niet tevreden met de uitkomsten van deze gesprekken maar doe niet alsof er niet gesproken is. In mijn geval zeker tientallen uren. En dat is echt geen uitzondering.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MidMid

Bericht door MidMid »

Stel nu eens dat het niet gaat om u/jou....

Ik stel allerlei vragen, ik breng van alles in. Inhoudelijk reageren op het ingebrachte gebeurt mondjesmaat. En ik word aangesproken op iets wat ik niet noem. Dan ben ik wel redelijk klaar...

Dacht 'laat ik het na een weekje rust weer eens een kans geven'. Maar blijkt toch verdraaid lastig, zo niet onmogelijk tot een gesprek/discussie te komen. Dus deze keer dan maar een definitieve punt.

Hopelijk lukt het mij de verleiding te weerstaan om na verloop van tijd toch weer in te stappen.
huisman

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Gisteren, 16:26 Stel nu eens dat het niet gaat om u/jou....

Ik stel allerlei vragen, ik breng van alles in. Inhoudelijk reageren op het ingebrachte gebeurt mondjesmaat. En ik word aangesproken op iets wat ik niet noem. Dan ben ik wel redelijk klaar...

Dacht 'laat ik het na een weekje rust weer eens een kans geven'. Maar blijkt toch verdraaid lastig, zo niet onmogelijk tot een gesprek/discussie te komen. Dus deze keer dan maar een definitieve punt.

Hopelijk lukt het mij de verleiding te weerstaan om na verloop van tijd toch weer in te stappen.
Aan de ene kant begrijp ik je wel. Een echt gesprek op een forum is lastig en een ieder (ook jij en ik) pakken iets uit een bericht waarop we willen reageren.
Aan de andere kant vind ik het kruipen in de rol van ‘niemand begrijpt mij’ niet erg sterk.

Neemt niet weg dat ik altijd opensta voor een ‘echt’ gesprek buiten dit forum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie