Erdee

DDD

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het is een gevoelig onderwerp, in die zin dat het pijnlijk is. Maar toch niet perse iets waar mensen zich voor zouden kunnen schamen?

Het is vrij duidelijk of je wel of geen kinderen hebt, en afgezien van een enkeling, is dat niet vaak een bewuste keuze.
CvdW

Bericht door CvdW »

Konijntje schreef: 17 jul 2025, 18:19 Een mooi artikel in het RD:

www.rd.nl/artikel/1114769-als-ik-bid-om ... -ik-huilen

Ik vind het knap dat deze vrouwen zo open zijn in de krant over een gevoelig onderwerp. Ik kan mij goed voorstellen dat je als kinderloos echtpaar het moeilijk hiermee hebt. Zeker in kerken waar veel gezinnen zitten. Wat mij (positief) opviel, was dat bijeenkomsten niet alleen staan in het teken van ervaringen uitwisselingen, maar ook in het teken van een geopende Bijbel.
Het is een mooi artikel. Een groepje vrouwen die samen overdenken vanuit de Bijbel over kinderloosheid en ervaringen uitwisselen.
Als echtpaar is het ook goed om daar samen over te denken.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

DDD schreef: 17 jul 2025, 18:58 Het is een gevoelig onderwerp, in die zin dat het pijnlijk is. Maar toch niet perse iets waar mensen zich voor zouden kunnen schamen?

Het is vrij duidelijk of je wel of geen kinderen hebt, en afgezien van een enkeling, is dat niet vaak een bewuste keuze.
Nee, mensen hoeven zich daar zeker niet voor te schamen.

Ik doelde meer op dat het voor veel mensen lastig is om gevoelens (kwetsbaarheid) kenbaar te maken voor groot publiek. Ik vind dat dapper.
Plaats reactie